Intre Europa Centrala si Romania exista un decalaj de 3 ani

Intre Europa Centrala si Romania exista un decalaj de 3 ani“In Romania avem de a face cu o piata IT care se bazeaza pe incredere. La noi nu conteaza brandul in sine, cat increderea pe care o ofera el fata de lucrul cumparat. La fel, nu este importanta partea practica, utila a unui produs, ci legatura existenta intre cel care il achizitioneaza si vanzator”, arata Calin Rangu (foto), intr-un interviu acordat Wall-Street.

Pentru ca piata IT locala este corelata cu cea din Europa Centrala, Rangu este de parere ca Romania ar fi trebuit sa invete din greselile unor tari ca Polonia, Cehia sau Ungaria si ar fi trebuit sa previna sau macar sa minimizeze efectele crizei economice.

“Piata din Romania este corelata cu cea din Europa Centrala. Ceea ce vedem in Polonia, Cehia, Ungaria in prezent vom vedea la noi peste 3 ani. Acest decalaj s-a pastrat si pana acum si se va mai pastra, intr-un fel sau altul. Tocmai de aceea ei vor termina cu criza inaintea noastra. Daca noi am fi fost atenti la ce au patit altii inaintea noastra, acum ar fi fost mai simplu”, opineaza el.

Totodata, el crede ca Romania are un apetit de dezvoltare, drept pentru care va iesi din criza.

Referitor la piata IT locala, el considera ca nu conteaza ca in 2009 ne-am intors la nivelul de acum X ani si ca peste alti X ani vom reveni la nivelul anului trecut sau la altul.

“Conteaza mai putin aceste comparatii, ele pot fi utile doar daca vorbim de un plan de afaceri, insa din punct de vedere practic si pragmatic, nu au relevanta in sine. Daca piata scade, si totusi traieste, la nivelul nou, actual, inseamna ca respectivele cresteri au fost unele generate de un boom economic. Insa nevoia reala si capacitatea pietei romanesti este cea care se vede in acest moment.Pe de alta parte, este foarte clar ca ce s-a intamplat in trecut nu se va mai intampla in viitor”, completeaza Rangu.

Peste 100.000 euro alocati pregatirii angajatilor in 2010

Peste 100.000 euro alocati pregatirii angajatilor in 2010Zona de resurse umane reprezinta un punct forte pentru furnizorul de servicii informatice IIRUC. Mergand pe premisa ca angajatii trebuie sa conlucreze pentru a avea o identitate corporatista si pentru a-si servi clientii, compania va investi 100.000 euro in pregatirea salariatilor in 2010.

“Segmentul HR a fost una din prioritatile noastre dintotdeauna. De aceea, am incercat sa fim cat mai obiectivi cu angajatii nostri si am creat o grila de salarizare asemanatoare celei utilizate de Raiffeisen Bank, prin care fiecare membru din echipa IIRUC isi cunoaste nivelul maxim si cel minim al salariului”, a spus Calin Rangu.

Anul acesta, compania a alocat instruirii angajatilor intre 50 si 60.000 euro, din care peste 10.000 euro s-au indreptat catre echipa manageriala care, in opinia lui Rangu, este foarte importanta intr-o organizatie.

“Daca ma gandesc mai bine, in 2009 cred ca am investit mai mult in echipa de vanzari si cea de management. Asta pentru ca, intr-o companie, se simte nevoia existentei unei identitati corporatiste. Oamenii vin din locuri diverse, au experiente si culture organizationale diferite; tocmai de aceea trebuie sa lucreze fiecare cu fiecare, mai ales la nivel de management, unde responsabilitatea este mai mare”, a declarat seful companiei de servicii informatice.

In acest scop, IIRUC a reamenajat o fosta cladire a companiei la Brasov si a transformat-o in centru de pregatire. Conform sefului companiei, nu exista week-end in care sa nu se tina un curs acolo.

In 2010, furnizorul de servicii IT va investi peste 100.000 euro in pregatirea angajatilor sai care, in prezent, sunt in numar de aproximativ 350.

Tendinte

TendinteCompania, parte a grupului IT austriac Raiffeisen Informatik, a finalizat primul semestru al acestui an cu o cifra de afaceri de 4,7 milioane euro, din care aproximativ 2 milioane au provenit din servicii dedicate zonei de retail, iar restul din partea de servicii IT.

Segmentul axat pe retail se refera la afaceri cu case de marcat. In acest sector, IIRUC are peste 20.000 de clienti, reprezentati prin magazine mici.

“Aceasta zona, dedicata caselor de marcat fiscal, este una profitabila. Pot spune ca aproximativ jumatate din cifra noastra de afaceri este generata de acest sector”, adauga Rangu. Totusi, in conditiile actuale de piata, criza economica a lovit foarte multe unitati mici, care au fost nevoite sa inchida operatiunile si, implicit, colaborarea cu IIRUC.

Potrivit lui, casele de marcat fiscal (produse, in general, in Bulgaria) devin mai sofisticate, practic se transforma in niste calculatoare.

“Iar tendinta noastra este sa intram si pe partea aceasta. Targetul este sa obtinem certificari si sa atacam si segmentul magazinelor mari, de tip supermarket. Recent am trimis oameni in Germania la instruire, iar acum urmeaza sa obtinem certificarea”, arata el.

Dupa acest moment, IIRUC va incepe sa oferteze piata. Mai mult, cativa jucatori straini, dornici sa se lanseze in Romania, a contactat deja compania in acest sens.