Crestere cu mai putin de 10.000 de clienti pe televiziune

Crestere cu mai putin de 10.000 de clienti pe televiziuneRomtelecom a inregistrat venituri de 194,8 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, la un nivel similar cu cele din aceeasi perioada a anului trecut, insa profitul operational a inregistrat o scadere de 20,2%, ajungand astfel la 59,3 milioane de euro.

Cu toate ca profitul operational este mai mic cu peste 20% fata de martie 2009, in primele trei luni din acest an, compania telecom a inregistrat prima crestere a profitului operational din ultimul an.

In 2009, Romtelecom a inregistrat scaderi consecutive in ceea ce priveste profitul operational ajungand de la 74,3 milioane de euro in primul trimestru la 50,6 milioane de euro la finalul anului.

Pe de alta parte, veniturile operatorului au continuat sa scada, dar nivelul atins in acest trimestru este similar cu cel dintre octombrie-decembrie 2009, cand compania a avut afaceri de 198,3 milioane de euro. Valori sub 200 de milioane de euro, precum cele din ultimele sase luni, nu au mai fost obtinute de operator din trimestrul al doilea din 2004, cand compania a avut un business de circa 199,6 milioane de euro.



“Reducerea consumului in Romania, in contextul in care inca nu s-a reluat cresterea economica, se face simtita si in piata de telecomunicatii. Clientii, atat persoane fizice cat si companii, sunt in continuare extrem de preocupati de costul serviciilor de telecomunicatii. In aceste conditii, am reusit sa limitam scaderea veniturilor la numai 3,3% in primul trimestru din 2010, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, inclusiv printr-un control strict si continuu al costurilor. Rata profitabilitatii a fost afectata negativ in acest trimestru de o crestere semnificativa a costurilor generate de continut si a provizioanelor operate pentru restante”, a declarat Yorgos Ioanndis, directorul general al Romtelecom.

Cu toate ca in ultimele luni situatia economica din Grecia s-a inrautatit foarte mult, oficialii Romtelecom afirma ca acest lucru nu afecteaza activitatea companiei pe piata locala.

"Compania are o situatie financiara solida si desfasurandu-si activitatea in baza planului de afaceri aprobat de consiliul de administratie", au declarat pentru Wall-Street oficialii operatorului.

Scaderea numarului de abonati pentru serviciile de telefonie fixa a continuat, in timp ce televiziunea si internetul au atras noi utilizatori.

Insa, spre deosebire de perioadele precedente, in ultimul trimestru avansul Romtelecom pe zona de televizune digitala prin satelit (Dolce) a fost mai temperat, compania majorandu-si numarul de abonati cu circa 6.000 de clienti in ultimele trei luni, in timp ce anterior baza de utilizatori crestea cu cateva zeci de mii trimestrial.

Astfel, compania telecom avea la finalul lui martie aproximativ 890.000 de utilizatori Dolce, fata de 884.000 in decembrie si comparativ cu in jur 725.000 de clienti in martie 2009.

In decembrie anul trecut, Romtelecom si-a adaugat serviciul de televiziune prin protocolul de internet (IPTV) care a atras peste 4.000 de clienti, segmentul video al companiei numarand astfel in jur de 894.000 de utilizatori la finalul lui martie, in crestere cu 23,4% fata de primul trimestru din 2009.

Pe de alta parte, serviciile de internet au ajuns la peste 830.000 de utilizatori, dintre acestia circa 40.000 fiind utilizatori de internet mobil. Numarul utilizatorilor de internet este in crestere cu 18,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata veniturile din televiziune au crescut cu 55% fata de aceeasi perioada din 2009, iar veniturile din internet s-au majorat cu 8%.

Convorbirile interne au adus venituri de 90 de milioane de euro, cele internationale 23,1 milioane de euro, iar celelalte servicii 81,7 milioane de euro.

In primele trei luni ale anului trecut operatorul a obtinut venituri din telefonie de 122,4 milioane de euro fata de 113,1 milioane in acest an.

Romtelecom a investit circa 40,4 milioane de euro in reteaua de telefonie fixa in primul trimestru, conform OTE.

Numarul de clienti ai Romtelecom:



Sursa: OTE.



Peste 40.000 ce clienti de internet mobil

Peste 40.000 ce clienti de internet mobil“Romtelecom isi doreste sa compenseze pierderile pe segmentul de telefonie fixa prin cresterea pe servicii noi, precum televiziunea si internetul. Scaderea numarului de clienti de telefonie fixa a fost compensata prin majorarea numarului de unitati generatoare de venituri (RGU-abonati telefonie fixa, internet si televiziune), iar la finalul primului trimestru Romtelecom a ajuns la 4,5 milioane de RGU in crestere cu 3% fata de 4,35 milioane RGU in martie anul trecut”, se specifica in raportul OTE.

Compania a lansat noi oferte pentru a atrage clienti si pentru a rezista in competitia stransa cu principalii competitori, RCS&RDS si UPC.

De exemplu, pe segmentul de internet de mare viteza, Romtelecom a lansat internet cu viteze de pana la 100 de Mbps insa ofertele sunt specifice in functie de fiecare zona geografice.

Totodata, oferta de internet cu viteze pana la 30 Mbps lansata in iulie anul trecut a adus pana acum 8.000 de abonati in cele zece orase in care este disponibila, iar serviciile de internet mobil au atras 40.000 de utilizatori, cu 50% mai mult fata de decembrie 2009. Serviciul Clicknet Mobile Internet a fost introdus in aprilie anul trecut.

Pentru a creste tot mai mult pe zona de internet de mare viteza, Romtelecom a lansat compania NextGen Communication, prin care operatorul a cumparat firma New Com Telecomunicatii si prin care va continua sa faca noi achizitii.

“Ne uitam dupa achizitii potentiale chiar daca acestea sunt companii mici sau mai mari, de broadband sau TV", declara in martie Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii la Romtelecom.

El a mai spus atunci ca prin achizitia New Com Telecomunicatii, compania Next Gen are peste 100.000 de clienti in mai mult de 100 de localitati.

La finalul lui martie, Romtelecom avea 9,683 de angajati fata de 10.017 in decembrie anul trecut.

Din ianuarie, in jur de 400 de persoane din departamentele de comutatie si electroalimentare au fost transferate catre compania Ericsson, pentru servicii de administrare a retelei. In aceasta luna, operatorul urmeaza sa disponibilizeze 600 de angajati conform unui anunt din februarie.

Cosmote: Aproape 7,2 milioane utilizatori, dintre care 1,5 milioane de abonati

Cosmote: Aproape 7,2 milioane utilizatori, dintre care 1,5 milioane de abonatiCosmote, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, a inregistrat in primul trimestru al acestui an un profit operational de 6,6 milioane de euro, in scadere cu 56,3% fata de perioada similara din 2009.

Diminuarea profitului operational ar fi fost 27% in cazul in care se excludea Zapp. Potrivit OTE, integrarea Zapp se desfasoara conform planului, in primul trimestru fiind deja obtinute rezultate semnificative in ceea ce priveste veniturile si costurile.

Ceilalti factori care au dus la scaderea EBITDA sunt cheltuielile mai mari pentru retea, costurile pentru vanzari si distributie si diminuarea semnificativa a tarifelor de interconectare pentru apelurile internationale primite

Pe de alta parte, afacerile companiei au fost de 114,8 milioane de euro in crestere cu 13,3% fata de ianuarie-martie 2009.

La finalul lui martie, Cosmote a ajuns la 7,15 milioane de utilizatori, dintre care 1,5 milioane sunt abonati la serviciile operatorului. Cosmote are in prezent o cota de piata de peste 23% in ceea ce priveste numarul de utilizatori.

Operatorul a crescut in ultimele trei luni cu aproape 235.000 de clienti fata de decembrie anul trecut si cu peste un milion comparativ cu primul trimestru din 2009.

Cifrele includ si clientii Zapp, in vara anul trecut compania detinuta de OTE achizitional Zapp pentru circa 200 de milioane de euro. Conform ultimelor date disponibile la finalul lui 2008, Zapp avea circa 374.000 de aboanti.



“Majoararea bazei de abonati, in special pe segmentul de business, a generat o crestere semnificativa a veniturilor. Numarul clientilor prepaid a crescut de asemenea in ciuda competitiei dure pe acest segment. In acest trimestru, veniturile din servicii au crescut cu aproape 8%, din care veniturile din serviciile pentru apelurile initiate au crescut cu 11%”, au afirmat oficialii OTE.

Dupa preluarea Zapp, Cosmote s-a concentratat tot mai mult pe zona de internet mobil, iar in aprilie a lansat si prima oferta de internet mobil 3G cu viteze de descarcare pana la 21,6 Mhz.

In urmatoarea perioada Cosmote va pune in continuare accentul pe serviciile de internet mobil si pe cele pentru segmentul de business.

“Suntem multumiti de evolutia companiei in contextul unui cadru economic dificil, a competitiei intense, a unei piete mature si a investitiilor majore pentru optimizarea capacitatii retelei si cresterea calitatii serviciilor. Am reusit sa obtinem o cota de piata importanta pe segmentul corporate, inregistrand o crestere impresionanta de la an la an. Odata cu lansarea serviciilor in banda larga 3G, Cosmote si-a accelerat perspectivele de crestere, intarindu-si prezenta in piata si obtinand rezultate importante in segmentul de clienti business”, a afirmat Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote Romania.