1 / 4

Ogilvy: Noul slogan Vodafone aminteste de mesajul Connex: "Indrazneste"

“Pentru ca au dat de greu. Cam toti, oameni si companii, suntem intr-o perioada in care dam de greu si atunci ne intrebam cum ne-am putea descurca mai bine. Instinctul acesta evolutionist face companiile sa se uite cu interes mai mare si la branding, si comunicare. Unele aleg sa foloseasca aceste instrumente pentru a evolua, altele nu.Toate aceste miscari arata ca acum nu mai poti creste prin simpla prezenta pe piata. Piata e stationara sau chiar in scadere si atunci n-ai decat doua alternative: musti din cota altora (inclusiv prin astfel de gesturi) sau, mult mai greu si mai rar, inventezi o piata noua", a declarat, pentru Wall-Street, Stefan Liute, director de strategie si managing partner al Grapefruit, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de branding.

Cea mai semnificativa modificare pe piata de comunicare - segment in care in acest an s-au facut si cele mai mari investitii in publicitate, potrivit datelor AlfaCont MediaWatch -, a fost facuta luna trecuta de Vodafone, care si-a schimbat sloganul «Traieste fiecare clipa» cu cel al grupului - «Power to you». In acelasi timp, al doilea operator de telefonie pe piata locala a lansat si noi servicii de Internet pe telefonul mobil precum accesul la retelele sociale Facebook, Twitter ori HI5 de pe mobil.

Schimbarea facuta la nivel global de la jumatatea lunii septembrie prin trecerea Vodafone de la sloganul “Make the most of now” la “Power to you” inseamna o atentie tot mai mare oferita de cel mai mare operator global de telefonie mobila serviciilor de Internet mobil si utilizatorilor de telefoane inteligente.

Vittorio Colao, directorul executiv al grupului, vrea sa transforme Vodafone intr-unul dintre cele mai iubite branduri globale printre cei 323 milioane de clienti ai sai, dar mai ales sa-i faca pe acestia si pe potentialii clienti sa aleaga smartphone-uri precum Apple si BlackBerrys, un segment in continua crestere si in care consumul de servicii creste cu circa 700%, potrivit presei internationale.

“Noua abordare globala a Vodafone imi aminteste de Connex cu al sau ‘Indrazneste!’, campanie la care am vibrat multi dintre noi la momentul respectiv. In 2009, aproape 2010 - va fi interesant cum Vodafone, un brand de “self-empowerment”, va gasi motivatiile si modalitatea de exprimare a acestei atitudini, astfel incat sa fie credibil pentru romanii post-alegeri, in plina criza economica. Este o provocare”, explica Raluca Sultan, senior strategic planner in cadrul Ogilvy Romania, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare pe piata locala.

”Nu e deloc rau, cred ca multi dintre noi avem momente in care ne simtim neputinciosi in fata unor situatii sau persoane si ne-am dori mai multa putere. Nu ma refer la lucruri dramatice, ci la cozi, absurditate, arbitrar, lene, indiferenta, rautate - lucruri de care te poti lovi relativ usor oricine ai fi. Dar ar fi necesara o traducere buna a lui in romaneste (nu una ad literam, ci o adaptare buna)”, afirma Liute, despre felul in care crede ca va fi perceput noul slogan Vodafone de catre utilizatorii romani.

Un lucru la fel de important ca mesajul de comunicare ales este marimea bugetului de publicitate, iar Vodafone cu siguranta va avea capacitatea sa isi popularizeze noul slogan, avand in vedere ca la nivel mondial, operatorul cheltuieste anual in jur de 600 de milioane de lire sterline pentru publicitate, potrivit presei internationale. De altfel, si in Romania, Vodafone se afla printre cei mai importanti investitori in publicitate, chiar daca in primele noua luni ale acestui an si-a micsorat investitiile brute cu aproximativ 9%, conform datelor AlfaCont MediaWatch, furnizate de agentia Mediaedge:Cia.

Intre ianuarie si septembrie, investitiile la rate card (sume brute, fara discouturi, investitiile nete fiind de cateva ori mai mici) ale Vodafone au fost de 85,2 milioane de euro. Citeste si articolul Online-ul, pe radarul marketerilor din telecom

Bugetele brute ale celor mai importanti investitori in publicitate din telecom (mil. euro)



Sursa: AlfaCont MediaWatch, Mediaedge:Cia

Expertii in comunicare spun ca operatorii telecom investesc mai mult "pentru ca au dat de greu".

- Orange Romania a inregistrat venituri de 800 de milioane de euro in primele noua luni, mai putin cu 18,1% fata de ianuarie-septembrie 2008
- Vodafone Romania a avut in primul semestru fiscal, aprilie - septembrie 2009, venituri de 486 milioane de euro, in scadere cu 20,9% fata de aceeasi perioada din 2008
- Romtelecom a avut venituri de 609,4 milioane de euro, mai mici cu 7,2% fata de cele 656,4 milioane euro din primele noua luni ale anului 2008
- Cosmote si-a marit veniturile cu 52,6% la 310.4 milioane de euro intre ianuarie si septembrie 2009 fata de ianuarie-septembrie 2008
- UPC a raportat primele cresteri ale veniturilor dupa doi ani, dupa ce anul trecut a avut o cifra de afaceri de 137,6 milioane de euro si pierderi de 100 milioane euro
- RCS&RDS a avut anul trecut afaceri de 386,7 milioane de euro si pierderi de 22,9 milioane de euro, fata de profitul de 18,5 mil euro in 2007

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri