1 / 4

Efectele cresterii TVA pe piata de comert online

“Pe termen mediu si lung, este normal ca aceste masuri sa determine o scadere accentuata a consumului. Mai mult, inca nu este sigur ca masurile anuntate vor fi singurele care vor fi adoptate anul acesta. Daca tinta de deficit nu va fi atinsa, este posibil ca spre sfarsitul anului sa apara noi masuri”, a declarat, pentru Wall-Street, Catalin Mihailescu, managing partner al companiei Kelion Online, care detine magazinul online de IT si electronice Market Online.

Si Marius Ghenea (foto), cunoscut antreprenor roman si fondatorul magazinelor online de electronice, electrocasnice si produse IT Electrofun.ro si Pcfun.ro, considera ca majorarea taxei pe valoare adaugata va induce o scadere mai mult decat proportionala a consumului, estimarea sa fiind ca cererea de pe piata, in general (inclusiv in zona de IT si electronice) va scadea cu mai mult de 5% din cauza maririi TVA cu cinci procente.

“Aceasta scadere inseamna scaderea posibila a vanzarilor fiecarui retailer, indiferent ca vorbim de retailul traditional sau de cel online. Scaderea vanzarilor aduce dupa sine o deteriorare suplimentara a profitabilitatii”, a spus el.

Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag, cel mai mare retailer online de produse electro IT, afirma ca marirea TVA nu poate avea decat un efect negativ - “ne va frana intr-o oarecare masura cresterea, dar nu ne va produce scaderi”.

“Majorarea TVA este un lucru pe care trebuie sa-l acceptam cu totii, benefic pentru a ne reveni pe termen lung. Statul trebuie sa ia aceste masuri, chiar daca ne va fi greu acum. Trebuie sa stranga cineva cureaua, fie ca suntem noi, companiile, fie ca sunt pensionarii sau bugetarii este unu lucru necesar pentru a reusi sa depasim aceasta criza economica”, este de parere CEO-ul Copimaj, care detine magazinul online liveMag.ro.

Efectul imediat al majorarii TVA a fost cresterea preturilor. “Principalele produse comercializate de noi sunt laptop-urile intre 1.500 si 2.700 de lei, iar aplicarea noului TVA a dus la o crestere in medie a pretului cu 100-200 de lei. Este imposibil pentru noi sa pastram preturile macar apropiate de cele afisate pana la 1 iulie, dat fiind adaosul de o singura cifra pe care il practicam la aceste produse. In plus, ca magazin online, nu avem stocuri, deci tot ce se vinde acum este achizitionat cu 24% TVA. Ne asteptam la o scadere a cererii venita dinspre segmentul persoanelor fizice, care va fi cel mai afectat”, a explicat Tiberiu Pop, seful Corsar Grup, companie care opereaza magazinul online Cel.ro.

Afla din slide-ul urmator cu cat va scadea consumul in sectorul e-commerce


Vezi ce spun principalii jucatori din e-commerce despre cresterea TVA



Articole recomandate


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.