Strategia de criza - aplicata din ianuarie

Strategia de criza - aplicata din ianuarieContractia economica specifica crizei financiare prin care trecem s-a reflectat in restrangerea bugetului populatiei destinat serviciilor de comunicatii, pe fondul unei tendinte generale de scadere a costurilor aplicate in toate segmentele de consum.

La nivelul companiei, a fost elaborata o strategie care lua in calcul mai multe scenarii cu solutii.

“Orange Romania a fost prima companie din cadrul grupului France Telecom care a elaborat o strategie de criza pe care am inceput sa o implementam din luna ianuarie a acestui an. Pe parcursul acestei perioade, Orange s-a aflat si inca trece printr-un proces de transformare si aliniere la noile conditii de piata. In acest an ne-am concentrat mai mult ca niciodata asupra eficientizarii activitatii si a optimizarii costurilor”, a declarat pentru Wall-Street Thierry Millet, CEO-ul companiei.

Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primele trei luni ale lui 2009, sustinea Millet dupa afisarea rezultatelor financiare corespondente perioadei respective.

La acel moment, el se afla in pozitia de director general interimar al Orange Romania, dupa ce Richard Moat, cel care a condus circa 5 ani operatiunile locale ale operatorului telecom, a decis sa renunte la functie.

“Astfel, in primul trimestru al anului 2009 am inregistrat o scadere a veniturilor ca urmare a deprecierii monedei nationale fata de euro si a reducerii consumului pe anumite segmente”, a spus Millet.

Orange a inregistrat in primul trimestru al acestui an venituri de 264 milioane euro, in scadere cu 14,1% comparativ cu T1 din 2008.

Aceasta variatie reflecta evolutia negativa de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente.

Ce a facut Orange pentru a minimiza, inca de la inceputul crizei, impactul pe care il putea avea aceasta asupra companiei?

A creat oferte bazate pe cat mai multe beneficii - convorbiri nelimitate cu pana la 50 de numere in retea si Internet nelimitat, reduceri la tarifele de roaming prin oferta Orange Travel, 180 de minute pentru convorbiri in orice retea nationala oricand plus 50 de mesaje scrise si 500 MB pentru browsing de Internet la noul abonament iPhone 3G, reduceri la telefoane sau accesorii in functie de fiecare grad inregistrat peste temperatura de referinta de 25 de grade sau abonamente sub trei simboluri care definesc tipologii diferite de comunicare ale clientilor: Delfin, Pantera si Fluture.

Maturizarea pietei telecom, o provocare pentru Orange Romania

Maturizarea pietei telecom, o provocare pentru Orange RomaniaIn al doilea trimestru al anului, numarul de clienti Orange s-a majorat cu 236.000, iar veniturile au inregistrat o crestere fata de T1, pana la 267 milioane euro, in ciuda unui climat economic inca incert.

La sfarsitul primului semestru din 2009 Orange avea 10.354.000 clienti, in crestere fata de perioada similara a anului precendent, cand a raportat 10.088.000 clienti.

“Sunt abonata la Orange de aproximativ 7 ani. De ceva timp, sunt si utilizator de cartela pentru acelasi operator. Pot sa spun ca au oferte bune, iar preturile sunt rezonabile. Si semnalul este bun, nu am intampinat probleme in aceasta retea. Insa un minus pe care l-am sesizat este acela ca nu mai ofera bonus la minutele primite”, a spus M. G.

Veniturile companiei au coborat cu 15,4% in S1, fata de semestrul intai al anului trecut, la valoarea de 531 milioane euro.

Din numarul total al clientilor Orange, peste 2,2 milioane utilizeaza si serviciile de date mobile in banda larga, mai multi cu 97% fata de cati erau inregistrati in primul semestru din 2008.

Motivul? “Utilizatorii au devenit din ce in ce mai interesati de ofertele de acces la Internetul mobil, atat de pe terminalele mobile, cat si de pe computer”, conform lui Thierry Millet.

Avansul pe aceasta categorie a fost sustinut si de ofertele comerciale, de cele care furnizau laptop-uri clientilor Orange, de diversificarea gamei de smartphone-uri si de dezvoltarea retelei de broadband din ultimele luni.

In prezent, cele mai mari provocari cu care se confrunta primul operator al pietei de telefonie mobila din Romania se refera la maturizarea industriei de profil si la criza economica care, potrivit CEO-ului Orange, este dificil de estimat cand se va termina si care vor fi efectele ei viitoare.

“Obiectivul nostru este sa furnizam utilizatorilor nostri noi servicii si noi tehnologii. De aceea am lansat si procesul de transformare a portofoliului de abonamente (Delfin, Pantera si Fluture). Am vrut sa simplificam planurile tarifare si sa inlesnim alegerea celui mai potrivit abonament, in functie de nevoile fiecaruia”, arata el.

Orange Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in crestere cu aproximativ 6%, pana la 1,28 miliarde euro. Liderul pietei telecom a avut un profit de 437,9 milioane euro in 2008, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent si a devenit, astfel, cea mai profitabila companie de pe plan local, detronand grupul Petrom.