Mutari cu marketeri in telecom

Mutari cu marketeri in telecomMutarile au inceput inca din vara anului trecut, cand dupa opt luni de cautari, Zapp, al patrulea operator pe piata de telefonie mobila locala, a recrutat-o pe Adriana Ionescu, fost associate marketing director al Procter&Gamble, la conducerea departamentului de marketing. Ea il inlocuia pe Arda Arkun, care incepand cu luna mai 2008 a fost numit Head of Business Development al operatorului.

In aceeasi perioada, Vodafone Romania, al doilea jucator de telefonie mobila pe piata locala, l-a numit ca director pe marketing pe Marco Kind in locul lui Lars Koester, cel care condusese activitatea de marketing a companiei intre august 2007 si septembrie 2008.

In luna aprilie a acestui an, Orange, cel mai important operator pe piata telecom locala, l-a numit ca director de marketing pe Dorin Odiatiu, care lucreaza in cadrul companiei din 1997 si care anterior a ocupat functia de Wholesale, International and Regulatory Affairs Director.

Din februarie 2007 pana in luna ianuarie a acestui an activitatea de marketing a Orange a fost coordonata de Razvan Mihai Ionescu, care a lucrat la Orange din iulie 1998 si care a ales sa conduca Simartis Telecom din pozitia de director executiv si partener. Compania deschisa in 2002 este detinuta de Alexandru Voiculescu in proportie de 60% si de Lucian Adrian Ungurean (40%), potrivit datelor de la Registrul Comertului.





Din telecom, in FMCG, la Tnuva

Din telecom, in FMCG, la TnuvaLa niciun an de la preluarea jobului de marketer in cadrul Zapp, Adriana Ionescu, a plecat din companie preluand functia de director de marketing a subsidiarei locale a producatorului de lactate israelian Tnuva, al treilea jucator pe piata de profil din Romania.

“Prezenta mea la Zapp nu a mai fost oportuna in conditiile deciziei de vanzare a companiei Telemobil. Ma bucur ca m-am alaturat companiei Tnuva. Ma regasesc cumva intr-un mediu familiar mie din experienta si cultura de brand de la P&G, si sunt bucuroasa ca am sansa de a construi in continuare branduri in care cred. Provocarea cea mai mare va fi in perioada urmatoare sa ne mentinem cota de piata si locul castigat pe o piata foarte competitiva”, a declarat, pentru Wall-Street, Ionescu.

Ultima schimbare a aparut pe 9 septembrie, cand Raluca Milin, directorul de marketing al UPC Romania, al doilea operator pe piata de cablu TV a hotarat sa paraseasca compania in care a lucrat din ianuarie 2001.

“Am plecat de la UPC pentru ca a venit momentul sa las viata corporatista in urma (dupa 15 ani de Connex si ulterior UPC) si sa ma dedic pasiunilor vietii si unor obiective mai aproape de inima si sufletul meu. Pentru moment, recuperez ceva timp alaturi de fetitele mele, imi revad prietenii ...cam abandonati din lipsa de timp si usor usor ma voi apleca catre anumite proiecte pe care le voi anunta intr-o luna sau doua. Evident nu voi abandona total know-how-ul acumulat in marketing, management in ultimii 15 ani si sunt deschisa si pentru diverse colaborari. Acum voi fi <<on my own>> in business, dar impreuna cu familia si prietenii mei”, a afirmat, pentru Wall-Street, Raluca Milin.

Ea este partener alaturi de Cristian Serban Ciusca in cadrul companiei lansate in 2002 Succes Consulting, firma cu activitati in domeniul consultantei pentru afaceri si management, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

“Orice schimbare care implica plecarea unui manager catre antreprenoriat este extraordinar de buna pentru ca antreprenoriatul inseamna inovatie. In corporatii este greu sa inovezi, acolo se implementeaza, se adapteaza deciziile globale pe plan local. Pe de alta parte, atata timp cat aceste persoane au avut rezultate bune in companiile in care au lucrat, probabil ca este normal ca urmatorul pas sa fie antreprenoriatul”, a explicat Marius Precu (foto), country manager al companiei de executive search SpenglerFox Romania, parte a grupului irlandez Grafton.





Mirajul antreprenoriatului

Mirajul antreprenoriatuluiChiar daca aceste plecari s-au succedat la intervale de cateva luni, expertii in HR cred ca nu exista o legatura directa cu situatia economica sau cu competitivitatea din piata telecom.

„Aceste plecari nu au legatura una cu alta, este pur si simplu o conjunctura faptul ca se intampla toate in acelasi timp. Sunt schimbari in piata, la nivel de companii, iar acesti manageri au urmat cursul firesc”, a declarat pentru Wall Street, Radu Manolescu (foto), managing partner al companiei de executive search K.M.Trust & Partners, care are printre clienti Orange si care anterior a recrutat pentru Vodafone.

“Schimbarea de anul trecut de la Vodafone ar putea avea legatura cu competitivitatea din piata de telecom, insa la Zapp si UPC cred ca plecarile celor doi manageri au fost cauzate de modificarile de top management si de actionariat. Sunt doua companii care in ultimul timp au trecut prin modificari importante, iar acestea cred ca au fost factorii esentiali ai acestor plecari” a afirmat, Daniela Necefor, managing partner al companiei de executive search Total Business Solutions.

Miscari de trupe dupa deal-ul Cosmote-Zapp?

Miscari de trupe dupa deal-ul Cosmote-Zapp?In februarie anul trecut, la conducerea UPC Romania a venit Jack Mikaloff, fostul sef al UPC Franta care l-a inlocuit pe americanul Richard Anderson, cel care a fost managerul companiei timp de opt ani.

Ulterior, mai multi manageri din cadrul operatorului au parasit compania, trei dintre acestia (directorul executiv, Dragos Tanase si cei doi manageri ai departamentului de comunicare) alegand Rosia Montana Gold Corporation.

Totodata, Dinu Malacopol, directorul diviziei de business al UPC, a preluat din luna februarie a acestui an functia de director executiv al Digital Cable Systems, furnizor de servicii de televiziune prin cablu si satelit, telefonie fixa si internet, iar Florina Tanase, directorul juridic al companiei a plecat in martie 2008 la AD Pharma, cel mai important grup pharma pe piata locala.

Pe de alta parte, la sfarsitul lui iunie, operatorul grec Cosmote a anuntat achizitia Zapp Romania, pentru aproximativ 207 milioane de euro, aceasta fiind cea mai importanta tranzactie pe piata telecom locala in acest an.

“Achizitia nu a fost inca aprobata si nu stim care sunt planurile Cosmote in aceasta privinta”, a spus Carmen Lazar, head of corporate affaires al Telemobil, operatorul Zapp cu privire la inlocuirea fostului director de marketing Adriana Ionescu.

Daca in privinta directorului de marketing al Zapp lucrurile sunt neclare, despre inlocuirea Ralucai Milin, Ariana Badin, PR Manager al UPC Romania a declarat ca procesul de recrutare care implica mai multe companii a inceput, momentan operatiunile de marketing fiind conduse de Jack Mikaloff.

Adriana Ionescu, fost Zapp

Adriana Ionescu, fost ZappAdriana Ionescu a fost directorul de marketing al Zapp Romania intre august 2008 si luna iulie a acestui an, din iulie ocupand aceeasi functie la producatorul de lactate Tnuva.

Ea a lucrat timp de 13 ani in cadrul Procter&Gamble, intre 1998-2003 ocupand functia de brand manager, in timp ce din 2003 pana in iulie 2008 a fost associate marketing director la Procter&Gamble Balkans.

Ionescu a absolvit in 1992 Academia de Studii Economice din Bucuresti.

Marco Kind, Vodafone

Marco Kind, VodafoneMarco Kind este directorul de marketing al Vodafone din septembrie 2008 si a lucrat in cadrul grupului din 1999, pana anul trecut la filiala din Olanda a celui mai mare operator de telefonie mobila la nivel mondial.

Anterior a fost angajat al Sony si KPN, una dintre cele mai importante companii de telecomunicatii olandeze.

Kind a absolvit in 1992 Universitatea Erasmus din Rotterdam.


Razvan Mihai Ionescu, fost Orange

Razvan Mihai Ionescu, fost OrangeRazvan Mihai Ionescu a fost directorul de marketing al Orange din februarie 2007 pana in luna ianuarie a acestui an, in prezent fiind director executiv si partener in cadrul companiei Simartis Telecom, conform retelei de socializare profesionala LinkedIn. Ionescu a inceput sa lucreze in cadrul departamentului de marketing Orange din iulie 1998 in calitate de manager de produse si servicii.

Compania Simartis Telecom activeaza din 2002 in domeniul serviciilor privind tehnologia informatiei iar in 2008 a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 440.000 de euro si un profit de 271 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Dorin Odiatiu, in prezent Orange

Dorin Odiatiu, in prezent OrangeDorin Odiatiu este directorul de marketing al Orange Romania din luna aprilie a acestui an.

Lucreaza la operatorul de telefonie mobila din 1997, ultima functia ocupata inainte de a conduce activitatea de marketing fiind cea de Wholesale, International & Regulatory Affairs.

Dorin Odiatiu a absolvit in 1991 Institutului Politehnic din Bucuresti fiind specializat in domeniul electronicii si al transporturilor

Raluca Milin, fost UPC

Raluca Milin, fost UPCRaluca Milin, fostul director de marketing si vanzari al UPC Romania, a plecat din companie dupa mai bine de opt ani, in prezent fiind asociat in firma Succes Consulting lansata in 2002.

Din 1996 pana in ianuarie 2001, Milin a ocupat mai mult functii in cadrul departementelor de marketing si comunicare la Connex (Vodafone Romania) si a facut parte din echipa care a lansat Connex in 1997, fiind unul dintre primii angajati al operatorului.

Raluca Milin a absolvit in 1997 Academia de Studii Economice din Bucuresti