CERF: 2008 vs. 2009

CERF: 2008 vs. 2009Daca la CERF 2008 s-au strans peste 600 de marci expuse in 130 de standuri pe 13.000 mp, care au cuprins sectiunile comunicatii, solutii si sisteme IT, produse electronice si solutii IT pentru afaceri si distributie, anul acesta situatia s-a schimbat complet.

In primul rand, la CERF 2009 sunt prezente aproximativ 60 de companii din domeniu, cu tot cu delegatia taiwaneza, care isi prezinta solutiile si tehnologiile de ultima generatie.

“Cea de-a 18-a editie a CERF aduce o schimbare fundamentala, atat in concept cat si in modul de desfasurare. Anul 2009 a impus reevaluarea formatului precedent si schimbarea adresabilitatii evenimentului din preponderent business to consumer in exclusiv business to business”, a declarat Dan Voicu (foto), directorul general al Expotek.

Anul acesta, Expotek se astepta ca numarul vizitatorilor sa fie asemanator sau chiar sa il depaseasca pe cel de anul trecut, cand au fost prezente peste 55.000 de persoane, insa, in momentul de fata, Voicu estimeaza ca numarul celor care vor vizita standurile de la CERF 2009 se va incadra intre 3.000 si 5.000 de participanti.

Potrivit acestuia, CERF Business Community reflecta situatia actuala a domeniului IT&C din Romania.

Chiar daca directorul Expotek vede in CERF 2009 un real succes, majoritatea expozantilor care au mai participat la eveniment si in alti ani vad prezenta la editia actuala ca pe o traditie, mai mult decat o oportunitate.

De cealalta parte, companiile care s-au prezentat in premiera la evenimentul de anul acesta, intre care se numara si Dell, EMC, Kaspersky, Asbis, Romsym etc., au incredere in ceea ce se va intampla in cadrul CERF.

In schimb, in acest an, la CERF lipsesc cu desavarsire operatorii telecom de pe piata locala.

Cum vad participantii mai vechi editia din acest an

Cum vad participantii mai vechi editia din acest anPentru Maguay, companie care activeaza in segmentul integrarii de sisteme, statii grafice si servere, participarea la CERF 2009 este mai mult o traditie pe care compania a tinut sa o respecte si datorita faptului ca target-ul pe care il are este segmentul de business.

“Initial, nu am vrut sa participam la editia din acest an, insa cand am vazut ca evenimentul si-a schimbat formatul si s-a dedicat in intregime segmentului business to business, ne-am gandit ca ar putea fi o oportunitate venirea noastra la Romexpo si in acest an”, a spus, pentru Wall-Street, Mihaela Taga Iorgulescu, marketing specialist al Maguay.

Pentru Asesoft Smart, integrator de sisteme audio-video, parte a concernului Asesoft, CERF 2009 este total diferit fata de ceea ce se intampla in anii trecuti in cadrul acestui eveniment.

“Se vede ca bugetele alocate evenimentului in acest an sunt mai mici, ca urmare a crizei economice. Cred ca in 2008 au fost cu mult mai multe companii prezente la expozitie decat sunt in acest an; insa acest lucru este cauzat si de faptul ca publicul tinta al evenimentului s-a schimbat”, este de parere Cristina Rafaila, sales&marketing distribution manager Asesoft Smart.

Ca si concept, adauga ea, CERF 2009 seamana cu evenimentele de profil din strainatate, adresandu-se segmentului de business. Iar pentru ca Asesoft Smart a incercat o apropiere mai acuta fata de aceasta zona, a ales sa participle si in acest an la evenimentul IT&C.

“Asteptarile nu sunt mari. Am venit, totusi, pentru a ne intalni cu distribuitorii si pentru a ne prezenta echipamentele”, a mai spus ea.

Integratorul de sisteme audio-video asteapta sa ii fie vizitat standul de circa 50 de distribuitori.

Comparativ, anul trecut, evenimentul s-a desfasurat, ca intindere, pe trei pavilioane, potrivit expozantilor Maguay si Asesoft, iar doua dintre ele erau mai mari, ca dimensiune, fata de cel din acest an.

Ce asteptari au expozantii aflati in premiera la eveniment

Ce asteptari au expozantii aflati in premiera la evenimentDistribuitorul de solutii IT Romsym Data a vazut in participarea la CERF o oportunitate.

“Este pentru prima data cand ne aflam aici. Motivul pentru care am ales sa participam este acela ca vrem san e facem cunoscute solutiile si, totodata, sa dam piept cu concurenta”, a precizat, pentru Wall-Street, Andreea Firescu, product manager Romsym Data.

Pentru Beia, distribuitor autorizat al Siemens, CERF 2009 aduce sperante mari, mai ales pentru ca si asteptarile companiei se leaga, cu precadere, de sectorul de business.

La Dell Romania, situatia este aceeasi: “Anul acesta punem accent pe solutii la nivel corporate, pentru ca peste 80% din livrarile companiei se fac catre segmentul business”, a spus Mihai Guran, country manager Romania si Bulgaria al Dell.

Separarea si focusul in aceasta zona, de business, i-a determinat pe cei de la Dell sa vina in acest an la expozitia CERF sis a-si prezinte solutiile si tehnologiile.

Pentru Asbis Romania, distribuitor de componente de computere, prima participare la CERF se anunta optimista.

“Ne asteptam sa vina multe firme, deja am luat cateva contacte de la diverse companii interesate sa colaboreze cu noi”, a spus Dragusin Puiu, marketing manager al companiei.

Conform acestuia, venirea la CERF este un prilej promovare a marcilor din portofoliu si de reintalnire cu clientii.

Conform unor surse, pretul platit de un expozant pentru un stand se incadreaza in jurul valorii de 10.000 euro, cu mult mai putin fata de anii anteriori.