1 / 5

ôNu cred ca am trecut de punctul maxim al crizei"

Dupa ce in prima jumatate a anului a inregistrat o cifra de afaceri de 9,4 milioane de euro, mai mult cu 12% fata de aceeasi perioada din 2008, managerul TotalSoft afirma ca la finele lui 2009 compania va avea un business de cel putin 21 milioane de euro, sau chiar cu cateva milioane in plus datorita licitatiilor de proiecte publice lansate recent si la care producatorul se va inscrie in urmatoarea perioada.

“In ultima luna au aparut proiecte de aproximativ 100 de milioane de euro care sunt importante pentru ca vor revitaliza piata de IT. Vrem sa participam, dar mai este timp pana la depunerea ofertelor si vrem sa gasim solutii si parteneri pentru ca la astfel de proiecte nu poti merge singur”, afirma Dragan, directorul general si actionarul a 20% din TotalSoft.

El este nemultumit insa de faptul ca ministerele care au lansat licitatiile nu au consultat si asociatiile patronale pentru a evita suprapunerile de proiecte.

Printre institutiile de stat care au anuntat licitatii in ultima luna se numara Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Ministerul Sanatatii, Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), Electrica, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) si Societatea Nationala de Radiocomunicatii (RADIOCOM).

Deoarece in primul semestru multi clienti au redus sau desfiintat bugetele de investitii in IT, iar sectorul public a fost aproape blocat, in aceasta perioada Dragan s-a concentrat pe cresterea afacerii, el previzionand ca 2010 va fi un an la fel de dificil precum 2009.

“Nu cred ca am trecut de punctul maxim al crizei, anul viitor va continua pentru ca in acest an foarte multe companii au mers din inertia cashului din 2007- 2008 si au mai avut ceva de cheltuit. In 2010 va fi real-life (n.trad.: viata reala), adica se va lucra din ce s-a produs in 2009, un an de criza. Noi nu putem trece de aceasta perioada pana cand companiile nu vor trai din banii facuti intr-un an de criza. Cand traiesti din banii facuti in an de criza se vede cum te descurci si apoi se pune problema revenirii”, afirma managerul TotalSoft.

Cresterea TotalSoft din primul semestru al acestui an s-a datorat produselor din gama Charisma si Primavera, serviciilor IT, extinderii regionale si faptului ca salariile nu au mai crescut precum in anii anteriori.

Potrivit lui Dragan, produsul Charisma Enterprise care a generat 40% din veniturile obtinute pe primul semestru si proiectele de dezvoltare software care au insemnat in jur de 30% din venituri isi vor pastra aproximativ aceeasi pondere si in a doua jumatate a anului.

“Pentru a creste este nevoie de o alta atitudine, mai creativa si mai agresiva, trebuie sa cautam noi piete. Este evident ca nu putem sta in acelasi model ca pana acum, care nu va mai exista niciodata”, explica Dragan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri