1 / 3

Telefoanele mobile, sub semnul crizei

Piata autohtona a telefoanelor mobile se incadreaza ca si trend in contextul specific tuturor pietelor similare din regiunea noastra, in scadere. Chiar daca vanzarile in primele sase luni au inregistrat o scadere de 16% din punct de vedere cantitativ, fata de aceeasi perioada a anului trecut, Romania are o evolutie pozitiva comparativ cu vecinii sai, a declarat, pentru Wall-Street, reprezentantul Samsung la nivel local.

Inca din momentul in care primele semne ale crizei s-au facut simtite in Romania, utilizatorii s-au orientat catre telefoane accesibile.

„Avand in vedere aceasta optiune, in general, vanzarile de terminale high-end au suferit destul de mult. In acest sens, telefoanele cu camera foto cu rezolutie VGA, 2MP (dar si intre) au reprezentat partea semnificativa a vanzarilor in aceasta perioada”, enunta Iosifescu.

In 2009, reprezentantii LG au remarcat o crestere a cotei detinute de categoria de terminale cu ecran tactil, care s-a dovedit a fi din in ce mai populara.

„Anul acesta, consumatorii au beneficiat de oferte ale producatorilor pentru diverse categorii de telefoane mobile, de la modele mai ieftine pana la modele premium.

O mare parte a utilizatorilor care au dorit sa isi schimbe telefonul au cautat sa isi upgradeze functiile telefonului odata cu achizitionarea unui nou model, fie cu functii multimedia, fie cu o camera de rezolutie mai mare sau un design inovator, au cautat cu alte cuvinte un telefon care sa le satisfaca nevoile si care sa ii reprezinte”, sustin oficialii LG in Romania.

LG, al treilea producator de telefoane mobile din lume, a afisat in trimestrul al doilea o crestere a profitului net cu 62%, pana la 923 milioane dolari, pe plan global, pe fondul cererii puternice de telefoane mobile, televizoare si aparate electrocasnice.

In acest moment, dar si in viitor, piata telecom-ului din Romania este caracterizata de o concurenta din ce in ce mai pronuntata, iar acest lucru se intampla in primul rand datorita principalilor operatori, care se lupta sa isi pastreze trendul ascendent in ce priveste baza de clienti, spune Ion Iosifescu.

Cei trei mari jucatori ai pietei mondiale de telefonie mobila sunt LG, Nokia si Samsung.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri