Cosmote: Profit operational de 10,6 mil. euro in primele noua luni

Cosmote: Profit operational de 10,6 mil. euro in primele noua luniCosmote Romania, cel de-al treilea operator de telefonie mobila de pe piata romaneasca, membru al grupului elen OTE, a raportat pentru primele noua luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri de peste 93% fata de perioada similara a anului trecut pana la o valoare de 203 milioane de euro.

Compania a raportat pentru primele trei trimestre un profit operational de 10,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta peste 5% din totalul veniturilor.

“In primele noua luni ale anului, Cosmote a raportat EBITDA (profit operational inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari) de 10,6 milioane euro, comparativ cu o pierdere de 27,4 milioane euro inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, veniturile aferente celui de-al treilea trimestru al anului consemneaza o crestere de 3 cifre, urcand cu 108%, comparativ cu al treilea trimestru din 2007”, a declarat Costas Apostolou, CFO Cosmote Romania.

Cosmote Romania avea la data de 30 septembrie un portofoliu de 5,24 milioane de clienti, in crestere cu peste 86% fata de perioada similara a anului trecut.

„Cosmote continua sa inregistreze cea mai mare rata de atragere de noi clienti de pe piata, in primele noua luni ale anului numarul celor care au intrat in reteaua noastra fiind de 1,63 milioane”, a mai declarat CFO-ul companiei.

Numarul utilizatorilor pe baza de contract au o pondere de 18% din totalul portofoliului Cosmote.

In primele noua luni media ARPU (avarage revenue per user) s-a situat la 5 euro/luna, iar veniturile din postpaid au crescut cu 129%, in timp ce veniturile din cartele preplatite au avansat cu 105%.

Romtelecom pierde pe telefonie fixa si castiga masiv pe internet si DTH

Romtelecom pierde pe telefonie fixa si castiga masiv pe internet si DTHRomtelecom, cel mai mare operator de comunicatii fixe de pe piata romaneasca, a afisat in primele noua luni ale acestui an afaceri de 656,4 milioane de euro, in crestere cu 1,1% fata de perioada similara a anului trecut, cand compania a afisat afaceri de 649 milioane de euro.

Pentru primele noua luni, operatorul a afisat o pierdere operationala de 14,4 milioane de euro fata de anul trecut, cand profitul operational din primele trei trimestre era de 33,1 milioane de euro.

Numarul de clienti pe telefonie a scazut cu 1,1%, de la 3 milioane pana la 2,97 milioane de utilizatori.

Pe serviciile de internet ADSL operatorul a inregistrat o crestere de 135% a numarului de clienti pana la 567.000, fata de perioada similara a anului trecut, cand portofoliul operatorului se ridica la 242.000 de utilizatori.

“Suntem multumiti ca am atins in trimestrul al treilea aceste rate de crestere atat pentru baza de clienti de Internet de banda larga, cat si pentru televiziunea digitala.

Ne-am pregatit pentru a raspunde cererii in crestere de produse de banda larga si ne bucuram sa putem anunta ca am reusit sa atingem tinta de peste un million de porturi ADSL instalate, ca urmare a eforturilor din acest an”, a declarat Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.

Baza de clienti pe serviciile de televiziune DTH a avansat la 559.000 de clienti, in crestere cu peste 90% fata de perioada similara a anului trecut.

Principalii competitori ai Romtelecom pe piata romaneasca sunt UPC Romania si RCS-RDS.

Germanos: Suntem pe cale de a depasi obiectivele noastre pentru acest an

Germanos: Suntem pe cale de a depasi obiectivele noastre pentru acest anGermanos Telecom Romania a inregistrat o crestere de 50 % in ceea ce priveste inlocuirea telefoanelor mobile, iar compania estimeaza o crestere semnificativa a vanzarilor in decembrie.

"Suntem multimiti de faptul ca ne-am pastrat pozitia de lider pe piata de telecom retail in trimestrul trei, atat in ceea ce priveste numarul de magazine, cat si cresterile nete. Sezonul estival a fost o perioada benefica pentru Germanos, si pentru industria de retail GSM, in general, intrucat vanzarile au crescut considerabil la nivelul intregii game de produse”, a declarat Dimitris Blatsios, director general Germanos Telecom Romania.

Potrivit acestuia, efectele crizei economice nu se reflecta in businessul Germanos si estimeaza o luna decembrie foarte buna in ceea ce priveste vanzarile.

„Pana acum, am contribuit la cresterea cosmote in adaugarea de noi utilizatori si am inregistrat o crestere de 50% in ceea ce priveste inlocuirea de telefoane mobile. Suntem pe cale de a depasi obiectivele noastre pentru acest an”, a mai spus Blastios.

Principalii competitori ai Germanos pe piata romaneasca sunt Fonomat, EuroGSM, Internity, Say si Arsis.