Obiectivele de business vor tine cont si de deficitul anumitor resurse naturale

Obiectivele de business vor tine cont si de deficitul anumitor resurse naturalePotrivit raportului Ernst & Young, 76% dintre respondentii studiului considera ca principalele obiective de business ale companiei lor vor fi influentate de deficitul anumitor resurse naturale in urmatorii 3-5 ani.

Rapoartele privind disponibilitatea resurselor naturale pentru mediul de business devin rapid o cerinta obligatorie pentru o parte din companii. Un numar semnificativ de respondenti au declarat ca au inceput sa fie intrebati de clienti, angajati si actionari despre sursele sustenabile de aprovizionare si achizitiile de materii prime.


Cresterea interesului pentru monitorizarea gazelor cu efect de sera

Cresterea interesului pentru monitorizarea gazelor cu efect de seraMulte companii pun presiune pe furnizorii si partenerii lor sa raporteze si sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera. Trei sferturi dintre respondenti si-au stabilit ca obiectiv reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera; 60% dintre acestia au facut public acest lucru.

76% dintre companii au raportat public cantitatea de gaze de sera pe care instalatiile lor o emit; alte 16% au declarat ca intentioneaza sa faca acest lucru in urmatorii cinci ani, arata studiul Ernst & Young.

Creste interesul fata de sustenabilitatea corporativa

Creste interesul fata de sustenabilitatea corporativaStudiul Ernst & Young mentioneaza ca 66% dintre respondenti au raportat o crestere a numarului de intrebari referitoare la sustenabilitatea corporativa din partea actionarilor si investitorilor in ultimele 12 luni.

Peste jumatate dintre cei care au declarat o crestere a numarului de intrebari referitoare la sustenabilitatea corporativa au adaugat faptul ca investitorii sau actionarii au solicitat detalii referitoare la publicarea de catre companie a unui raport de sustenabilitate.

Implicarea tot mai accentuata a CFO-ului in procesul de sustenabilitate

Implicarea tot mai accentuata a CFO-ului in procesul de sustenabilitateSondajul realizat in randul directorilor executivi si al liderilor de opinie implicati in strategia de sustenabilitate corporativa si de performanta a mai aratat ca CFO-ul (directorul financiar - n.r) a devenit direct implicat in procesul de sustenabilitate, dupa cum au raspuns 65% dintre participanti.

Respondentii au mentionat ca reducerea costurilor si managementul riscurilor reprezinta obiective cheie incluse in planul de sustenabilitate al companiei - ambele fiind foarte importante pentru un CFO.

"Cresterea numarului de solicitari din partea analistilor bursieri referitoare la aspectele de sustenabilitate ale companiei reprezinta un alt motiv cheie pentru care CFO-ul se implica tot mai mult in proces", conform studiului.

Cresterea rolului jucat de angajati in procesul de sustenabilitate corporativa

Cresterea rolului jucat de angajati in procesul de sustenabilitate corporativaSe credea ca initiativele de sustenabilitate ale unei companii pornesc, in principal, de la clienti, investitori, actionari si uneori de la ONG-uri sau oficii de reglementare.

Dar, un top al primilor trei grupuri tinta de la care pornesc initiativele companiei in procesul de sustenabilitate, angajatii au fost clasati pe locul doi (22% dintre respondenti), in urma clientilor (37%) si in fata actionarilor (15%).

Astfel, proiectele de sustenabilitate devin metode de fidelizare a angajatilor, contribuie la atragerea si retinerea lor in companie, imbunatatesc randamentele operationale, intaresc relatiile cu clientii, majoreaza gradul de inovatie si consolideaza legaturile comunitare.

Creste interesul clientilor, investitorilor si analistilot pentru sondaje referitoare la sustenabilitatea companiilor

Creste interesul clientilor, investitorilor si analistilot pentru sondaje referitoare la sustenabilitatea companiilorSondajul Ernst & Young a mai indicat ca peste jumatate dintre executivi considera ca a raspunde la chestionare este principalul mijloc de comunicare cu grupurile tinta privind performantele si initiativele de dezvoltare sustenabila a companiei.

Insa, multe dintre evaluarile si clasamentele care se fac nu au nevoie de participarea companiei, bazandu-se pe propriile surse de informare furnizate de companiile de cercetare, ONG-uri, mass-media sau propriile rapoarte de sustenabilitate.

In acest context, companiile trebuie sa se asigure ca datele despre ele sunt exacte, echilibrate si actualizate. Este, de asemenea, un motiv in plus pentru care companiile ar trebui sa incerce sa-si comunice informatiile despre programele de sustenabilitate inainte de a o face altii.