3 / 3

Cosmote: Aproape 7,2 milioane utilizatori, dintre care 1,5 milioane de abonati

Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, a inregistrat in primul trimestru al acestui an un profit operational de 6,6 milioane de euro, in scadere cu 56,3% fata de perioada similara din 2009.

Diminuarea profitului operational ar fi fost 27% in cazul in care se excludea Zapp. Potrivit OTE, integrarea Zapp se desfasoara conform planului, in primul trimestru fiind deja obtinute rezultate semnificative in ceea ce priveste veniturile si costurile.

Ceilalti factori care au dus la scaderea EBITDA sunt cheltuielile mai mari pentru retea, costurile pentru vanzari si distributie si diminuarea semnificativa a tarifelor de interconectare pentru apelurile internationale primite

Pe de alta parte, afacerile companiei au fost de 114,8 milioane de euro in crestere cu 13,3% fata de ianuarie-martie 2009.

La finalul lui martie, Cosmote a ajuns la 7,15 milioane de utilizatori, dintre care 1,5 milioane sunt abonati la serviciile operatorului. Cosmote are in prezent o cota de piata de peste 23% in ceea ce priveste numarul de utilizatori.

Operatorul a crescut in ultimele trei luni cu aproape 235.000 de clienti fata de decembrie anul trecut si cu peste un milion comparativ cu primul trimestru din 2009.

Cifrele includ si clientii Zapp, in vara anul trecut compania detinuta de OTE achizitional Zapp pentru circa 200 de milioane de euro. Conform ultimelor date disponibile la finalul lui 2008, Zapp avea circa 374.000 de aboanti.



“Majoararea bazei de abonati, in special pe segmentul de business, a generat o crestere semnificativa a veniturilor. Numarul clientilor prepaid a crescut de asemenea in ciuda competitiei dure pe acest segment. In acest trimestru, veniturile din servicii au crescut cu aproape 8%, din care veniturile din serviciile pentru apelurile initiate au crescut cu 11%”, au afirmat oficialii OTE.

Dupa preluarea Zapp, Cosmote s-a concentratat tot mai mult pe zona de internet mobil, iar in aprilie a lansat si prima oferta de internet mobil 3G cu viteze de descarcare pana la 21,6 Mhz.

In urmatoarea perioada Cosmote va pune in continuare accentul pe serviciile de internet mobil si pe cele pentru segmentul de business.

“Suntem multumiti de evolutia companiei in contextul unui cadru economic dificil, a competitiei intense, a unei piete mature si a investitiilor majore pentru optimizarea capacitatii retelei si cresterea calitatii serviciilor. Am reusit sa obtinem o cota de piata importanta pe segmentul corporate, inregistrand o crestere impresionanta de la an la an. Odata cu lansarea serviciilor in banda larga 3G, Cosmote si-a accelerat perspectivele de crestere, intarindu-si prezenta in piata si obtinand rezultate importante in segmentul de clienti business”, a afirmat Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote Romania.


Bilantul Romtelecom si Cosmote in primul trimestru



Articole recomandate