Profituri: Cresteri pentru ambii jucatori

Profituri: Cresteri pentru ambii jucatoriIn trimestrul al doilea compania de licitatii online eBay a anuntat o crestere cu 22% a profitului, depasind estimarile analistilor de pe Wall-Street. Profitul a crescut la 460 de milioane de dolari sau 35 de centi per actiune, fata de perioada similara a anului trecut cand profitul a fost de 376 de milioane de dolari sau 27 de centi per actiune.

Amazon, rival al eBay pe piata E-commerce, a anuntat o crestere a profitului de doua ori mai mare, depasind de asemenea estimarile analistilor. Desi profitul s-a dublat, acesta este mai mic decat al rivalilor de la eBay, compania raportand un profit de 150 de milioane de dolari sau 37 de centi per actiune, fata de 78 de milioane de dolari sau 19 centi per actiune, in trimestrul al doilea din 2007.

Compania eBay a facut o estimare a profitului pentru cel de-al treilea trimestru sub asteptarile analistilor, in vreme ce Amazon nu a facut astfel de precizari. eBay este de parere ca prognoza pe intregul an va fi aproape de cea facuta de analistii de pe Wall Street.

Pentru ambele companii motivul profitabilitatii a fost temperarea cresterii economice, care a demarat un flux mai mare de cumparatori, acest model de retail fiind mai economic.

Venituri: Amazon a depasit eBay

Venituri: Amazon a depasit eBayVeniturile Amazon au crescut la 4,06 miliarde de dolari si au depasit veniturile eBay, care au fost de 2,2 miliarde de dolari, care au fost in crestere cu 20%. Veniturile Amazon au depasit estimarile analistilor de 3,95 miliarde de dolari. eBay a declarat ca a rascumparat 19 milioane de actiuni, cu o valoare de 566 de milioane de dolari, ceea ce a ajutat la cresterea castigurilor.

"Cifrele sunt foarte bune, stabile ", a declarat analistul din cadrul companiei de servicii financiare Stifel Nicolaus, Scott Devitt, adaugand ca performanta Amazon.com este foarte buna relativ cu industria.

Pretul actiunilor Amazon a crescut cu 8%, dupa o serie de fluctuatii in schimburile matinale, datorita unui castig provenit din vanzarea de active. Si eBay a raportat castiguri de 43 de centi/actiune, cu 2 centi mai mult decat estimasera analistii.

Modele de afaceri diferite

Modele de afaceri diferiteAmbele companii sunt in crestere pe segmentul lor de afaceri, eBay prin extinderea usoara a licitatilor locale, iar Amazon prin extinderea gamei de noi produse. In timp ce eBay este in mod cert alegerea sigura a momentului, Amazon poate fi o oportunitate la cotatiile recente ale actiunilor.

Afacerea eBay sigura poate fi un termen folosit gresit in internet, dar este demonstrat faptul ca acest model de afaceri genereaza profituri. Inafara de acest aspect, siguranta afacerii este data si de faptul ca eBay este un broker intre cumparatori si vanzatori care percepe un comision de 6% pentru fiecare vanzare.

In primul trimestru din 1999 eBay a anuntat venituri de 6 milioane de dolari si castiguri de 5 centi per actiune in vanzarile totale de 541 de milioane de dolari. Veniturile din primul trimestru din 1999 aproape au reprezentat profitul companiei, marja de profit a eBay a fost de 85%.

Cresteri puternice pe linie

Cresteri puternice pe linieDe asemenea, eBay are un ritm de crestere incredibil de rapid. Venituri sale au urcat la 34 de milioane $, conform ultimului sfert, comparativ cu $ 19,5 milioane in cel de-al patrulea trimestru, si cu $ 6 milioane de acum un an. eBay a avut o crestere trimestriala de 74% si un castig de peste 469% din primul trimestru din 1999. Analistii declara ca oportunitatea de pe piata este colosala. “Modelul de afaceri este cu mult mai profitabil decat orice alta afacere de pe web. Domeniul poate atinge niveluri fara precedent'', a declarat analistul din partea BancBoston Robertson Stephens, Lauren Cooks Levitan.

Amazon nu a luat multe dintre aceste masuri. In primul trimestru din 1999 a raportat pierderi de 36 de milioane de dolari in profit si de 294 de milioane de dolari in venituri. Pentru ca a facut reduceri la produse precum CD-uri si carti, marja de profit a fost de doar 22%.

Vanzarile din primul trimestru au crescut cu doar 16% fata de trimestrul al patrulea, iar de la an la an vanzarile trimestriale au crescut cu 236%. Din cauza aceasta multi actionari si-au retras participatia din cadrul companiei, iar multi dintre ei s-au saturat sa astepte. Actiunile Amazon au coborat 41% fata de pragul cel mai inalt, in timp ce actiunile eBay au scazut cu doar 20% fata de pragul maxim.

Declinul foarte mare al actiunilor Amazon a creat o oportunitate pentru investitori, care cred in viziunea de durata a directorului executiv Jeff Bezos. Este greu sa compari valoarea actiunilor daca modelele lor de afaceri sunt diferite, dar din punct de vedere al veniturilor, eBay este mult mai costisitor. Amazon este o companie mare care cuprinde un numar de utilizatori, articole pentru vanzare si angajati. Totusi, eBay este evaluata pe piata de capital la 24,6 miliarde de dolari, in timp ce Amazon are un pret de 22,5 miliarde de dolari.

Amazon nu poate avea marje de profit ca ale eBay. Dar promisiunea sa de a oferi consumatorilor acces rapid si convenabil pentru aproape orice bunuri pe care vor sa le cumpere reprezinta baza pentru o afacere mult mai mare decat modelul actual de licitatie de la persoana la persoana oferit de eBay. Cu toate aceastea, o afacere mare nu inseamna profituri mai mari si rapoarte bune pe piata bursiera. Alegerea intre eBay si Amazon nu este deloc usoara. Din fericire pentru investitori, acestia nu au de a face cu aceasta alegere, iar cumpararea ambelor companii sau a niciuneia este o optiune.