1 / 4

Crestere cu mai putin de 10.000 de clienti pe televiziune

Romtelecom a inregistrat venituri de 194,8 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, la un nivel similar cu cele din aceeasi perioada a anului trecut, insa profitul operational a inregistrat o scadere de 20,2%, ajungand astfel la 59,3 milioane de euro.

Cu toate ca profitul operational este mai mic cu peste 20% fata de martie 2009, in primele trei luni din acest an, compania telecom a inregistrat prima crestere a profitului operational din ultimul an.

In 2009, Romtelecom a inregistrat scaderi consecutive in ceea ce priveste profitul operational ajungand de la 74,3 milioane de euro in primul trimestru la 50,6 milioane de euro la finalul anului.

Pe de alta parte, veniturile operatorului au continuat sa scada, dar nivelul atins in acest trimestru este similar cu cel dintre octombrie-decembrie 2009, cand compania a avut afaceri de 198,3 milioane de euro. Valori sub 200 de milioane de euro, precum cele din ultimele sase luni, nu au mai fost obtinute de operator din trimestrul al doilea din 2004, cand compania a avut un business de circa 199,6 milioane de euro.



“Reducerea consumului in Romania, in contextul in care inca nu s-a reluat cresterea economica, se face simtita si in piata de telecomunicatii. Clientii, atat persoane fizice cat si companii, sunt in continuare extrem de preocupati de costul serviciilor de telecomunicatii. In aceste conditii, am reusit sa limitam scaderea veniturilor la numai 3,3% in primul trimestru din 2010, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, inclusiv printr-un control strict si continuu al costurilor. Rata profitabilitatii a fost afectata negativ in acest trimestru de o crestere semnificativa a costurilor generate de continut si a provizioanelor operate pentru restante”, a declarat Yorgos Ioanndis, directorul general al Romtelecom.

Cu toate ca in ultimele luni situatia economica din Grecia s-a inrautatit foarte mult, oficialii Romtelecom afirma ca acest lucru nu afecteaza activitatea companiei pe piata locala.

"Compania are o situatie financiara solida si desfasurandu-si activitatea in baza planului de afaceri aprobat de consiliul de administratie", au declarat pentru Wall-Street oficialii operatorului.

Scaderea numarului de abonati pentru serviciile de telefonie fixa a continuat, in timp ce televiziunea si internetul au atras noi utilizatori.

Insa, spre deosebire de perioadele precedente, in ultimul trimestru avansul Romtelecom pe zona de televizune digitala prin satelit (Dolce) a fost mai temperat, compania majorandu-si numarul de abonati cu circa 6.000 de clienti in ultimele trei luni, in timp ce anterior baza de utilizatori crestea cu cateva zeci de mii trimestrial.

Astfel, compania telecom avea la finalul lui martie aproximativ 890.000 de utilizatori Dolce, fata de 884.000 in decembrie si comparativ cu in jur 725.000 de clienti in martie 2009.

In decembrie anul trecut, Romtelecom si-a adaugat serviciul de televiziune prin protocolul de internet (IPTV) care a atras peste 4.000 de clienti, segmentul video al companiei numarand astfel in jur de 894.000 de utilizatori la finalul lui martie, in crestere cu 23,4% fata de primul trimestru din 2009.

Pe de alta parte, serviciile de internet au ajuns la peste 830.000 de utilizatori, dintre acestia circa 40.000 fiind utilizatori de internet mobil. Numarul utilizatorilor de internet este in crestere cu 18,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata veniturile din televiziune au crescut cu 55% fata de aceeasi perioada din 2009, iar veniturile din internet s-au majorat cu 8%.

Convorbirile interne au adus venituri de 90 de milioane de euro, cele internationale 23,1 milioane de euro, iar celelalte servicii 81,7 milioane de euro.

In primele trei luni ale anului trecut operatorul a obtinut venituri din telefonie de 122,4 milioane de euro fata de 113,1 milioane in acest an.

Romtelecom a investit circa 40,4 milioane de euro in reteaua de telefonie fixa in primul trimestru, conform OTE.

Numarul de clienti ai Romtelecom:



Sursa: OTE.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri