1 / 3

De la 900.000 unitati estimate pentru 2009, la 250.000

Romania este singura tara din Uniunea Europeana care a inregistrat un declin de 50% pe segmentul de notebook-uri, potrivit reprezentantului Toshiba in Romania, Lucian Condruz.

“Fata de restul tarilor din regiune, la noi s-a vazut cea mai mare scadere. Daca nu ar fi existat aceasta criza economica, Romania ar fi avut un potential mai mare decat Ungaria sau Bulgaria si s-ar fi situat, din punct de vedere al valorii pietei, imediat dupa Polonia. Totusi, in primul semestru al anului, s-a observat un declin de 50% la nivelul vanzarilor de notebook-uri pe piata locala”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Lucian Condruz, sales manager-ul Toshiba in Romania.

Comparativ, vanzarile de notebook-uri au scazut cu doar 10-15 procente, iar in vestul continentului s-au inregistrat cresteri.

Insa nu doar piata notebook-urilor este afectata de criza economica actuala. Segmentul desktop-urilor, care a inceput sa piarda teren inca de anul trecut, a scazut si mai mult in primele sase luni din 2009.

“Problema dramatica este ca vanzarile de notebook-uri scad in prezent pe o piata si ea in scadere”, spune Condruz.

Astfel, daca jucatorii din acest sector estimau, anul trecut, ca se vor vinde pana la 800 – 900.000 unitati in 2009, acest lucru nu se va intampla. Piata se va ridica la 200 – 250.000 unitati. Factorii care influenteaza acest lucru sunt aceia ca cererea este mica, consumatorii se gandesc de doua ori inainte sa achizitioneze un laptop nou, iar stocurile sunt prea mari. De asemenea, si cursul leu-euro a influentat domeniul.

Pe de alta parte, Toshiba vrea sa vanda aproximativ 20.000 unitati de notebook-uri in acest an. In primul semestru, compania a livrat circa 10.000 unitati si urmeaza ca, in restul anului, sa fie livrate peste 10.000.

Asta inseamna ca reprezentantul Toshiba in Romania este optimist. El crede ca sarbatorile de iarna vor impulsiona piata si ca S2 va fi mai bun decat prima parte a anului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri