Au disparut complet investitiile scolilor in softuri pentru educatie

Au disparut complet investitiile scolilor in softuri pentru educatie“Noi intram in competitie cu jocurile, cu Facebook si cu chat-ul. Deja Facebook si chat-ul sunt ceva aparte, sunt un mod socializare care va fi in viata copiilor si nu ai cum sa concurezi cu acesta. Insa produsele noastre trebuie sa ii faca curiosi pentru ca jocurile, la un moment dat, te fac sa devii pasiv, daca nu iti pun mintea la contributie. Foarte interesant este ca atractia copiilor este catre jocul de strategie, care, evident, ca este util pentru ca vom avea generatii intregi de copii care vor privi lucrurile din asamblu, vor fi mai analisti decat am fost noi. Insa legatura dintre scoala si calculatorul de acasa este zero in acest moment, dar in momentul in care ceea ce ii oferi pe acel calculator va deveni un lucru placut il vei atrage pe copil”, explica Mariuca Talpes (foto), managerul care in urma cu aproape 20 de ani a pus bazele Softwin alaturi de sotul sau, Florin Talpes, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani.

Piata de solutii informatice de educatie pentru copii a fost de circa 0,7-1 milion de euro in 2009, dar anul acesta scaderea este de aproximativ 50% sau chiar mai mare, conform datelor Intuitext.

Clientii tinta ai acestor produse sunt parintii, profesorii si managerii scolilor, ultimele doua segmente fiind foarte afectate de reducerile bugetare ceea ce a facut ca fondurile alocate de scoli pentru achizitia de produse suplimentare de educatie sa fie aproape de zero. Comparativ, aceste sume ajungeau la in jur de 10.000 de euro in urma cu aproximativ doi ani.

In aceasta situatie, cei care continua sa investeasca in astfel de produse sunt mai mult parintii, acestia cheltuiind in jur de 210-220 lei pe an pentru materiale auxiliare (culegeri, caiete de exercitii, solutii de eLearning), mai putin de jumatate din suma fiind dedicata softurilor de educatie. In general cel mai mult investesc parintii copiilor de scoala primara si gimnaziu, iar mai mult de jumatate dintre vanzari sunt online.

“Anul acesta a fost foarte greu pentru ca piata de educatie a scazut. In 2007-2008 existau fonduri pentru scoli, dar au disparut. In primele doua, trei luni din 2009 s-au mai cheltuit cativa bani pe facturile neonorate in anul anterior, dar apoi scolile nu au mai primit niciun ban. Daca vom compara anii 2008-2009 cu 2010, vom vedea ca au disparut complet investitiile scolilor si nici profesorii nu au mai cumparat. Iar copiii cer altceva pentru ca ei cauta mult si nu le mai poti face educatie doar aratandu-le la tabla. Si profesorii cauta mult, sunt destul de legati de calculator si vor altfel de instrumente”, spune Talpes.

Aproximativ 60% din scolile de nivel primar si gimnazial din Romania vor fi dotate cu internet pana la sfarsitul lui 2011, iar rata de penetrare a internetului in scolile din mediul rural, va creste de la 9,8% in prezent la 30% pana la finalul lui 2011. Toate liceele din tara sunt conectate la internet, conform datelor Intuitext.

Pe de alta parte, 60% dintre calculatoarele din scoli au platforme pentru educatie electronica.

In anul scolar 2009-2010, in Romania erau 8.244 de unitati de invatamant, 260.000 de profesori si 4.177.000 de elevi si studenti.

Dintre acestia, 1.720.000 erau elevi de scoala primara si gimnaziu si 838.000 de elevi de liceu, conform Institutului National de Statistica.

Circa 85% dintre cei aproximativ 1,7 milioane de copii romani intre 9 si 16 ani au acces la internet de acasa (conform sondajului EUKidsOnline), acestia utilizand internetul in general pentru a-si face temele sau pentru materiale video (84%, respectiv 83%).

Jocurile (74%), comunicarea prin mesagerie instantanee (61%) si utilizarea unei retele de socializare sunt urmatoarele activitati ca popularitate pe internet.

In Romania in luna iunie existau circa 7,7 milioane de utilizatori de internet, conform Internet World Stats.

Gazeta Matermatica, printre cele mai bine vandute produse

Gazeta Matermatica, printre cele mai bine vandute produseCele mai bine vandute produse pentru copii ale Intuitext sunt cele pentru invatarea matematicii in scoala prima, cele de geometrie de gimnaziu si revistele Gazeta Matematica si Revista Matematica Timisoara.

“Gazeta Matematica inseamna foarte multe istorie a tarii noastre pentru ca poti vedea o istorie a vocabularului matematic, dar si cine a rezolvat probleme. Am gasit aproape toti presedintii Romaniei acolo”, afirma managerul, adaugand ca presedintele Traian Basescu se numara printre cei care au rezolvat astfel de probleme.

Compania a publicat toate numerele revistei de la lansarea acesteia in 1985 si pana in 2009, intelegerea cu editorii publicatiei fiind ca digitalizarea publicatiei sa se faca pana la penultimul an de aparitie astfel incat sa fie incurajat si abonamentul pentru varianta tiparita.

Pe de alta parte, segmentul produselor de educatie pentru adulti era estimat anul trecut tot la 0,7-1 milion de euro, in corporatii aproximativ 3% din achizitiile pentru instruirea angajatilor reprezentand produse pentru eLearning.

Astfe, intreaga piata de eLearning era evaluata anul trecut la in jur de 1,5-2 milioane de euro.

Daca cei mai importanti competitori ai Intuitext pe zona de produse pentru copii sunt Infomedia Pro sau Editura Edu, pe piata de platforme de invatare pentru adulti compania concureaza mai ales cu softurile internationale preluate de multinationale direct de la “compania mama”. Dintre producatorii romani unul dintre cel mai puternici concurenti este Siveco prin programel AeL.

Printre clientii cu care compania a lucrat pana acum se numara ING Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, Unicredit Tiriac, OTP, GDF Suez Energy, BCR, Telemobil (Zapp), Volksbank, Allianz Tiriac, HVB, Raiffeisen Bank

“Scaderea bugetelor companiilor anul acesta a fost mai mica decat in cazul produselor pentru copii. Cred ca multi au inghetat investitiile nu pentru ca nu au avut bani, ci pentru ca nu au stiut ce ii asteapta si este foarte posibil ca anul viitor sa le deblocheze pentru ca este o competitie mult mai dura, iar companiile care au supravietuit se bat pentru putinii bani care mai sunt si angajatii lor trebuie sa fie din ce in mai buni. Oricum, in 2011, ma astept sa dezghete bugetele, dar nu cred ca va fi un an de cheltuieli”, explica Mariuca Talpes.

In general, o solutie romaneasca de eLearning pentru adulti costa intre 30.000-50.000 de euro, in schimb ce una straina poate fi intre 100.000-300.000 de euro.

“Anul viitor va fi mai bun daca suntem inteligenti si vom sti sa ne apropiem de utilizatori, daca vom deveni necesari. Piata este mica, putini parinti stiu de astfel de solutii, dar ei intampina probleme cu copiii in privinta educatiei. Daca vom reusi sa-i captam, vom rezolva pe de o parte problema parintilor si nici copilul nu va ramane cu goluri de invatare Va castiga cine va oferi produse bune la preturi mai mici”, mai spune managerul.

Pentru 2011, oficialul Intuitext isi propune sa extinda portofoliul de produse de matematica pentru clasele primare, sa creasca valoarea pietei de soft educational, dar si sa dezvolte comunitatile de profesori, parinti si elevi, care au fost create prin intermediul site-urilor realizate de companie.

Intuitext a lansat site-urile didactic.ro (utilizat zilnic de aproximativ 60.000 dintre cei 268.000 de profesori romani), suntparinte.ro (site despre educatie dedicat parintilor), carepecare.ro (prezinta jocuri educationale si concursuri scolare pentru copiii intre 8 si 12 ani), viitoriolimpici.ro (dedicat celor care se pregatesc pentru a participa la diferite concursuri) si olimpiade.ro (portal ce reprezinta o baza cu subiecte si rezolvari de la diferite concursuri).

Compania are in jur de 50-60 de angajati programatori, insa numarul colaboratorilor poate varia de la 20-30 pana la cateva sute.


Sursa foto: Site-ul Gazeta Matematica.


Cum folosesc copiii romani internetul

Cum folosesc copiii romani internetulCopiii romani acceseaza in medie pentru prima data internetul la varsta de 10 ani, in timp ce media europeana este la 9 ani, arata sondajul EUKidsOnline realizat de Comisia Europeana si London School of Economics and Political Science, la care au participat peste 23.000 de copii cu varste intre 9 si 16 ani, din 25 de tari europene

Copiii incep sa intre pe internet la varste tot mai mici, iar cei care au acum varsta de 15-16 ani au folosit pentru prima data internetul cand aveau 11 ani, iar cei cu varste de 9-10 ani au declarat ca au folosit pentru prima data internetul la 7 ani.

In Romania, circa 71% dintre copii intra zilnic online, 26% macar o data pe saptamana, 2% utilizeaza internetul o data pe luna, iar 1% nici macar o data pe luna.

Circa 85% dintre cei aproximativ 1,7 milioane de copii romani intre 9 si 16 ani au acces la internet de acasa, acestia utilizand internetul in general pentru a-si face temele sau pentru materiale video (84%, respectiv 83%).

Jocurile (74%), comunicarea prin mesagerie instantanee (61%) si utilizarea unei retele de socializare sunt urmatoarele activitati ca popularitate pe internet.

Aproximativ 57% dintre copiii intre 9 si 16 ani din Europa afirma ca au un cont pe o retea de socializare, in timp ce Romania se afla pe ultimul loc din acest punct de vedere cu 47% dintre copii conectati la o retea sociala precum Hi5, Facebook ori Twitter. La polul opus, se afla Olanda, tara in care 78% dintre copii au un cont pe un astfel de site.

Circa 5% dintre copiii din Europa declara ca au fost intimidati online, insa acest procent atinge 14% in Estonia si Romania.