1 / 4

Piata de soft si servicii informatice va creste cu 2-5% comparativ cu 2010

Binkofski crede ca anul acesta piata de soft si servicii informatice va creste cu 2-5% comparativ cu 2010 deoarece sunt domenii de business (precum cel financiar-bancar, al energiei si retailului) care “reincep sa investeasca pentru ca fara IT nu se poate conduce o afacere”.

Anul trecut piata de soft si servicii IT a fost in jurul a 700 de milioane de euro, iar anul acesta ar putea urca la circa 780 de milioane de euro, conform datelor prezentate de compania de cercetare Pierre Audoin Consultants (PAC).

“Inceputul de an nu este chiar bun. Sunt asteptari mari de la guvern si deocamdata nu sunt date despre cum vor arata bugetele din sectorul public. Dar sunt semne bune la nivel macroeconomic. Asteptam ca Produsul Intern Brut sa creasca si cred foarte mult ca acest lucru se va intampla pentru ca suntem inconjurati de tari care evolueaza bine. Lumea ne influenteaza si nu putem ramane intr-o situatie negativa”, a explicat oficialul companiei.

Astfel, unul dintre motivele pentru care seful companiei de soft este optimist sunt investitiile straine, unele dintre acestea fiind facute de conationali ai polonezului.

Dintre investitiile recente ale polonezilor in industria locala de IT se remarca cele ale companiei de distributie ABC Data in Scop Computers, unul dintre cei mai jucatori pe piata locala si ale celor de Asseco See in furnizorul de solutii informatice Probass .

Ronald Binkofski adauga ca in sectorul privat companiile sunt inca prudente in ceea ce priveste investitiile in IT, dar ca exista cerere in special din sectorul financiar-bancar, energetic si retail.

“Unul dintre aspectele care ma ingrijoreaza este cererea din zona utilizatorilor finali, care este mult mai mica decat in alte tari. Polonia si Cehia au iesit foarte bine din criza datorita cererii utilizatorilor care a fost foarte mare ceea ce nu este cazul Romaniei. De asemenea, finantarea este o problema in Romania, dar cred ca bancherii vor gasi metode sa rezolve acest lucru”, a mai spus directorul general al Microsoft.

Binkofski spune ca Microsoft Romania va avea in acest an fiscal (iulie 2010-iunie 2011) un avans al afacerilor in jurul celor 6% estimati de managementul companiei in 2010, dar adauga ca aspiratiile companiei au fost mai mari decat cresterea pe care o poate oferi in prezent cererea din piata de soft si servicii IT.

In 2009, Microsoft Romania a avut afaceri de circa 29,7 milioane de euro fata de 29,8 milioane de euro in 2008 si un profit brut de 5,2 milioane de euro comparativ cu 6,3 milioane de euro in urma cu doi ani, arata datele de la Registrul Comertului. Cifra de afaceri raportata la Registrul Comertului de companie nu reprezinta intreg businessul Microsoft pe piata locala. Cifrele declarate reprezinta veniturile directe realizate in activitati de consultanta si servicii si veniturile din activitatile de marketing pentru produsele si solutiile Microsoft.

“Punem accentul pe imbunatatirea organizatiei in mai multe zone pentru a ne pregati pentru vremurile bune care speram sa vina in Romania. Este vorba de schimbari de pozitii care sunt naturale, dar sunt si aspecte de business pentru care lucram pentru a le imbunatati”.

Un aspect pe care compania vrea sa-l imbunatateasca este felul in care colaboreaza cele trei organizatii ale Microsoft in Romania: divizia de vanzari si marketing (125-130 de angajati), Centrul Global de Suport Tehnic (175 de angajati) si centrul de cercetare si dezvoltare de la Timisoara, unde cei 55 de salariati lucreaza pentru Bing, motorul de cautare lansat de companie americana. In Europa, mai exista doar un centru de dezvoltare pentru Bing, in Polonia in orasul Roswell.

"In prezent, avem 40 de locuri disponibile, atat in zona de suport, cat si in cea de vanzari si marketing”, mai spune managerul.

Cu toate ca afirma ca piata este inca “provocatoare” in ceea ce priveste veniturile inregistrate de companii, managerul producatorului de software afirma ca Microsoft si-a majorat cota pe aproximativ toate liniile de business.

Printre cele mai mari cresteri au fost pe zona vanzarilor de servere (mai ales pe segmentul companiilor mici si mijlocii in defavoarea Linux) si a solutiilor de management al relatiilor cu clientii (CRM) unde cresterea inregistrata de companie a fost de doua cifre in ultimele luni.

Pe de alta parte, printre produsele care genereaza cele mai mari venituri pentru Microsoft Romania sunt: sistemele client (Windows), aplicatiile si serviciile de productivitate (Office, Dynamics) si serverele (Windows Server, System Center)

Un element important pentru acest an fiscal (iulie 2010-iunie 2010) pentru Microsoft Romania este cresterea pe segmentul de cloud computing (solutii care permit reducerea costurilor, intrucat aplicatiile, tehnologiile si datele sunt disponibile pe un server virtual).

Producatorul de soft desfasoara cateva proiecte pilot la companiile mari, iar din octombrie anul trecut a lansat in parteneriat cu Romtelecom serviciile de comunicare sub brandul My Office, prin care clientii din companiile mici si mijlocii isi pot reduce costurile cu pana la 40%, prin diminuarea costurilor cu deplasarile si cu echipamentele IT&C. Astfel, printre beneficiarii unor astfel de solutii se numara mai ales IMM-urile care platind doar in functie de consum pot avea acces la solutii care pana acum erau utilizate doar de jucatorii mari.

Pana acum Microsoft a lansat pe piata locala serviciile de cloud computing: Microsoft Online Services (BPOS) pentru companii, Windows Azure Platform pentru dezvoltatori de aplicatii, Live@edu pentru institutii educationale, Windows Live pentru consumatori si CRM Online.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri