Partidul Comunist este autoritatea suprema

Partidul Comunist este autoritatea supremaAcest truism guverneaza toate regulile mediului de afaceri din China . Cu toate ca este in general destul de prietenos, guvernul de la Beijing respinge orice companie care are interese ce intra in conflict cu scopurile sale.

Unilever s-a lovit de aceasta problema in 2011 cand a hotarat sa majoreze preturile pentru produsele pe care se le comercializeaza in China din cauza costurilor ridicate cu materia prima. In replica Comisia Nationala de Dezvoltare a criticat public actiunea companiei si a aplicat o amenda de 310.000 dolari pe motiv ca actiunea Unilever a creat panica in randul consumatorilor intr-o perioada in care guvernul incerca sa controleze inflatia.


Sursa informatii AdAge

Cenzura de partid

Cenzura de partidRegulile cenzurii sunt destul de vagi si interpretabile, insa sunt aplicate cu stoicism.

Acestea se aplica tuturor reclamelor care incalca diverse norme ale lui Confucius sau a regulilor sociale de orice fel (de pilda contestarea autoritatii, chiar si la nivele mici).

Un clip realizat de JWT pentru Pizza Hut a fost retras doarece il ilustra pe actorul Michael J Foxx care trecea strada fara sa fie atent la culoarea semaforului.

Implicarea brandului in evenimente politice

Implicarea brandului in evenimente politiceMediul online din China este foarte dezvoltat si poate cauza situatii nu neaparat dorite .In lipsa unei prese libere, platformele de microblogging reprezinta printre putinele surse de informatii reale, nealterate, ce sunt accessate de cateva sute de milioane de persoane.

O situatie tensionata a fost creata dupa un accident auto din Beijing in care a fost implicat un Ferrari de 700.000 de dolari. Reactia politiei de a nu da declaratii a dus la crearea unor zvonuri conform carora cei implicati in accident ar fi din familii politice influente.

Cazul s-a raspandit atat de repede incat autoritatile au sters toate postarile de pe bloguri legate de accident si au restrictionat orice post incarcat ulterior care continea cuvantul Ferrari in el, precum si orice cautare cu termenul respectiv.

Siguranta alimentara

Siguranta alimentaraChina nu are un regulament bine organizat cu privire la siguranta alimentara insa normele sunt aplicate cu rigurozitate.

Guvernul chinez este foarte eficient in a gasi puncte slabe in activitatea companiilor multinationale, insa acest lucru se face nu pentru interesul populatiei ci pentru a-si face singur reclama.

Un Mcdonald's din Beijing a fost amendat dupa ce s-a descoperit ca vindea produse din pui la 90 de minute dupa ce au fost gatite, fata de cele 30 de minute cat ar fi fost termenul legat. La fel la intamplat si intr-un supermarket Carrefour unde angajatii schimbau datele de expirare de la produsele din carne de pui.


Marca inregistrata

Marca inregistrataIn China trebuie sa te asiguri ca detii drepturile asupra marcii produselor tale, doarece legea de aici stipuleaza ca o marca inregistrata este atribuita celui care o inregistreaza mai intai, mai degraba decat partii care o foloseste primul.

Astfel, Apple a se afla intr-o batalie juridica cu Shenzhen Proview Technology, care face monitoare de calculator si de lumini cu LED-uri, asupra drepturilor la numele iPad.Compania chineza a declarat ca va renunta la drepturile asupra marcii pentru 1,6 miliarde dolari.