Ce tinteste compania

Ce tinteste compania"Ne vom adresa clientilor nostri sub brandul Fujitsu", subliniaza Kai Flore, CEO al companiei "transformate" de la inceputul lunii aprilie 2009 din joint-venture in subsidiara a concernului.

Odata cu preluarea participatiilor, concernul japonez high-tech trece in liga internationala de top. Fujitsu obtine la nivel international o cifra de afaceri de 60 miliarde dolari si are 170.000 de angajati. Sectorul european al ofertantului japonez de servicii complete de IT are aproximativ 40.000 de angajati, din care aproximativ 10.000 provin de la joint-venture-ul existent pana in prezent.

"De pe locul unu in Europa vom ajunge pe locul trei in lume", sustine Wolfgang Horak (foto), in calitatea sa de Senior Vice President South Eastern Europe la Fujitsu, responsabil al unui numar de 18 tari, din Austria pana in Turcia si Israel, inlcusiv Romania.

Experienta si know-how-ul pe care Fujitsu le-a castigat de-a lungul timpului punand la dispozitia clientilor sai o multitudine de solutii IT si administrand alaturi de partenerii sai infrastructurile complexe ale acestora, au demostrat ca nu va exista niciodata un singur tip de infrastructura IT.

Noua strategie de Infrastructura dinamica introdusa in Noiembrie 2008, ofera clientilor si partenerilor Fujitsu (furnizori, integratori de sistem si vendori independenti de software) un portofoliu extrem de variat care include: produse si servicii, solutii integrate, precum si solutii de „managed infrastructure” si “Infrastructure-as-a-Service”.

Ce ramane la fel si ce se schimba

Ce ramane la fel si ce se schimbaChiar daca nu sunt stabilite inca toate detaliile, punctele cheie referitoare la strategia de viitor a companiei sunt clare.

"Prioritatea noastra va fi in continuare oferirea infrastructurii IT de la o singura sursa", explica managerul Fujitsu. Gama de servicii se extinde de la servere si statii client trecand prin baze de date si software de nivel entry pana la solutii complete de virtualizare.

Astfel, Fujitsu se adreseaza urmatoarelor doua grupuri concrete de clienti: clientul final, care cauta un partener pentru propriul sistem IT (In-Sourcing), si outsourcer, care isi bazeaza aplicatiile si solutiile specifice pe fundamentul infrastructurii moderne de IT.

In ambele cazuri, Fujitsu colaboreaza strans cu vechii parteneri de distributie. Deoarece Fujitsu detine peste 27 de centre de calcul la nivel international, dintre care 10 in Europa, noua companie poate avea acces la cunostintele si resursele internationale pentru teme viitoare interesante precum Cloud-Computing.

Potrivit lui Horak, Fujitsu va oferi in continuare o linie completa de produse Client, prin urmare notebook-uri si desktop-uri, in portofoliu ramanand "doar echipamentele terminale, care se pot conecta la o retea". Aceasta nu inseamna insa ca Fujitsu se retrage de pe piata consumatorilor. Din contra, infrastructura IT pentru "Home IT" ramane in continuare in program. O strategie inteligenta, avand in vedere ca multi experti pornesc de la premisa ca serviciile Cloud-Computing se vor stabili in primul rand in domeniul privat.

Datorita noii structuri a actionariatului se extinde inclusiv raza de actiune a partenerilor.

"Avem in prezent atat partenerii globali ai Fujitsu, cat si partenerii de distributie ai Fujitsu Siemens Computers", declara Wolfgang Horak.

Nu doar peisajul partenerilor extinde aria de acoperire a Fujitsu – prezenta pe plan international a concernului IT deschide de asemenea, posibilitati complet noi, pentru sustinerea clientilor pe pietele acestora si pentru a oferi suport la proiectele internationale.

"Putem oferi partenerilor si clientilor nostri intregul portofoliu de la o singura sursa, insa vom deveni mai puternici si in Europa", explica Horak noile oportunitati.

Pasi importanti pe piata locala

Pasi importanti pe piata localaPe piata din Romania, Fujitsu Techology Solutions a dominat in ultimii ani segmentele de notebook-uri si desktop-uri.

La inceputul anului 2008, reprezentantii companiei comunicau o noua orientare de business, care avea ca scop dezvoltarea segmentului de servere si demararea primilor pasi in dezvoltarea competentelor necesare pe plan local, pentru a oferi clientilor solutii si servicii de infrastructura.

Rezultatele la incheierea anului fiscal 2008 sunt promitatoare - cresterea pe segmentul de servere a fost de 65,2%, ceea ce a insemnat castigarea unei cote de piata de 11,1%. De asemnea, utilizand competenta si resursele in domeniul virtualizarii ale centrului din Austria, Fujitsu Technology Solutions Romania este capabila sa raspunda nevoilor actuale ale clientilor, precum: reducerea costurilor, adaptare la schimbarile din domeniul IT, eficientizarea infrstructurilor IT.

Pentru anul fiscal 2009, strategia globala a companiei Fujitsu ridica stacheta, impunand un ritm accelerat in cresterea pietei locale, mai ales in privinta segmentului servere, care reprezinta varful de lance al programului de dezvoltare internationla, compania stabilind ca tinteste dublarea vanzarilor pe acest segment, astfel incat sa atinga 500.000 unitati vandute pana la sfarsitul anului 2010. O atentie deosebita pe piata locala va fi acordata si dezvoltarii segmentului solutiilor de stocare.

Prin acest amalgam de teme noi, inovatoare si structuri de incredere, Fujitsu intentioneaza sa isi extinda pozitia pe piata europeana. Horak vede compania "in pozitie de atac", cu un orizont pe termen lung: "Americanii gandesc in trimestre, japonezii in decade", accentueaza Horak stabilitatea Fujitsu.