1 / 4

De la clienti multi si mici, la clienti putini, dar mari

Anul trecut, Konica Minolta Romania a avut afaceri de peste 14 milioane euro, la un profit net de 125.000 euro. Pentru 2010, compania vizeaza revenirea la cifra de afaceri realizata in 2008, "cel mai bun an din istoria firmei pe plan local", de peste 18 milioane euro.

"Dorim sa ne mentinem pozitia de top pe piata multifunctionalelor alb-negru si a multifunctionalelor color "copier based" dedicate mediului office - unde estimam ca detinem o cota de peste 26% si, respectiv, de peste 48% din piata", a spus Cristian Zamfirescu (foto), business operations manager Konica Minolta Romania, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Pana la momentul numit criza economica, Konica castiga, anual, un numar mare de clienti noi, dar care nu erau neaparat si de dimensiuni asemanatoare. Din 2009, si ca urmare a fenomenului recesiune economica, compania a castigat mai putine conturi, dar foarte mari, ca dimensiune.

"Astfel incat, punand in balanta, practic ne-am folosit de momentul delicat pentru unii pentru a gasi noi oportunitati. In 2009 ne-am concentrat pe mentinerea portofoliului de clienti existenti, pe oferte de fidelizare a clientilor existenti, am abordat mediul de afaceri corporate si cel financiar-bancar, iar in 2010 continuam strategia anului precedent si ne focusam pe dezvoltarea de servicii profesionale si de management complet al documentelor prin care incercam sa atragem tot mai multi clienti mari", a declarat Zamfirescu.

Cum se va face acest lucru, mai exact? Pe de o parte, se vor dezvolta serviciile: "Avem expertiza necesara si vrem sa transferam modelul de business pe care il abordam fata de clientii nostri si intern, la nivelul echipelor de vanzari si consultanta."

In sensul cresterii si dezvoltarii business-ului Konica va investi in infrastructura IT, pe de o parte, dar si in comunicare, chiar si la nivel intern, pentru a creste eficienta angajatilor. Planul este de a crea echipe dedicate anumitor zone de competente, formate din oameni de vanzari si de consultanta. In prezent, filiala romaneasca a producatorului japonez de echipamente de birotica are aproximativ 150 de angajati.

Pentru 2010, reprezentantul companiei estimeaza o crestere de circa 10% a numarului salariatilor. Accentul se va pune pe zona de vanzari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri