Internetul, TV-ul si taierile de costuri au redus scaderea pe telefonie fixa la Romtelecom

Internetul, TV-ul si taierile de costuri au redus scaderea pe telefonie fixa la RomtelecomVeniturile raportate de companie au fost mai mici cu 7,2% fata de cele 656,4 milioane euro din septembrie 2008, potrivit raportului OTE, grupul grec care detine 54,01% dintre actiunile Romtelecom.

In trimestrul al treilea, veniturile Romtelecom au fost de 200,7 milioane euro, in scadere cu 6,2% fata de cele 214 milioane obtinute in perioada iulie - septembrie 2008.

Profitul operational al companiei pe primele noua luni a fost de 20,3 milioane de euro fata de pierderile de 14,4 milioane de euro din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce in trimestrul al treilea profitul operational a fost de 8 milioane euro, fata de 1,7 milioane intre iulie si septembrie 2008.

“Intr-o tara marcata de instabilitate politica si in care se estimeaza ca economia se va contracta cu 8% in 2009, Romtelecom a obtinut performante respectabile in trimestrul al treilea, veniturile scazand cu doar 6,2%”, scrie in raportul OTE.

Despre aceeasi scadere, Yorgos Ioannidis (foto), directorul general al Romtelecom spune ca este “in linie cu obiectivul nostru din acest an de a avea o scadere a veniturilor companiei datorata situatiei economice situata sub rata de scadere a PIB-ului (n.red. Produsul Intern Brut) Romaniei”.

Veniturile mai mici ale companiei au fost cauzate de diminuarea incasarilor cu 15% pe segmentul de voce, aceasta diminuare fiind determinata atat de scaderea numarului de clienti pe segmentul de telefonie fixa cu 5,6% de la 2,975 milioane clienti in septembrie 2008 la 2,808 milioane de abonati in septembrie anul acesta, dar si de micsorarea venitului mediu per utilizator (ARPU) cu aproximativ 10% fata de septembrie 2008.

“Luand in considerare conditiile de piata dure in care opereaza Romtelecom, devenite si mai dificile din cauza crizei economice, consideram aceste rezultate ca un bun efect al tuturor eforturilor pe care le-am facut pentru a reduce cat mai mult
posibil costurile, pentru a mentine cat de stabile posibil veniturile si pentru a oferi clientilor cele mai potrivite propuneri pentru aceasta perioada”, a mai precizat Ioannidis.

Printre masurile luate de Romtelecom pentru reducerea costurilor se numara diminuarea cheltuielilor salariale cu 19%, a costurilor echipamentelor cu 27% si a numarului de angajati cu 2,6% la 10.206 de persoane de la 10.478 de salariati in septembrie 2008, in companie fiind implementat un plan care cuprinde 13 masuri anticriza.

Conform raportului OTE, printre avantajele Romtelecom in mentinerea stabila a veniturilor si profitului se numara tarifele in euro si faptul ca 60% din venituri sunt generate de abonamente, operatorul ”beneficiind de o amortizare eficienta impotriva devalorizarii cursului si a scaderii consumului”.

Majorarea numarului de clienti a dus Cosmote la venituri mai mari cu 24% in T3

Majorarea numarului de clienti a dus Cosmote la venituri mai mari cu 24% in T3Odata finalizata achizitia Zapp, drumul catre noi oportunitati in piata de telefonie romaneasca a fost deschis.

“Grupul nostru (n.r. - OTE) a inregistrat o performanta puternica in trimestrul care s-a incheiat, in conditiile in care tarile in care operam din zona de sud est a Europei au dus greul crizei economice, care a lovit pietele din vestul si nordul continentului.

In aceste conditii, uneori ingreunate de reglementari si miscari competitive pripite, unitatile noaste operationale au avut rezultate superioare in comparatie cu ceilalti jucatori din piata, si in acelasi timp am reusit sa ne pastram marjele la acelasi nivel”, a declarat Panagis Vourloumis, presedinte si CEO al operatorului elen.

In al treilea trimestru al acestui an, veniturile Cosmote pe plan local au atins valoarea de 107,4 milioane euro, mai mult cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand ele au fost de 86,6 milioane euro.

La noua luni, Cosmote Romania si-a marit veniturile cu 52,6%, pana la 310,4 millioane euro.

In T3, valoarea EBITDA s-a situat la 19,1 milioane euro (in crestere cu aproape 45% comparativ cu acelasi trimestru al anului anterior), iar in primele noua luni ale anului, s-a inregistrat o crestere de peste 4 ori a valorii EBITDA comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 54,9 milioane euro.

Trendul competitiv observat in primul semestru al anului, venit ca urmare a impactului pe care l-a avut criza economica la nivelul consumatorului final, a continuat si in T3, in toate tarile in care grupul Cosmote opereaza.

Declinul inregistrat la nivelul veniturilor grupului impreuna cu razboiul preturilor pe segmentul prepaid au afectat piata elena inca de la inceputul anului, dar si pe cea romaneasca si din Albania incepand cu al treilea trimestru, lucru care a condus la o scadere de 7,8% in veniturile totale.

La sfarsitul lunii octombrie, Cosmote a finalizat achizitia Telemobil (Zapp) in Romania, asa cum a fost anuntat la sfarsitul lunii iunie. Aceasta achizitie ofera companiei posibilitatea sa puna la dispozitia clientilor sai noi servicii mobile in banda larga si alte servicii 3G, sa isi extinda baza de clienti si sa exploreze noi oportunitati in segmentul corporate.

“Evolutia companiei demonstreaza o buna planificare a strategiei de business intr-un context dificil. Cosmote Romania intra acum intr-o noua etapa de dezvoltare. Prin achizitia Zapp, vom avea posibilitatea de a ne imbunatati serviciile si portofoliul, intrand pe piata serviciilor mobile in banda larga”, a spus Stefanos Theocaropoulos (foto), CEO-ul companiei pe plan local.

Strategia de criza, servicii si clienti noi

Strategia de criza, servicii si clienti noiStrategia prin care Romtelecom doreste sa creasca in urmatoarea perioada consta in diversificarea portofoliului de servicii pentru atragerea de noi clienti.

“Aceasta strategie s-a dovedit de succes avand in vedere ca Romtelecom si-a majorat cu 7% numarul de unitati generatoare de venituri (RGU) de la 4,1 milioane de unitati in septembrie 2008 la 4,4 milioane la finalul trimestrului al treilea din acest an”, se precizeaza in raportul grupului grec.

In timp ce numarul de clienti de telefonie fixa a continuat sa scada, noile servicii oferite de Romtelecom, Internetul (Clicknet) si televiziunea digitala prin satelit (Dolce) au inregistrat cresteri de doua cifre in privinta numarului de abonati.

Astfel numarul de utilizatori de Internet a ajuns la 750.000 de persoane, in crestere cu 32% fata de septembrie 2008, iar cel al televiziunii Dolce a ajuns la 831.000 de utilizatori, mai mult cu 49% fata de toamna anului trecut.

Totodata, comparativ cu trimestrul al treilea din 2008, veniturile de pe urma serviciilor de Internet au crescut cu 30%, iar cele generate de televiziunea prin satelit s-au majorat cu 102%.

“Rezultatele pe primele noua luni ale anului arata ca avansam cu strategia noastra de consolidare a liniilor de business care nu sunt traditionale, ca Internetul broadband si televiziunea digitala, in acelasi timp mentinand cat de stabil posibil
business-ul traditional de telefonie fixa”, a declarat directorul general al Romtelecom.

Faptul ca Romtelecom devine un competitor tot mai important pentru principalii sai rivali, RCS&RDS si UPC Romania, o arata si ofertele promotionale tot mai dese, una dintre cele mai importante schimbari realizate de operator in T3 fiind schimbarea completa a portofoliului Dolce.

Baza de clienti Cosmote in Romania a depasit 6,6 milioane la 30 septembrie 2009 (in crestere cu 25,8% comparativ cu anul trecut), din care 20% sunt abonati. Potrivit reprezentantilor companiei, Cosmote are o cota de 23% din piata locala.

In primele noua luni ale anului, venitul mediu per utilizator (ARPU) s-a situat la 5,1 euro, valoare stabila comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In primul an de la lansarea serviciului de portabilitate Cosmote a castigat 38.024 de noi clienti.

In plus, grupul si-a crescut baza de utilizatori cu peste 725.000 in al treilea trimestru al anului (+18,8 yoy) in toate tarile in care este prezent. Numarul total de clienti atinge astfel 21,4 milioane.

Germanos reprezinta principalul factor care a contribuit la cresterea cotei de piata a grupului. De asemenea, retailer-ul a constituit punctul critic care al extinderii Cosmote, in special in Romania si Grecia.

Operatiunile Germanos au fost integrate in mare masura in cele ale grupului Cosmote. In al treilea trimestru, compania a raportat venituri de 236 milioane euro si un profit operational inainte de includerea deprecierii si amortizarii (OIBDA) de 8,6 milioane.

In primele sase luni ale acestui an compania a avut venituri de 409,2 milioane de euro, mai putin cu 15,9% fata de cele 486,5 milioane de euro inregistrate anul trecut.