Pe crestere usoara in 2009

Pe crestere usoara in 2009Compania de telecomunicatii B2B a fost fondata in 1997 si are un capital integral privat, fiind parte a grupurilor Media Pro si Computerland.

Profitul net inregistrat de Media Sat in 2008 a fost de circa 7% din cifra de afaceri realizata, ceea ce inseamna putin peste 530.000 euro. “Anul 2008 a mers bine, pe toate liniile de business – nu am simtit acel sfarsit de an, care pentru alte companii a venit cu o scadere brusca la nivelul afacerilor”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Roxana Patrascu (foto), business development director Media Sat.

Principalul factor care a dus la obtinerea acestor “rezultate bune”, dupa cum le numeste Patrascu, tine de serviciile prestate de companie.

“Noi vindem servicii dedicate, cu valoare adaugata, business to business. Avem numere de tip premium, aplicatii pe SMS cu numere scurte – acestea merg foarte bine si, tocmai de aceea, am avut parte si de o crestere sustinuta”, spune ea.

Avand mai multe linii de business, Media Sat a fost ferita de criza economica care a inceput sa se intrevada inca de anul trecut, iar daca pe anumite segmente s-a vazut o stagnare, pe celelalte s-au inregistrat cresteri. Mai mult, prognozele directorului de dezvoltare al Media Sat pentru 2009 sunt in crestere.

“Estimam o cifra de afaceri de 8 milioane euro. Cota de proft se va mentine constanta, la 7% din cifra de afaceri”, conform Roxanei Patrascu.

Liniile de business ale Media Sat sunt echilibrate, din punct de vedere al banilor pe care ii aduc operatorului de telecomunicatii. Merg foarte bine si au o rata mai mare de profitabilitate serviciile premium rate, call center-ele, unde compania nu da piept cu o piata concurentiala.

“In '97, cand ne-am lansat, practic am pornit cu partea de broadcasting si Internet. Intr-adevar, serviciile de broadcasting nu sunt cunoscute utilizatorilor finali si nu beneficiaza de o mediatizare sau de o expunere foarte mare, desi fara ele, munca televiziunilor ar fi o corvoada. Mai mult, chiar daca aceasta piata, de broadcasting, este una extrem de mica, ea este extrem de stabila”, afirma Roxana Patrascu.

Astazi, afacerea Media Sat este impartita in patru categorii – Internet, telefonie, computer telephony (cu servicii call center si aplicatii), plus partea de broadcasting pentru televiziuni si pentru doua dintre platformele de DTH, Digi si Max TV.

“Ca si cota de piata, insa, putem spune doar ca suntem mici. Insasi piata de telecomunicatii B2B este una mica, cu putini jucatori”, considera Patrascu.

Clienti si provocari

Clienti si provocariIn total, Media Sat are 1.500 de clienti business – pentru servicii de Internet si telefonie, care sunt principalele tipuri de servicii solicitate de companiile din Capitala. Printre acestia se numara postul de televiziune PRO TV, Aeroportul International Henri Coanda, Danone, clubul sportiv Dinamo, Pegasus etc.

Compania are foarte multi clienti traditionali, castigati inca de cand s-a lansat pe piata romaneasca.

In afara Bucurestiului, Media Sat vinde prin bucle locale sau prin circuitele altor operatori, cum sunt UPC, Romtelecom, New Com etc, iar in Buftea ofera si servicii pe segmentul rezidential, din bloc in bloc, la circa 1.500 abonati.

“De la inceputul anului, am castigat si noi clienti, unii destul de mari. Identitatea acestora nu poate fi insa dezvaluita, deoarece ei nu si-au dat acordul in acest sens”, potrivit business development director-ului companiei.

Pana la finele anului 2010, Media Sat vrea sa aiba aproximativ 2.000 clienti pe zona B2B.

“Nu credem ca este posibil ca numarul de clienti sa scada, intrucat de Internet si telefonie are nevoie orice companie, acestea sunt servicii indispensabile supravietuirii sectorului de business.

Anul trecut, de exemplu, ne-am confruntat cu situatii in care diverse companii au renuntat la serviciile Media Sat, insa acest lucru s-a intamplat pentru ca acestea au dat faliment. Iar ce s-a reziliat, s-a compensat prin noi clienti sau pe alte sectoare.”

Ca plan pe termen scurt, operatorul trebuie sa ia in considerare politica Primariei Bucurestene de a ingropa fibra optica, de a muta cablurile in subteran.

Marea provocare cu care se confrunta la momentul actual piata de telecomunicatii business to business este, fara indoiala, criza – “daca nu poti sa scazi chiar atat de mult consumul propriu zis de telefonie sau Internet, incerci sa reduci costurile pe care le implica aceste servicii, incerci sa renegociezi contractul etc. Dar, sincer, cred ca telecomul este unul din sectoarele in care criza are un impact mai scazut”, considera Patrascu.

O prima masura pe care o vor lua operatorii mari sau mici care vor fi afectati de criza economica va fi aceea sa vanda, este de parere ea.

Tara lui Alo

Tara lui AloAlonia este primul messenger romanesc cu functionalitati complete de comunicare online.

Messenger-ul Alonia este foarte util pentru ca in el poti comunica atat cu toti prietenii care au cont aici, dar si cu cei din Yahoo, Google Chat, MSN si AIM. Messenger-ul Alonia poate fi folosit si ca agenda telefonica.

Acest serviciu permite utilizatorilor sa comunice pe telefon sau videotelefon. Ei pot comunica text in timp real, pot schimba poze sau pot citi cele mai proaspete informatii.

Pana in prezent, Tara lui Alo a strans 62.000 utilizatori si 42.000 adrese unice de e-mail si 2.000 de clienti PC to Phone, care sunt, practic, cei care cumpara credit.

“Initial, nu ne asteptam sa avem atat de multi utilizatori intr-un timp atat de scurt. Ceea ce ne-am propus a fost ca romanii sa se poata conecta la serviciile noastre si din tara, si din strainatate”, sustine directorul de dezvoltare al Media Sat.

Ideea lansarii brandului Alonia, precum si numele acestuia, i-a venit chiar Roxanei Patrascu.

“Am apelat la un joc de cuvinte realizat prin combinarea sintagmei Tara lui Alo cu Romania. Am ales sa lansam acest brand deoarece beneficiem de o infrastructura, de un nod central de telefonie, precum si de alte resurse si know-how.”

Veniturile Alonia sunt, momentan, mici. Investitia va fi amortizata abia in trei ani.

Tarife:

Romtelecom – Bucuresti: 0,9 eurocenti/minut
Romtelecom – National: 1,5 eurocenti/minut
Retele Nationale Mobile - Orange si Vodafone: 5,9 eurocenti/minut
Retele Nationale Mobile - Cosmote, Zapp si Digi: 7,3 eurocenti/minut
Alte Retele Fixe: 1,5 eurocenti/minut
International (Spania, Italia, SUA, Canada, Franta si alte tari): de la 2 eurocenti/minut

Media Sat are 106 angajati si nu isi propune sa creasca numarul salariatilor sau, din contra, sa faca concedieri. Comparativ cu anii trecuti, compania primeste, in prezent, foarte multe CV-uri. “Inainte nu mai gaseai oameni buni, erau mereu aceeasi, care se mutau dintr-o companie in alta. Acum, in schimb, avem de unde allege”, a conchis Roxana Patrascu.