Research in Motion

Research in MotionResearch-In-Motion (RIM), producatorul telefoanelor BlackBerry, a fost pentru o vreme lider pe piata de smartphone-uri.

Compania a anuntat pierderi de 125 de milioane de dolari in trimestrul al patrulea din 2011 si o scadere a cotei de piata la 12,3% in luna martie, fata de 16%, in decembrie anul trecut.

Singura speranta a companiei este un nou model de telefon anuntat pentru acest an.

Sursa Foto: Blackberry.com

Sharp

SharpSharp a anuntat o pierdere anuala record de 4,67 de miliarde dolari pentru 2011. Motivul a fost scaderea preturilor si a vanzarilor la televizoarele LCD.

Compania japoneza a incercat sa faca fata rivalilor sud-coreeni si a cheltuit 1,5 miliarde de dolari pentru a-si restructura operatiunile.


Sursa Foto: Digitalmanila

Electronic Arts

Electronic ArtsElectronic Arts (EA) a raportat pierderi nete de 205 milioane dolari in ultimul trimestru din 2011, cu toate ca a generat venituri de 1,06 miliarde dolari in aceeasi perioada.

Doua din cele mai mari nume ale sale, FIFA 12 si Battlefield 3, s-au vandut fiecare in 10 milioane de copii. Cu toate acestea, compania cheltuieste sute de milioane de dolari incercand sa se impuna in fata Zynga pe segmentul de gaming in social media.

Sursa Foto: Forum EA

Sony

SonySony a fost in urma cu cativa ani lider pe mai multe segmente de produse electronice.

In aprilie anul curent compania a avertizat despre posibilitatea unei pierderi de 6,4 miliarde dolari pentru anul fiscal 2011, cea mai mare valoare din istoria de 65 de ani a industriei electronice

Sony a pierdut teren pe sectorul de televizoare, de console de jocuri si de playere portabile.

Nintendo

NintendoNintendo a fost numarul unu pe piata de console de jocuri multumita lui Wii.

Pentru a face fata, rivalii de la Microsoft si Sony au micsorat preturile pentru Xbox 360 si PS3, lucru ce a cauzat o miscare similara din partea Nintendo pentru Wii si versiunea portabila DS. Toate cele trei companii se confrunta in prezent cu concurenta a smartphone-urilor pe segmentul de gaming.

Compania a afisat pierderi de 461,2 milioane de dolari in anul fiscal 2011.

Nokia

NokiaNokia a fost pentru multa vreme cel mai mare producator mondial de mobile. Succesul companiei a fost garantat multa vreme de produsele sale ieftine, destinate mai ales pietelor emergente.

In prezent piata si-a orientat resursele catre smartphone-uri, segment dominat de Samsung si Apple. Compania a anuntat pierderi de 1,2 miliarde de dolari la sfarsitul anului fiscal 2011.

Pentru a iesi din impas Nokia a intrat in parteneriat cu Microsoft pentru o noua linie de smartphone-uri dotate cu sistemul de operare Windows Mobile.

Barnes & Noble

Barnes & NobleBarnes & Noble (B&N) a investit sume substantiale in dezvoltarea e-book-lui Nook, care nu a reusit sa atraga aceleasi vanzari ca rivalii Apple si Amazon.

In ultimele trei trimestre din 2011, B&N a pierdut mai mult de 11 milioane de dolari.

Compania a incercat aceeasi strategie precum Nokia si s-a aliat cu Microsoft pentru a construi modele Nook ce ruleaza sistemul de operare Windows.

Acer

AcerStrategia Acer s-a bazat in ultimii ani pe comercializarea de netbook-uri, versiuni mai mici si mai usoare ale notebook-urilor. Cu toate aceastea, in ultimii ani aceasta piata a fost depasita de cea a tabletelor si a smartphone-urilor.

Compania a anuntat o pierdere de 212 milioane de dolari in 2011. In prezent, Acer pare ca nu si-a invatat lectia pentru ca s-a orientat catre ultrabook-uri, o versiune mai performanta a netbook-ului.

Sursa Foto:
Acer