2009 si 2010, ani de investitie pentru G Data in Romania

2009 si 2010, ani de investitie pentru G Data in Romania“Daca totul decurge conform asteptarilor, pana la sfarsitul anului, G Data ar trebui sa aiba o cota de 2% din piata locala de antivrus. In 2009, compania se va concentra pe dezvoltarea brandului G Data in Romania”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Tudor Lemnaru (foto).

Potrivit jucatorilor locali, piata de securitate din Romania a atins, anul trecut, valoarea de 7 milioane euro si este asteptata, in 2009, sa se ridice pana la 10 milioane, in contextul crizei. In schimb, pentru alte companii specializate in acest domeniu, piata romaneasca de securitate IT se ridica, in prezent, la 15-16 milioane euro.

Piata de antivirus, dar si cea de servicii sunt dinamice, considera managerul general al IT Sistem Services, clientii nefiind inca atasati de anumite brand-uri sau concepte de marketing, drept pentru care si preferintele acestora se schimba foarte usor. Dupa parerea sa, acest lucru constituie un avantaj, “deoarece poti cuceri usor o piata, cu un produs; rezultatele se vad atunci cand poti sa iti cresti cota de piata in mod constant.”

Pe piata din Romania, 2009 si 2010 vor fi doi ani de investitii pentru compania G Data Software AG, iar profitul pe care IT Sistem il va face in tot acest timp va fi reinvestit in campanii de marketing si de promovare a brand-ului.

IT Sistem Services va extinde, totodata, prezenta solutiilor de securitate G Data in canalele de distributie si comert online, pentru solutiile destinate utilizatorilor finali si cele OEM (Original Equipment Manufacturer - destinate producatorilor de echipamente de calcul, celor care asambleaza sau comercializeaza calculatoare).

“Pentru solutiile destinate mediului business, motorul de crestere vor fi firmele care se ocupa de servicii IT, precum si abordarea directa de catre forta noastra de vanzari. IT Sistem va reinvesti profitul obtinut din vanzarea produselor G Data in campanii de marketing pentru dezvoltarea brandului, in special campanii online, iar o alta investitie va fi dezvoltarea centrului de suport in limba romana pentru clientii G Data proportional cu cresterea inregistrata”, explica seful IT Sistem Services.

O alta tinta a companiei IT Sistem Services este aceea de a ataca piata antivirus din Romania cu produse software premium, la preturi competitive – pentru produsele retail, iar pentru cele business - punerea la dispozitia clientilor oferte personalizate in conditii de negociere directa si oferte de migrare.

In S2, vanzarea de software va reprezenta 50% din afacerile IT Sistem Services

In S2, vanzarea de software va reprezenta 50% din afacerile IT Sistem ServicesIn prezent, cea mai mare pondere in afacerile companiei o au serviciile (70%), restul din cifra de afaceri fiind realizata din revanzarea de hardware si software.

“Pentru ultimele doua trimestre din 2009 preconizam sa crestem cifra de afaceri din vanzarea de software la peste 50% din cifra de afaceri”, a spus Lemnaru.

In schimb, acesta nu a oferit date concrete in ceea ce priveste valoarea afacerilor inregistrate de IT Sistem Services anul trecut sau o estimare din acest punct de vedere pentru 2009.

Referitor la portofoliul de clienti al companiei, Tudor Lemnaru spune ca numarul acestora este variabil si ca majoritatea dintre acestia provin din zone de business diverse – de la zona financiara la cea de productie industriala, companii de media, constructii industriale, contabilitate sau chiar centre SPA.

“Din cauza crizei economice, unii clienti au fost nevoiti sa ia o pauza in colaborarea cu noi. Insa, in acelasi timp, am avut parte si de clienti noi”, sustine seful companiei care are, in prezent, aproximativ 12 angajati.

Companiile de servicii si cele de software trec mai usor criza decat alte companii din domeniul IT, adauga el. “Se observa totusi lipsa de lichiditati din piata, unii clienti au dificultati in a onora facturile la scadente, altii, care sunt afectati profund de criza, au fost nevoiti sa renunte la serviciile IT, la prelungirea licentelor software, si incearca sa supravietuiasca cu softul si hardware-ul existent.

Singura parte buna a crizei este ca multe firme constientizeaza beneficiile si importanta softului si a serviciilor in desfasurarea in siguranta a activitatilor curente si cauta consultanta si externalizarea acestora pentru scaderea costurilor”, explica Lemnaru.

Totusi, observa el, sunt si doua aspecte care nu tin neaparat de criza - vanzarea de PC-uri din anii trecuti, ce a adus clienti care au primit o licenta OEM de antivirus la cumpararea acestora, si cresterea accesului la Internet broadband a utilizatorilor casnici si a firmelor.

In plus, in opinia sa, patrunderea Internetului in viata de zi cu zi va genera in mod cert un alt val de clienti in piata de antivirus, odata cu constientizarea pericolelor la care se expun utilizatorii.

Romania, cea mai profitabila tara europeana pentru G Data

Romania, cea mai profitabila tara europeana pentru G DataIn momentul de fata, G Data se afla intr-un proces de expansiune pe pietele internationale, conform lui Thorsten Urbanski, public relations manager G Data.

“In opinia noastra, Romania va fi una dintre cele mai profitabile dintre statele europene si va aduce un castig considerabil companiei. De aceea, G Data va investi aici substantial”, a spus, pentru Wall-Street, Urbanski.

In intreaga Europa, G Data Software AG este a cincea companie ca volum de vanzari si a treia - pe piata din Germania, arata reprezentantii companiei. Pentru acestia, 2009 este un an de expansiune.

Astfel, in luna iunie vor fi lansate in Rusia produsele oferite de G Data, urmand ca, pana la finele anului, sa fie acoperita intreaga Europa de Est.

Piata de securitate este una din putinele arii ale IT-ului care, in ciuda crizei economice, va fi una profitabila in continuare la nivel global. G Data se asteapta, in viitor, la o crestere moderata a castigurilor pe plan international.

“Criza financiara a lovit puternic toate pietele, in toata lumea. In IT, efectele se vad diferentiat, in functie de aria de operare – de exemplu, producatorii de hardware sunt mai afectati fata de alte ramuri din industrie –, drept pentru care fiecare companie a inceput sa opereze reduceri in bugetele alocate achiztiilor”, sunt de parere reprezentantii G Data.

Totusi, G Data este, in ciuda crizei, o companie profitabila, in plina expansiune teritoriala.

“Odata cu colaborarea cu IT Sistem, compania a castigat un partener important pe piata din Romania. Primii pasi vor fi sa facem ca G Data sa fie recunoscuta ca o companie lider, generatoare de solutii de tip antivirus care utilizeaza tehnologii de securitate performante, pentru toate categoriile de utilizatori. Iar asta inseamna sporirea capitalului de imagine asociat G Data atat in randul distribuitorilor, cat si in randul reprezentantilor mediului de afaceri”, au explicat oficialii companiei germane.

Solutiile de securitate G Data sunt disponibile in intreaga lume, in mai mult de 40 de state si au versiuni in 12 limbi. In toata lumea, 250 de angajati lucreaza pentru companie. G Data are filiale si echipe de vanzari proprii in Spania, Franta, Italia, Polonia, Japonia, Olanda si Belgia.

Principalii concurenti de pe piata locala pentru solutiile de securitate G Data sunt Bitdefender, Symantec si Kaspersky.