Clientii apreciaza tratamentele personalizate

Clientii apreciaza tratamentele personalizateLiderul pietei de telefoie mobila, Orange Romania, este de parere ca, pe o piata cu un nivel ridicat de concurenta, gradul de loialitate a clientilor este mai scazut spre comparatie cu o piata imatura.

“Un factor important care influenteaza gradul de loialitate a clientilor pe o anumita piata este nivelul de concurenta de pe piata respectiva, indicat de numarul de jucatori, cotele de piata detinute de acestia si, specific pentru piata telecom, de existenta si usurinta procesului de portare a numerelor de la un operator la altul”, ne-a declarat Raluca Cristurean, Base Management Division Manager Orange Romania.

Orange si-a modificat recent programul de loialitate pentru clientii cu abonament, introducand pentru clientii persoane fizice, posibilitatea de a alege pana la trei numere din retea catre care apelurile sunt tarifate cu un eurocent pe minut, indiferent de intervalul orar.

Potrivit reprezentantilor Zapp, clientii apreciaza orice tratament personalizat, asteaptand sa fie recompensati pentru loialitatea aratata fata de o anumita retea prin programe speciale.

Majoritatea clientilor Zapp aleg un nou telefon mobil, minute nationale sau in retea ca principale optiuni pentru punctele acumulate.

Programe agresive din partea companiilor

Programe agresive din partea companiilorOperatorii de telefonie mobila isi vor indrepta strategia pe mentinerea portofoliului prin programe de fidelizare tot mai agresive in conditiile cresterii ratei de penetrare a serviciilor mobile de voce si ale clientilor care devin tot mai sofisticati.

“In contextul unei piete in care exista deja 6 companii de telefonie mobila, programul de fidelitate devine un element din ce in ce mai important in mentinerea portofoliului de clienti. O data cu cresterea gradului de maturizare a pietei de telecom din Romania, urmand trendurile pietelor vest europene, clientii devin mai sofisticati si au asteptari din ce in ce mai mari de la operatori, ca urmare a experientei de folosire a acestor servicii si a beneficiilor primite de-a lungul timpului”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii Vodafone Romania.

La inceputul anului, Vodafone Romania a modificat programul de loialitate dedicat abonatilor persoane fizice si companii.

Mai exact, Vodafone Romania lansa in ianuarie un nou program de loialitate pentru clientii serviciilor pe baza de abonament, numit „Vodafone pentru Tine”. Noul program de loialitate a adus astfel abonatilor Vodafone avantaje care recompenseaza atat vechimea in retea, cat si valoarea medie a facturii.

Potrivit Cosmote Romania, migratia clientilor intre operatorii de telefonie mobila este un fenomen intalnit la nivel global. ”Intotdeauna, clientul, fie el rezidential sau business, va urmari ofertele care sunt avantajoase lui, care ii raspund cel mai bine nevoilor de comunicare, si va opta pentru serviciile acelui operator care ofera aceste lucruri”, au declarat oficialii operatorului.

De asemenea, la inceputul lui 2008, Cosmote lansa un program de fidelizare prin care au tintit pastrarea bazei de utilizatori cu abonament.

Portabilitatea va creste competitia

Portabilitatea va creste competitiaPortabilitatea numerelor va aduce oferte pentru ambele categorii de utilizatori, atat corporate, cat si rezidential, ceea ce va intensifica batalia operatorilor pentru a castiga cat mai multi clienti.

“Din punctul nostru de vedere, portabilitatea reprezinta un avantaj pentru operatorul care are cele mai relevante si accesibile oferte de pe piata. Totusi, portabilitatea este in primul rand in avantajul utilizatorilor care, in prezent, sunt captivi in alte retele datorita numarului de telefon, dar care vor sa beneficieze de ofertele cele mai avantajoase”, au declarat reprezentantii Cosmote Romania.

Vodafone Romania apreciaza ca portabilitatea numerelor este, cu siguranta, un factor care poate influenta strategia operatorilor, dar un client fidelizat si atasat de brandul operatorului ale carui servicii le utilizeaza ia in considerare mai multi factori inainte de a lua decizia de portare.

Pe piata telefoniei mobile din Romania activeaza Orange Romania, Vodafone Romania, Cosmote , Zapp, RCS-RDS , iar recent Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, a castigat o licenta de comunicatii mobile.