Profitabilitate: Google, in crestere Yahoo, in declin

Profitul net al companiei Google pentru trimestrul al doilea incheiat la 30 iunie a crescut cu 35% la 1,31 miliarde dolari, sau 4,12 dolari pe actiune, de la un miliard dolari, sau 3,18 dolari pe actiune acum un an.

Directorul executiv al companiei, Eric Schmidt, a declarat ca “veniturile au rezistat bine, in ciuda conditiilor economice nefavorabile si a traficului in Statele Unite”.

Profitul net al Yahoo a scazut cu aproximativ 19% fata de aceeasi perioada a anului 2007, cu 131 milioane de dolari. In perioada similara a anului precedent Yahoo a raportat un profit de 161 milioane de dolari. Jerry Yang, directorul executiv Yahoo, a declarat ca firma sa e pe cale de a creste profiturile in 2009 si 2010 si crede ca investitiile pe care compania sa le face acum vor incepe sa aduca o crestere in viitor.

Directorul financiar al Yahoo, Blake Jorgensen, a declarat ca la baza scaderii profitului sta declinul publicitatii online care a fost afectata de mediul economic dificil, insa a adaugat ca Yahoo nu isi va modifica obiectivele financiare pentru anul in curs.

Rezultatele financiare vin si pe fondul divergentelor dintre consiliul director al companiei si actionarul Carl Icahn, care cerea inlocuirea intregului consiliu cu proprii sai candidati si care dorea sa-l dea afara pe directorul executiv Jerry Yang pentru a reincepe negocierile cu Microsoft care vrea sa cumpere integral sau partial compania.

Saptamana aceasta, Carl Icahn si doua persoane desemnate de acesta vor fi numiti in conducerea grupului. Acest acord vine cu 11 zile inainte de adunarea generala a actionarilor Yahoo.

Venituri: Google, avans de 39% - Yahoo, crestere cu 8%

Venituri: Google, avans de 39% - Yahoo, crestere cu 8%Veniturile Google s-a apreciat cu 39%, la 5,37 miliarde de dolari, confirmand estimarile analistilor de pe Wall Street care anticipau venituri intre 5,16 si 5,62 miliarde de dolari.

Veniturile Yahoo au crescut cu doar 8% ajungand la 1,35 miliarde de dolari, in scadere fata de anul trecut cand veniturile au urcat cu 11% ajungand la 1,24 miliarde de dolari. In timp ce veniturile Google au confirmat estimarile analistilor, veniturile Yahoo su fost sub estimarile analistilor care se asteptau la venituri de 1,37 miliarde de dolari.

Veniturile Google provenite de pe piata americana au scazut si au fost depasite pentru prima data de cele internationale care reprezinta 51% din total. Aceste performante ar putea determina Yahoo sa majoreze oferta de preluare de la posibilul cumparator, Microsoft. Inca de la lansarea ofertei publice initiale (IPO), Google a raportat cresteri ale veniturilor cu 2% peste asteptarile analistilor.

Pentru trimestrul al treilea Yahoo se asteapta la venituri intre 1,78 miliarde de dolari si 1,98 de miliarde de dolari estimari care sunt asemenatoare cu cele ale analistilor care preconizeaza venituri in valoare de 1,94 miliarde de dolari. De asemenea specialistii sunt de parere ca vanzarea de publicitate online va creste cu 12% in Statele Unite si astfel vor fi ajutate profiturile celor doua companii rivale.

Cota de piata: Google pierde teren

Cota de piata: Google pierde terenDesi Google a anuntat un profit si veniturile in crestere, potrivit ultimului raport emis de compania de cercetare online comScore, cota pe piata a Google a scazut in Statele Unite in luna iunie in timp ce felia detinuta de Yahoo a urcat cu 0,3%.

Astfel, Google, care detinea suprematia pe piata online americana cu 61,8% in mai, a scazut pana la pragul de 61,5% in luna iunie, in timp ce a doua clasata Yahoo a cunoscut o crestere de la 20,6% inregistrata in luna mai la 20,9% in luna iunie. Google si-a mentinut profiturile in ciuda gradului de utilizare a internetului in scadere, insa posibila cumparare a Yahoo de catre Microsoft, a treia clasata in raportul com.Score pe luna iunie cu un procentaj de 9,2 ar putea ameninta liderul pietei online.

Costurile pentru achizitia spatiilor publicitare online s-au ridicat la 29% din venitul obtinut din publicitate in primul trimestru, fata de 31% acum un an. Accesarile platite, care arata cat de des acceseaza utilizatorii serviciilor Google spatiile publicitare online ale companiei, au crescut cu 4% fata de trimestrul al patrulea din 2007, si cu 20% fata de acum un an.

Incepand cu luna august 2007, oficialii au declarat ca a existat o campanie de a reduce reclamele care inregistreaza performante slabe, incurajand utilizatorii sa acceseze spatii publicitare mai bine cotate.

Insa Google, a dorit sa-si mentina pozitia de numarul unu in randul motoarelor de cautare pe internet, si a achizitionat compania de tehnologie DoubleClick anul acesta, contra sumei de 3,4 miliarde dolari.
Achizitia a sporit pozitia Google in fata rivalilor Yahoo si Microsoft pe piata de publicitate online preferata in sectorul corporativ.