Romtelecom da 7% din bugetul de promovare pe online, UPC 10%

Romtelecom da 7% din bugetul de promovare pe online, UPC 10%Pentru Romtelecom, cel mai mare operator local de telefonie fixa, bugetul de comunicare alocat promovarii pe Internet a crescut, in 2009, cu doua puncte procentuale – de la 5, cat s-a alocat in 2008, la 7%, in acest an.

“Spre deosebire de anul trecut, acordam mai multe resurse si atentie comunicarii online in 2009. In plus, desfasuram primele campanii ce au drept obiectiv promovarea vanzarilor online pentru produsele Romtelecom”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Patarlageanu, sef departament media Romtelecom.

Cea mai mare campanie desfasurata de companie anul trecut a fost Clicknet Bestfest - Clicknet Summer Promo, care s-a desfasurat in perioada iunie - august. Promotia respectiva oferea echipament hardware pentru abonamentele nou incheiate: laptop, imprimanta multifuncionala sau televizor LCD. Mixul pentru aceasta campanie s-au utilizat bannere standard, interstitiale, overlayers, video players branding, publicitate contextuala.

Internetul este folosit, in cazul Romtelecom, in campaniile pentru care se considera acest canal ca fiind indispensabil, in functie de obiective si de buget. “In plus, sunt cazuri de campanii punctuale pentru a caror comunicare se recomanda a fi folosit numai Internetul, cum e in cazul promovarii produselor pe care le vindem exclusiv online”, spune Patarlageanu.

UPC, unul dintre principalii jucatori de pe piata de comunicatii prin cablu, a alocat, atat anul trecut, cat si in 2009, aproximativ 10% promovarii pe Internet din bugetul de marketing/publicitate.

Comparativ, in acest an, compania de comunicatii prin cablu se orienteaza mai mult catre spatiul online.

UPC utilizeaza Internetul de fiecare data cand are campanii integrate de comunicare.

“Insa, in opinia mea, campaniile online se potrivesc mai bine cu cele de achizitie, care au durata relativ mica – pentru a nu plictisi utilizatorii cu acelasi mesaj sau pentru a nu risca ca acestea sa nu mai fie percepute”, sustine Antonela Ciucasu, senior marketing communications manager UPC Romania.

Publicitatea online la 6 luni: Un prim trimestru ”sangeros”, urmat de o revenire usoara


Costul unei campanii online variaza de la caz la caz

Costul unei campanii online variaza de la caz la cazCompaniile de telefonie mobila prezente pe piata romaneasca prefera, insa, sa nu faca dezvaluiri referitoare la bugetele pe care le aloca promovarii in spatiul online.

Pentru Orange, cel mai mare operator din piata de telefonie mobila, valoarea investitiilor necesare unei campanii de comunicare variaza de la caz la caz, costurile depinzand de obiective si de mix-ul de media utilizat.

“In cazul campaniilor desfasurate exclusiv online, resursele bugetare pot fi consistente, iar anul acesta bugetul alocat campaniilor de comunicare online a inregistrat o crestere”, a subliniat Anca Stancov, media specialist Orange.

Dintre campaniile de comunicare desfasurate anul acesta, se remarca cea realizata pentru oferta companiei de telecomunicatii, ce include comanda gratuita exclusiv online a cartelelor Orange PrePay.

Orange a anuntat recent ca va continua sa investeasca in mediul online in ciuda actualului context economic, avand planificat pentru acest an un buget cu 60% mai mare decat in 2008.

In ceea ce priveste Vodafone, compania apeleaza la diverse canale de promovare, in functie de publicul tinta al fiecarei campanii. “Pentru majoritatea campaniilor pe care le derulam pe Internet, incercam sa dezvoltam proiecte neconventionale”, spune Luiza Afenduli, media manager al companiei.

Din punctul de vedere al Cosmote, al treilea jucator de pe piata romaneasca de telefonie mobila, mai important decat bugetul de promovare in spatiul online este procentul de persoane “atinse” de prin Intenet, din totalul celor vizate prin campaniile de comunicare.

“Anul trecut, din perspectiva persoanelor “atinse”, promovarea pe Internet a fost pe locul patru, dupa TV, outdoor, presa, iar anul acesta a urcat pe locul trei. Cresterea procentelor vine din optimizarea mai buna a campaniilor, nu neaparat dintr-un buget mai mare”, considera Dana Bursuc, senior marketing&communication manager Cosmote.

Spre deosebire alti jucatori, care utilizeaza Internetul in functie de tipul campaniei pe care il desfasoara, Cosmote foloseste acest mediu in toate campaniile sale, cu o pondere mai mica sau mai mare.

In 2009, pe baza analizelor de media, compania, parte a operatorului grec OTE, se va orienta si spre cresterea investitiei, daca aceasta va fi solutia pentru atingerea obiectivelor propuse, mentioneaza Bursuc.

Robert Anghel, Orange: Online-ul ar trebui sa fie strategic pentru orice jucator din telecom


Viitorul publicitatii online

Viitorul publicitatii onlineReprezentantul Cosmote este de parere ca, in viitor, publicitatea va fi orientata mai mult in mediul online.

“Atata timp cat penetrarea Internetului si utilizarea lui creste, acesta va constitui un mediu de interes pentru publicitate: vom avea “mai mult” ca inainte - da, “mai mult” ca alte medii”, puncteaza reprezentantul Cosmote.

Referitor la evolutia publicitatii online, Luiza Afenduli, media manager-ul Vodafone, este de parere ca aceasta va creste in anul urmator si ca factorul de influenta il va constitui costul.

“Este de asteptat ca investiile in online sa creasca anul viitor, comparativ cu alte medii de promovare, datorita costurilor relativ mici. Campanii in care vanzarile se fac exclusiv online pot avea ca mediu exclusiv de promovare acest canal”, adauga Afenduli.

Internetul devine un mediu indispensabil, cu audiente generale din ce in ce mai ridicate, care permit segmentarea si targetarea campaniilor, cu cai de promovare ieftine si masurabile. Prin urmare, indiferent de obiectivele si profilul campaniilor, mediul online poate oferi solutii de promovare, considera Adrian Patarlageanu.

In plus, el crede ca, pe viitor, publicitatea online va beneficia de mai multa atentie din partea companiilor si, implicit, de bugete mai mari.

“Insa ritmul cu care se vor atrage aceste bugete va fi unul lent, atata vreme cat, in ciuda faptului ca este un mediu complet masurabil, nu exista suficiente studii privind eficienta sa, iar atentia acordata calitatii si relevantei continului este in continuare scazuta.

Daca in strainatate se fac studii de cercetare elaborate si se urmaresc indicatori de eficienta precum conversia, noi intampinam dificultati in a obtine un reach pe o campanie pentru care trebuie sa contractezi in medie 4-5 furnizori si cam tot atatea ad-servere si inca ne raportam la indicatori precum CPM (Cost per mille) si CTR (Click-through rate)”, a declarat seful departamentului de media al Romtelecom.

La fel, Antonela Ciucasu afirma ca este posibil ca acest mediu sa creasca in continuare in tara noastra, atragand bugete generoase. In general, continua ea, campaniile virale sunt cele care au o eficienta ridicata in acest mediu, datorita publicului tanar care “gusta” foarte mult acest gen.

De aceeasi parere este si reprezentanta Orange, care spune ca, luand in calcul faptul ca piata de publicitate online din Romania se afla in primele stagii de dezvoltare si ca, pana in prezent, majoritatea campaniilor de acest gen si-au demonstrat eficacitatea, acest sector virtual al advertising-ului va urma un trend ascendent pe viitor.

“Tinand cont de obiectivele si bugetul alocat unei campanii specifice, mediul online poate fi un mediu de comunicare foarte bun, insa trebuie tinut cont de faptul ca eficacitatea unei campanii online este sporita atunci cand este combinata cu o comunicare realizata si prin intermediul altor medii de promovare”, arata Anca Stancov.

In prezent, campaniile realizate online incep sa atinga tot mai multe grupuri tinta, iar din acest motiv, Stancov crede ca tot mai multe companii vor apela la acest mijloc de promovare in perioada urmatoare. Privind per ansamblu, cele mai bune rezultate sunt inregistrate prin campaniile online realizate pentru un public tinta constituit din tineri si clienti business, aceste doua grupuri avand cea mai mare afinitate catre acest mediu atunci cand aleg o sursa de informare, in detrimentul presei scrise sau a radioului, detaliaza ea.

Piata de telecom, care este dinamica si foarte competitiva, dupa cum spune Patarlageanu, va necesita resurse pe masura, iar in contextul economic actual se va acorda o atentie sporita eficientizarii cheltuielilor de comunicare. “Aceasta va creste pe masura ce va fi capabila sa-si demonstreze eficienta.”

Deloitte: 32% din companiile de tehnologie, media si telecom si-au redus investitiile anul trecut


Operatorii telecom: Avantajele si dezavantajele promovarii online

Operatorii telecom: Avantajele si dezavantajele promovarii onlinePrincipalul motiv pentru care Cosmote a ales promovarea in spatiul online il constituie afinitatea mare pe care o are in randul tinerilor si eficienta sa.

In plus, flexibilitatea, multitudinea de oportunitati de interactiune cu utilizatorul, absenta barierelor temporale, intaresc alegerea companiei de a apela la acest mediu.

Domeniul online este un instrument cu impact din ce in ce mai mare si probabil cu costul cel mai scazut dintre toate canalele de promovare, spune Luiza Afenduli. “Drept pentru care strategia de comunicare a Vodafone tine cont de aceasta realitate, iar rolul pe care il va ocupa Internetul in randul canalelor de comunicare utilizate in campaniile noastre va fi corelat cu nivelul de penetrare a Internetului in Romania”, arata reprezentantul Vodafone.

De asemenea, comunicarea in timp real, realizarea modificarilor de continut intr-un interval scurt de timp, utilizarea unor aplicatii care permit realizarea unor campanii interactive intre client si furnizorul de servicii, in cadrul careia clientul poate oferi sau primi feedback rapid, influenteaza operatorul Orange Romania si il determina sa apeleze la beneficiile pe care le aduce cu sine Internetul si, mai ales, promovarea in acest spatiu.

Unul dintre marile dezavantaje pe care il are online-ul este fragmentarea, iar optimizarea unei campanii poate fi o adevarata provocare pentru un media planner, declara Dana Bursuc.

Printre dezavantajele promovarii in mediul online, operatorii telecom locali enunta penetrarea scazuta a serviciilor de Internet in afara zonelor urbane, faptul ca exista riscul ca mesajul sa nu ajunga la client, deoarece atunci cand acesta utilizeaza mediile de informare online face acest lucru cu un scop anume, bine definit, iar primirea unor mesaje promotionale atunci cand acesta nu detine nici timpul, nici disponibilitatea necesara, poate genera o oarecare adversitate fata de o marca.

In acest sens, orice companie care organizeaza o asemenea campanie trebuie sa aiba in vedere necesitatea mentinerii unui echilibru creativ, pentru ca posibilitatea aparitiei unei reactii negative din partea clientului sa fie redusa la minin.

Operatorii de telefonie din Romania vor utiliza, in acest an, toate canalele media pentru a se promova. In perioada imediat urmatoare, publicitatea in presa scrisa va continua sa scada, in timp ce Internetul va atrage tot mai multi advertiseri. Pe partea de online, proiectele speciale vor acapara o buna parte din bugetele alocate pana acum pentru display advertising.

Primul canal media pe lista optiunilor Romtelecom ar fi TV-ul. Chiar daca este in usoara descrestere fata de anii trecuti, TV-ul ramane in momentul de fata vehiculul media cu cel mai mare impact si acoperire in randul consumatorilor.