1 / 5

Focus pe profit si cota de piata

Fondatorul Gecad a anticipat apropierea crizei din vara anului trecut si datorita faptului ca o parte din companiile grupului si-au axat operatiunile pe pietele externe, iar pana in urma cu doi ani in special pe cea din Statele Unite.

La jumatatea lui 2008, Georgescu a inceput sa ia si primele masuri, astfel incat companiile grupului care au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 7,2 milioane de euro si pierderi de 1,8 milioane de euro sa fie profitabile in curand, iar la iesirea din criza mai puternice decat competitorii.

“Acum, te uiti la marginea de profit pentru a iesi din criza si totodata trebuie sa te asiguri ca vei iesi mai puternic decat ai intrat. Si ai nevoie de marje de profit sanatoase si de o cota de piata, astfel incat la final sa fii mai sanatos decat la inceputul crizei. Criza aduce oportunitati pentru toate lumea, pentru cine stie sa le vada. Ea omoara concurenta, omoara companiile oportuniste care strica piata, iar aceasta ramane mai sanatoasa. Raman mai putini, deci ai sansa sa ai cota de piata mai mare cu conditia sa nu fii printre cei care au murit”, a declarat pentru Wall-Street, Radu Georgescu, presedintele si fondatorul grupului Gecad, cel care in 2003 a vandut RAV Antivirus catre Microsoft.

Printre masurile impuse pentru a atinge acest obiectiv s-a numarat orientarea operatiunilor Gecad Techonologies/ Axigen, producatorul solutiei de mesagerie electronica Axigen si cele ale Avangate, divizia internationala a Gecad ePayment, integrator de solutii de comert electronic catre Orientul Mijlociu, China, Rusia si Japonia.

“Am mers cu Axigen in aceste tari pentru ca acestea sunt zonele cu bani. Cand a venit criza, noi eram concentrati pe Statele Unite, dar ne-am mutat inaintea valului. Si zona cea mai profitabila este cea cu petrol, o regiune in care produsele traditionale americane nu prea au acces.
Practic, unde sunt bani si nu e concurenta. Probabil la inceputul sau jumatatea anului viitor ne vom reintoarce in SUA”, a explicat Georgescu.

Chiar daca Avangate mizeaza pe aceleasi zone ca Axigen in acest moment, managerul afirma ca strategia de revenire in Statele Unite in 2010, valabila pentru producatorul solutiei de mesagerie electronica, nu se impune si diviziei internationale a Gecad ePayment.

”Piata din Statele Unite este foarte atacata de competitie, in timp ce aceasta zona este libera. Companiile din SUA nu stiu cultural vorbind sa atace aceasta regiune, iar pana la anul, noi nu vom umple piata si ar fi o cheltuire inutila de resurse sa ne focalizam pe o piata aglomerata in care pretul pe achizitia de client este infinit mai mare decat in Rusia sau China”, a spus Georgescu, afirmand totodata ca Gecad ePayment si Avangate, divizia sa internationala, au fost favorizate de criza, intrucat clientii au inceput sa cumpere mai mult online.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri