1 / 4

Romtelecom continua sa scada pe telefonie si sa creasca agresiv pe net si TV

Cel mai mare operator de telefonie fixa pe piata locala a ajuns anul trecut la afaceri de 807,7 milioane de euro, mai putin cu 7,2% fata de cele 869,9 milioane de euro inregistrate in 2008.

In trimestrul al patrulea, veniturile Romtelecom au fost de 198,3 milioane de euro, in scadere cu 7,1% comparativ cu cele 213,5 milioane de euro din ultimele trei luni ale anului 2008.

“Intr-o economie cu o scadere a Produsului Intern Brut cu peste 7% in 2009, cresterea somajului si a falimentelor, se estimeaza ca furnizorii romani de telecomunicatii au inregistrat scaderi de doua cifre ale veniturilor, mai ales in a doua parte a anului. Cu o diminuare a businessului cu 7,1% in trimestrul al patrulea, in linie cu scaderile inregistrate de pe tot parcursul anului, Romtelecom a inregistrat rezultate bune, in ciuda migrarii unei categorii de consumatori catre oferte cu preturi mai mici”, scrie in raportul financiar al OTE, actionarul principal al companiei.

Veniturile din ultimele trei luni reflecta o micsorare cu 17%
a incasarilor pe segmentul de telefonie fixa, o diminuare a venitului mediu lunar per utilizator cu 11% si scaderea numarului de abonati cu 7,4% comparativ cu decembrie 2008, mai mentioneaza oficialii OTE.

La finalul lui 2009, Romtelecom avea un profit operational de 252,4 milioane de euro, in scadere cu 1,2% fata de 2008, cand operatorul inregistrase un profit operational (EBITDA) de 253,7 milioane de euro.

In ultimele trei luni ale anului trecut, compania de telecom a avut un profit operational de 50,6 milioane de euro, mai putin cu 11,8% comparativ cu cele 57,4 milioane de euro obtinute intre octombrie si decembrie 2008.


“Rata de descrestere a veniturilor a fost stabilizata la nivelul ratei de scadere a economiei romanesti, de aproximativ 7%, in ciuda presiunilor puternice la care a fost supusa compania. Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, bazandu-se pe un control riguros al costurilor, Romtelecom a inregistrat doar o foarte usoara scadere de 1,2%, nivelul EBITDA atingand 32,3% in 2009. Acesta este rezultatul strategiei de a contracara scaderea veniturilor provenite din serviciul traditional de telefonie fixa, prin cresterea cotei de piata pe noi segmente de dezvoltare, precum broadband si televiziune digitala prin satelit”, a afirmat Yorgos Ioannidis (foto), CEO Romtelecom.

Numarul de abonati pe telefonie fixa a scazut cu 7,4% la 2.741.166 de utilizatori, in timp ce numarul clientilor de internet (Clicknet) a crescut cu 24,1% la 807.362 de persoane, iar cel ai serviciilor de televiziune prin satelit (Dolce) a crescut cu 37,5% la 884.126 utilizatori.

Astfel, veniturile pe segmentul de internet au crescut 26%, in timp ce pe segmentul de DTH s-au majorat cu 87% fata de 2008, potrivit companiei.



Pe de alta parte, serviciile de internet mobil lansate in primavara anului trecut au atras pana la finalul lui 2009 in jur de 27.000 de clienti.

„Romtelecom e interesata sa contribuie si la diminuarea decalajului digital dintre zonele urbane si cele rurale, reteaua CDMA avand posibilitatea de a acoperi arii unde structura traditionala de cabluri ar ajunge mai greu”, a mai declarat seful Romtelecom.

El a adaugat ca isi propune ca in acest an compania pe care o conduce sa reduca in continuare preturile la internet si TV prin promovarea de pachete de servicii triple-play, precum si prin oferte personalizate.

„Un obiectiv pe termen lung care va fi urmarit si in 2010 este acela de a deveni furnizorul preferat de divertisment din Romania. Serviciul de televiziune Dolce are in acest sens un rol central in strategia Romtelecom, in ambele variante existente la acest moment: prin satelit sau bazat pe tehnologia IPTV. Compania se va orienta spre dezvoltarea unei game variate de servicii IP de divertisment: de la IPTV la video on demand, jocuri disponibile pentru toate categoriile de utilizatori”, a mai explicat Ioannidis.

Potrivit managerului Romtelecom, in acest an sunt planificate investitii in infrastructura de pana la 150 de milioane de euro prin care viteza internetului va fi marita pina la 100 Mbps (in prezenta companie ofera internet cu viteza maxima de descarcare de 30 Mbps) si se va extinde aria de acoperire IPTV Dolce Interactiv, un serviciu lansat in decembrie anul trecut, despre care Ioannidis spune ca vrea sa fie „un produs de consum de masa, la preturi foarte accesibile” .

Serviciul IPTV (televiziune prin protocolul de internet) este un sistem prin care televiziunea este livrata pe internet prin reteaua unui operator pe baza de abonament si prin care utilizatorii au posibilitatea de a selecta, inregistra si viziona programele oricand doresc.

Serviciul este deocamdata disponibil in Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Braila, Ploiesti, Constanta, Bacau.

Romtelecom este prima companie care lanseaza aceasta tehnologie la nivel national, pana in decembrie, serviciul IPTV mai fiind disponibil doar in Bucuresti prin operatorul Ines. Potrivit reprezentantilor Romtelecom functiile serviciului de IPTV vor fi dezvoltate continuu pe viitor.

Ca urmare a presiunii constante asupra veniturilor, Romtelecom a intensificat programele de control al costurilor, printre care micsorarea numarului de angajati la 10.017 de persoane fata de 10.344 in decembrie 2008. In septembrie 2009, compania avea in jur de 10.200 de angajati.

Totodata, din ianuarie 400 de persoane din departamentele de comutatie si electroalimentare au fost transferate catre compania Ericsson, pentru servicii de administrare a retelei.

De curand, operatorul a anuntat ca de la inceputul lunii mai,
vor fi disponibilizate alte 600 de persoane.














Inapoi la articol

Setari Cookie-uri