1 / 4

Pe crestere usoara in 2009

Compania de telecomunicatii B2B a fost fondata in 1997 si are un capital integral privat, fiind parte a grupurilor Media Pro si Computerland.

Profitul net inregistrat de Media Sat in 2008 a fost de circa 7% din cifra de afaceri realizata, ceea ce inseamna putin peste 530.000 euro. “Anul 2008 a mers bine, pe toate liniile de business – nu am simtit acel sfarsit de an, care pentru alte companii a venit cu o scadere brusca la nivelul afacerilor”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Roxana Patrascu (foto), business development director Media Sat.

Principalul factor care a dus la obtinerea acestor “rezultate bune”, dupa cum le numeste Patrascu, tine de serviciile prestate de companie.

“Noi vindem servicii dedicate, cu valoare adaugata, business to business. Avem numere de tip premium, aplicatii pe SMS cu numere scurte – acestea merg foarte bine si, tocmai de aceea, am avut parte si de o crestere sustinuta”, spune ea.

Avand mai multe linii de business, Media Sat a fost ferita de criza economica care a inceput sa se intrevada inca de anul trecut, iar daca pe anumite segmente s-a vazut o stagnare, pe celelalte s-au inregistrat cresteri. Mai mult, prognozele directorului de dezvoltare al Media Sat pentru 2009 sunt in crestere.

“Estimam o cifra de afaceri de 8 milioane euro. Cota de proft se va mentine constanta, la 7% din cifra de afaceri”, conform Roxanei Patrascu.

Liniile de business ale Media Sat sunt echilibrate, din punct de vedere al banilor pe care ii aduc operatorului de telecomunicatii. Merg foarte bine si au o rata mai mare de profitabilitate serviciile premium rate, call center-ele, unde compania nu da piept cu o piata concurentiala.

“In '97, cand ne-am lansat, practic am pornit cu partea de broadcasting si Internet. Intr-adevar, serviciile de broadcasting nu sunt cunoscute utilizatorilor finali si nu beneficiaza de o mediatizare sau de o expunere foarte mare, desi fara ele, munca televiziunilor ar fi o corvoada. Mai mult, chiar daca aceasta piata, de broadcasting, este una extrem de mica, ea este extrem de stabila”, afirma Roxana Patrascu.

Astazi, afacerea Media Sat este impartita in patru categorii – Internet, telefonie, computer telephony (cu servicii call center si aplicatii), plus partea de broadcasting pentru televiziuni si pentru doua dintre platformele de DTH, Digi si Max TV.

“Ca si cota de piata, insa, putem spune doar ca suntem mici. Insasi piata de telecomunicatii B2B este una mica, cu putini jucatori”, considera Patrascu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri