Companiile, mari consumatoare de solutii de securitate

Companiile, mari consumatoare de solutii de securitateDesi este dificil de estimat care este valoarea reala a pietei software de securitate din Romania, reprezentanta Panda Security estimeaza ca sectorul a atins, in 2008, aproximativ 10 milioane dolari, cu 19% mai mult fata de anul anterior, impulsionata fiind de sectorul privat.

"Companiile au ramas, in continuare, principalul cumparator de solutii de securitate. Pentru Panda Security Romania, distributia pe segmente de clienti a fost aceeasi cu cea globala, 50% - companii si 50% - consumatorul final. 2008 a fost primul nostru an pe piata din Romania, una din cele mai competitive din Europa", a explicat Pavaloaia.

Conform unor studii elaborate de compania de cercetare de piata Gartner, Romania este, in continuare, o tara destul de putin dezvoltata pe acest segment, in conditiile in care piata globala de securitate se ridica la 13,5 miliarde dolari.

Insa, treptat, situatia pe plan local se va schimba, potrivit oficialului Panda in Romania, deoarece "in momente dificile tindem sa protejam lucrurile cu adevarat importante".

"Astfel, in ciuda crizei economice, piata de securitate este in crestere – pe care o estimam la 10-15% in 2009 – si consideram ca aceasta tendinta va continua", spune Pavaloaia.

In prezent, pe piata de securitate se vede o crestere in utilizarea modelului SaaS (Security as a Service – securitatea ca serviciu), acesta ajutand companiile sa isi protejeze retelele fara a cheltui o suma mare de bani si fara a investi in alte servere si echipamente hardware. Conform business development manager-ului Panda, protectia bazata doar pe firewall si antivirus nu mai este suficienta – o protectie sigura poate fi obtinuta doar cu solutii complexe si complete de securitate.

Afaceri in crestere cu 20% pentru Panda Romania

Afaceri in crestere cu 20% pentru Panda RomaniaLa nivel global, cota de piata a Panda Security este de 3,11%, fiind al patrulea furnizor de solutii de securitate, spune oficialul Panda Romania.

"Conform politicii noastre interne, datele referitoare la veniturile globale sunt confidentiale. Compania creste insa continuu, in special in tarile unde cota de piata este redusa.

Inregistram cresteri de 30-40% in multe tari europene, in timp ce in altele cresterea este chiar mai mare (in Malaezia este de 100%). Distributia veniturilor in 2008 a fost egala intre companii si utilizatorii individuali, 10% din venituri fiind realizate din contracte incheiate cu clienti din segmentul enterprise", afirma Pavaloaia.

Desi global aceste date nu sunt publice, ea crede ca Panda Security Romania va avea o crestere a afacerilor de aproximativ 20% in acest an.

"Estimarile noastre se bazeaza pe realitatile economice actuale, pe marimea pietei si sunt in concordanta cu estimarile competitorilor nostri si cu locul 4 pe care-l ocupam la nivel global. La nivel local, avand in vedere pe de o parte modificarile frecvente legislative si de abordare guvernamentala a economiei, iar pe de alta parte dinamica pietei IT, este destul de greu sa facem o estimare realista in acest sens", afirma aceasta.

Pe plan local, Panda se lupta cu o competitie puternica, reprezentata de un producator local si un lider international, iar intrarea relativ tarzie a companiei in Romania face ca eforturile necesare pentru penetrarea pietei sa fie foarte mari. In conditiile actuale, marcate de criza, bugetul de marketing alocat nu este foarte generos, insa 30% din veniturile anuale ale companiei sunt investite continuu in cercetare, dezvoltare si inovatie.

Principalii jucatori ai pietei locale de securitate sunt Bit Defender, Kaspersky si Symantec.

Citeste si Seful Kaspersky Romania: Vrem locul doi pe piata de antivirus

Retelele sociale atrag atacurile informatice in 2009

Retelele sociale atrag atacurile informatice in 2009Principalul eveniment care a marcat piata de securitate anul trecut, in opinia Laurei Pavaloaia, este cresterea cantitatii de malware (virus, cal troian etc).

In primele opt luni din 2008, de exemplu, laboratoarele companiei furnizoare de solutii de securitate Panda au gasit tot atatea amenintari cate au fost detectate in total in ultimii 18 ani, media fiind de 22.000 de esantioane noi pe zi. Iar tendinta se mentine in continuare, PandaLabs procesand peste 50.000 de esantioane noi zilnic, din care 35.000 se dovedesc a fi noi variante de tip malware.

"Din punct de vedere al amenintarilor primite prin e-mail, in primele luni ale anului 2008, SPAM-ul a variat intre 60 si 94% din totalul mesajelor. Dupa inchiderea McColo, un grup de criminalitate informatica, nivelul SPAM a scazut la 50-70%. Folosirea Facebook si Twitter ca modalitati de raspandire a malware-ului a fost unul din cele mai importante evenimente ale anului", arata reprezentanta companiei de securitate.

Din punct de vedere al amenintarilor, atacurile prin retele sociale si pagini web populare va creste in 2009. In plus, va creste si numarul infectiilor datorate antivirusilor falsi. Acest malware include orice tip de software de securitate fals care incearca sa fure bani de la utilizator dupa ce l-a convins sa plateasca pentru o amenintare care nu exista.

Trebuie evidentiat ca, alaturi de malware-ul generat automat, au inceput sa apara amenintari tot mai sofisticate, care folosesc o parte din tehnicile vechi, extinse insa la un nou nivel prin punerea in practica a unor cunostinte extrem de avansate in programare. Obiectivul principal al acestora este doar obtinerea de beneficii financiare.