2 / 6

Pragul psihologic de 100 mil. de euro

In urma cu doi ani, Octavian Radu, fondatorul RTC, estima ca ProCa va genera la un moment dat afaceri de cel putin 100 de milioane de euro. Divizia de distributie de produse IT&C din cadrul grupului RTC a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 36 de milioane de euro (circa 50 de milioane de dolari).

“Nu am reusit sa ajungem la aceste venituri din cauza contextului pietei de profil, care nu a evoluat conform asteptarilor noastre. Firmele cu afaceri anuale de 30-40 de milioane de euro vor disparea de pe piata, daca nu se vor consolida prin fuziuni”, a explicat Sorin Stancu (foto), care a adaugat ca ProCa nu ar fi reusit sa genereze afaceri anuale de 100 de milioane de euro exclusiv prin dezvoltare organica.

Ce a cumparat, in fapt, RHS de la grupul detinut de Octavian Radu, in conditiile in care marjele de profit sunt de aproximativ 2% si, mai ales, sunt dependente de un bun management al stocurilor? In primul rand, RHS se consolideaza pe o piata foarte matura, ajungand in urma tranzactiei pe podiumul distributiei de IT, amenintand astfel pozitia liderului Tornado Sistems

In al doilea rand, RHS cumpara un sistem de distributie si o retea de parteneri bine puse la punct, astfel incat grupul isi completeaza gama de produse. Astfel, compania controlata de Dragos Popescu preia distributia unor branduri pe care nu le avea in portofoliu din zona de printing si consumabile (HP, Canon, Brother) si periferice (Sony).

“Clientii celor doua companii nu se suprapun, asa cum pare la prima vedere. Avem si clienti diferiti pe care trebuie sa-i pastram”, spune Sorin Stancu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri