1 / 4

Divizia de online este un antreprenor cu suportul unei multinationale

Majorarea bugetului de publicitate online al operatorului cu aproximativ 60% in acest an comparativ cu 2008, relansarea magazinului online si ofertele, printre care si lansarea in primavara a cartelelor Orange prepay comandate pe Internet si livrate gratuit clientilor, sunt cateva dintre motivele care au dus la cresterea vanzarilor online ale Orange si depasirea tintei impuse de grup de la sfarsitul lunii octombrie.

“Acest lucru demonstreaza inca o data ce oportunitati sunt in Romania. La inceputul anului nimeni nu credea ca vom depasi targetul si l-am depasit de la sfarsitul lui octombrie”, a declarat, pentru Wall Street, Andreea Belenes, managerul diviziei de online a operatorului telecom care a fost lansata in septembrie anul trecut si care in prezent numara 12 persoane.

Ea adauga ca datorita numarului mare de clienti ai Orange (10,69 mil. utilizatori la 30 septembrie) si contributia filialei din Romania trebuie sa fie semnificativa, astfel incat pana in 2012 grupul francez sa atinga obiectivul conform caruia 20% dintre vanzarile totale sa provina din mediul online si sa devina brandul de referinta in publicitatea pe Internet.

In general, bugetele pe online ale companiilor reprezinta in jur de 2-3% din bugetul de marketing, iar cei care investesc mai mult pot ajunge la procente de aproximativ 5-7%, acest lucru fiind demonstrat mai ales de dimensiunea pietei de publicitate online, care anul acesta este estimata sa ajunga la 13 milioane de euro din totalul de 347 milioane de euro preconizat pentru 2009 de agentia Initiative Media.

Potrivit datelor AlfaCont MediaWatch, furnizate de catre agentia Mediaedge:cia, conform investitiilor pe toate mediile de promovare, in primele noua luni din 2009 Orange a fost al cincilea advertiser pe piata locala cu investitii la rate card (investitii fara discount, sumele nete fiind de cateva ori mai mici) de 92,2 milioane de euro, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada din 2008.

Pentru ca “grupul are ambitii foarte mari” in ceea ce priveste mediul digital si intrucat comertul electronic este unul dintre putinele domenii care au crescut anul acesta, dificultatile eonomice nu au fost foarte simtite la divizia de online a Orange, chiar daca per total veniturile operatorului au scazut in primele trei trimeste cu 18,1%, la 800 de milioane de euro.

“Pe noi nu prea ne-a afectat criza pentru ca avem si suportul companiei, canalul dezvoltandu-se abia acum. Dar nu ne putem compara cu celelalte magazine de pe Internet, deocamdata suntem “un antreprenor cu suportul unei multinationale pe online”, a explicat Belenes.

Online-ul, pe radarul marketerilor din telecom

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri