1 / 4

Buget de achizitii de 2,5-3 mil. euro in 2010

Desi afacerile TotalSoft vor avansa, in 2009, la 20-21 de milioane de euro, fata de 14,8 milioane de euro, anul trecut, pe o piata in scadere, Liviu Dan Dragan, directorul general al companiei, spune ca o crestere organica devine obositoare, in urmatorii ani, dezvoltarea venind din pietele externe care pana in 2013 ar trebui sa ajunga la 50% din afacerile companiei.

“Daca nu ne dezvoltam regional, o crestere organica este foarte greu de realizat si devine foarte obositoare pentru ca se face prin cresterea numarului de clienti. Pe o piata nesaturata precum Bulgaria are mai mult sens sa deschizi un birou, insa in tari precum Grecia sau Ungaria trebuie sa facem achizitii. In Grecia suntem aproape de a face o achizitie, este vorba de o firma care dezvolta soft de business, cu afaceri de 2-2,5 milioane de euro si un profit in jur de 25% si care are in jur de 150 de clienti pe zona de solutii ERP (solutii pentru gestionarea resurselor companiei)”, a spus Liviu Dan Dragan, directorul general al TotalSoft, companie infiintata in 1994.

Bugetul pentru achizitiile din 2010 este de 2,5-3 milioane de euro, iar banii sunt ai fondului de investitii Global Finance, care detine 80% din actiunile TotalSoft. Fondul de investitii poate cumpara companii si pentru 50 de milioane de euro, dupa cum spune Dragan.

In prezent, solutiile vandute de TotalSoft in 12 tari din Europa aduc in jur de 30% din cifra de afaceri a companiei, care anul viitor va creste cu 20% fata de 2009, ajungand astfel la 24-25 de milioane de euro.

Cresterea regionala este foarte importanta, avand in vedere ca, pana in 2013, Liviu Dragan isi doreste ca vanzarile de produse si solutii informatice la nivel international sa aduca 50% din afacerile companiei care ar putea ajunge la 70 de milioane de euro in 4 ani.
“In ultimele trei luni pe suita Charisma am avut 25% din venituri din afara Romaniei. In primul semestru ne vom extinde in Bulgaria, Grecia, Serbia, iar in al doilea in Ucraina, Ungaria”, a mai spus Dragan. El l-a numit ca responsabil pentru dezvoltarea regionala pe americanul Damon O’Neill, care anterior a mai lucrat in cadrul furnizorului de solutii de business Epicor Scala.

In septembrie, oficialul TotalSoft afirma ca piata romaneasca de IT este inaintea celei din Serbia si Bulgaria, pentru Serbia estimand un foarte mare dinamism.

“Pentru a creste este nevoie de o atitudine mai creativa si mai agresiva, trebuie sa cautam noi piete. Este evident ca nu putem sta in acelasi model ca pana acum, care nu va mai exista niciodata. Cele mai importante sunt pietele in crestere, pentru ca pe cele saturate trebuie sa vii cu o minune pentru a patrunde. In pietele emergente, cum este si Romania, trebuie doar sa oferi produse si atunci vinzi. Pe de alta parte, la Atena, trebuie abordat complet diferit, trebuie sa fie proiecte de nisa, precum cele din domeniul bancar, medical si cel al serviciilor”, explica Dragan in septembrie.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri