2 / 4

Flanco vrea pentru anul viitor afaceri de 110 mil. euro

Pentru a reusi sa iasa din insolventa, conducerea Flanco a decis reducerea numarului de angajati, a cheltuielilor cu chiriile, dar si schimbarea strategiei in ceea ce priveste fidelizarea clientilor si atragerea de altii noi, compania punand din ce in mai mult accentul pe servicii.

Astfel, daca in noiembrie anul trecut cheltuielile lunare ale Flanco International erau de 7 milioane de lei, in aprilie au ajuns la 4 milioane de lei.

Compania a redus numarul de magazine Flanco si Flanco World de la 82 in decembrie la 71 de unitati in prezent, suprafata scazand de la 45.000 mp la 31.500, in timp ce pretul platit pentru chirie a fost diminuat de la 17 euro/mp la mai putin de 10 euro.

Pe de alta parte, numarul de salariati a scazut de la 700 la 500 de persoane, insa consultantilor in vanzari ramasi le-au fost oferite traininguri, un lucru care s-a intamplat pentru prima data in ultimii cinci ani. In prezent aproximativ 10% din fondul de salarii este reprezentat de investitiile in pregatirea angajatilor.

Astfel, la finalul lui iunie compania a ajuns pe break-even (nivel la care veniturile sunt mai mari decat cheltuielile) pentru prima data din septembrie 2008, in contextul in care la sfarsitul anului trecut Flanco International inregistra piederi lunare de aproximativ un milion de euro.

Adrian Olteanu (foto), directorul general al Flanco International, afirma ca pentru anul viitor obiectivele companiei sunt sa ajunga la afaceri de 110 milioane de euro, adica sa obtina aproximativ 10% din piata de electroIT pe care o estimeaza la 1,1 mld. euro si din care retailerii specializati (Altex, Domo, Flanco) detin in jur de 40 de procente.

“Anul trecut compania a avut afaceri de 70 de milioane de euro, businessul fiind foarte afectat de inceperea procedurii de insolventa care a scazut cota de piata a companiei cu 40%”, a explicat Olteanu.



In ceea ce priveste evolutia vanzarilor pana la finalul 2010 seful Flanco nu a dorit sa ofere cifre, dar a precizat ca luna trecuta vanzarile retailerului au fost duble fata de ianuarie, iar in perioada iulie 2010-iunie 2011 compania va ajunge la un business de 80 de milioane de euro.

Evolutia Flanco in urmatorii doi ani:




Flanco International este controlata integral de Flamingo International, cel mai mare actionar al Flamingo fiind Dragos Cinca, fondatorul retailerului cu 25,19% din actiuni.

Ceilalti actionari al Flamingo sunt Midfair Management Services (companie cu sediul in centrul comercial Unirea Shopping Center, detinut de omul de afaceri Dan Adamescu) care controleaza 21,96%, societatea Nova Trade, patronata tot de Dan Adamescu cu participatie de 14,94% si alti actionari cu 37,8% din titlurile companiei.

Sursa date tabele: Flanco International.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri