'Rezultatele liderului unui segment de piata indica tendinte la nivelul intregii piete'

'Rezultatele liderului unui segment de piata indica tendinte la nivelul intregii piete'Mihai Seceleanu (foto), director general al InternetCorp., considera ca rezultatele financiare afisate saptamana trecuta de catre gigantul Google reprezinta cu siguranta un semn al “starii de santate” a advertising-ului online.

“Cu siguranta aceste rezultate vor avea un impact pozitiv asupra industriei de publicitate online. Rezultatele Google nu fac altceva decat sa confirme lucrurile care au fost discutate pana acum - faptul ca industria de media si comunicare se numara printre industriile mai putin afectate de fenomenul economic prin care trecem la nivel mondial la momentul de fata, in conditiile in care publicitatii online i se aloca segmente din ce in ce mai importante din bugetele de advertising”, declara Mihai Seceleanu.

Profitul net inregistrat de Google in ultimul trimestru a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner.

Eliminand anumite costuri, profitul a fost de 5,10 dolari/actiune, peste estimarile analistilor, de 4,96 dolari/actiune.

Per total, veniturile au raportat o crestere de 18%, la 5,70 miliarde de dolari, fata de cele 4,83 miliarde inregistrate anul trecut. Excluzand anumite elemente unice, vanzarile au crescut la 4,22 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 4,12 miliarde dolari.

Gigantii Internetului care se axeaza mult mai mult pe display advertising, precum Yahoo, ar putea afisa rezultate mult mai slabe decat Google. Yahoo isi va anunta rezultatele financiare marti, 27 ianuarie.

O prima masura de reducere a costurilor, adoptata de noul CEO al Yahoo, Carol Bartz, a fost anuntata la sfarsitul saptamanii trecute si prevede inghetarea salariilor angajatilor pentru a evita alte serii de disponibilizari.

'E posibil ca perioada urmatoare sa fie mai dificila decat ce estimam noi'

'E posibil ca perioada urmatoare sa fie mai dificila decat ce estimam noi'In opinia lui Orlando Nicoara (foto), director general al MediaPro Interactiv, rezultatele Google reprezinta pe de o parte un barometru al pietei de publicitate online, aceasta companie detinand la nivel global mai bine de jumatate din aceasta industrie, pe de alta parte este posibil ca perioada urmatoare sa fie mai dificila decat estimarile actuale.

La randul sau, Clement Nicolaescu, marketing&PR director al ARBOinteractive, afirma ca rezultatele Google, in sine, nu vor avea niciun impact asupra pietei de publicitate online.

“In ultima parte a anului 2008 piata de publicitate online a resimtit efectele negative ale crizei financiare. Google nu putea ramane neafectat. Faptul ca piata advertising-ului online «reactioneaza» pozitiv sau negativ in functie de situatia economica generala poate fi considerat un semn de sanatate al industriei”, declara Nicolaescu.

Cristi Parvan, interactive media director al Zed Digital, parte a agentiei Zentih Media, precizeaza ca rezultatele Google constituie un semn al increderii in online.

“Ma refer mai ales la cresterea cifrelor de billings, dar incetinerea acestei cresteri poate fi un semn ca detinatorii de site-uri (cei care cheltuie la Google) au un optimism mai prudent”, spune Parvan.

CEO Google: Ne concentram atentia asupra planurilor pe termen lung

CEO Google: Ne concentram atentia asupra planurilor pe termen lung“Google a evoluat bine in ultimul trimestru, in ciuda unui mediu economic ostil. A existat o cerere in crestere pentru serviciile de cautare, veniturile au inregistrat o crestere pe vertical, si am reusit sa eficientizam costurile. Nu putem estima cat va ma dura aceasta perioada de instabilitate economica, dar ne concentram atentia asupra planurile pe termen lung. In acest sens, vom continua sa investim in motorul nostru de cautare, in afacerile din publicitate, respectiv in zone cu o crestere strategica precum display si mobile advertising”, a declarat Eric Schmidt, directorul executiv al companiei.

In urma cu trei luni, Google parea sa sfideze actualul context economic si afisa o crestere solida de 31% a veniturilor, coroborata cu profituri mai mari, sustinute de o incetinire a ritmului de recrutare si de procesul de eficientizare a costurilor.

Eforturile de reducere a cheltuielilor s-au amplificat pe parcursul ultimelor trei luni, Google renuntand la cateva proiecte neproductive. Totodata, compania a anuntat ca nu va mai oferi angajatilor traditionalele cadouri de sarbatori. Ulterior, Google a decis sa disponibilizeze 100 de angajati ai departamentului de recrutare.

Veniturile Google provin in principal din reclamele text. Aceste anunturi reprezinta cel mai rapid motor de crestere al publicitatii online. Intrucat clientii folosesc acest tip de promovare pentru a-i atrage pe utilizatori catre un site, si nu pentru a-si promova imaginea sau brand-urile, analistii considera ca acest tip de marketing va fi cel mai putin afectat de recesiune.

Google Inc. a fost infiintata de doi studenti de la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, in 1998, iar in anul urmator avea deja un capital social de 25 de milioane de dolari.

Motorul de cautare Google acceseaza peste 1,3 de miliarde de pagini pe internet. Google raspunde la mai mult de 100 de milioane de cautari pe zi, alocand mai putin de o jumatate de secunda pentru fiecare in parte.