1. Apple

1. Apple

Apple, liderul corporatiilor care au schimbat viata consumatorilor, a schimbat modul in care traim, incepand cu anii 1970, datorita mai multor dispozitive precum calculatorul personal. Mai recent, iPod si iTunes au reinventat modul in care ascultam muzica. Incercarea companiei Apple de a reinventa smartphone-ul a fost atat de diferita incat a dominat piata foarte repede si a lansat un standard urmarit de multe companii competitoare.

De la moartea lui Steve Jobs, in 2011, criticii au creat zvonuri conform carora Apple nu mai este o forta inovativa asa cum era intr-o vreme. CEO-ul actual, Tim Cook, a facut ca aceste critici sa nu aiba sustinere, spunand ca Apple lucreaza la mai multe produse de hardware care vor fi la fel de revolutionare ca iPad-ul sau iPhone-ul.

Sursa foto: Sediul Apple/Shutterstock

2. Facebook

2. Facebook

O dezbatere constanta existenta este daca retelele de socializare ne influenteaza viata sociala reala, insa cele1,28 miliarde de utilizatori activi lunar ai serviciului Facebook nu par a avea demonstra ca exista probleme din acest punct de vedere.. Site-ul a devenit maniera prin care oamenii socializeaza si isi impartasesc micile momente din viata cu alte persoane sau prin care isi pot gasi prietenii din copilarie.

Intre update-urile de status si incurajarile de a impartasi pe internet cu toti ceea ce fac, compania a schimbat modul cum comunicam cu alti oameni. Si cu recenta achizitie a companiei pioner din domeniul realitatii virtuale, Oculus, Facebook este determinata sa continue schimbarile si in anii ce vor veni.

Sursa foto: Notificari Facebook/Shutterstock

3. Google

3. Google

Google nu doar ca a revolutionat modul industria motoarelor de cautare pe internet, dar a continuat sa mearga pe un drum care a schimbat modul in care utilizam internetul zi de zi. Divizia lor Gmail a fortat alte companii de e-mail, precum Yahoo, sa ofere spatiu online nelimitat. Si ABI raporteaza ca telefoanele cu Android au o cota de piata de 44% in primul trimestru, cu o imbunatatire de 24% fata de anul precedent. Google este la fel de activ in a cumpara companii care schimba vietile oamenilor, incluzand aici Youtube si Nest, creatorii celui mai destept termostat. Prin puterea investitiilor sale are actiuni in aproape orice industrie, pornind de la Uber, compania de taxiuri, pana la gigantul de jocuri mobile Kabam.

Sursa foto: Motor de cautare Google/Shutterstock

4. Netflix

4. Netflix

Oamenii au luat in deradere ideea lui Reid Hastings de a lansa un serviciu de DVD-uri livrate pe mail in 1999. De asemenea au ras cand s-a dezbatut faptul ca streamingul video va fi viitorul. Cativa si-au exprimat indoiala cand Netflix a anuntat ca se va implica in crearea de continut original. Astazi nimeni nu mai rade.

Netflix a reinventat modul in care oamenii se uita la filme si la televizor, scotand cativa competitori din joc precum Hollywood Video si Blockbuster si fortandu-i pe altii, ca Amazon si Hulu, sa isi adapteze maniera de plata. A primit un premiu al Academiei de film pentru una dintre productiile sale originale si se lauda cu o baza de abonati de 33 de milioane - cu o crestere de 9 milioane de abonati in ultimul an si jumatate. Aceste cifre au ajutat compania sa aiba un pret de 400$ per actiune in acest an.

Sursa foto: Netflix/Shutterstock

5. Amazon

5. Amazon

Cea mai mare realizare a companiei Amazon este schimbarea modului in care oamenii fac shopping online. De la crearea companiei ca un magazin online de carti, pana la evolutia sa ca un hub de unde poti cumpara aproape orice, compania s-a transformat intr-o amenintare reala pentru retaileri din offline precum Wal-Mart si Target. In mod similar, introducerea serviciului Amazon Prime, cu livrarea in doua zile, a schimbat asteptarile oamenilor cu privire la timpul de livrare. (Acest serviciu are in prezent 20 de milioane de abonati, conform unei note de la Macquerie.)

Totusi Amazon nu se opreste aici. Cu toate ca in comertul online este o paradigma a schimbarii, compania se implica si in industria divertismentului, concurand cu Netflix prin realizarea de productii originale si cu tabletele companiei Apple si set-up-box-ului Apple TV.

Sursa foto: Livrare Amazon/Shutterstock

6. Wikipedia

6. Wikipedia

Nu mai este un secret ca Internetul este sursa principala pentru a cauta informatii. Dar din ce in ce mai multi oameni se duc direct la Wikipedia. Aceasta enciclopedie editabila electronica a fost in top 10 cele mai populare site-uri din aprilie 2014, conform Comscore. Rapoartele interne ale Wikipedia arata ca vizitatorii acestui site au cautat aproape 21 de miliarde de pagini si 495 de milioane de utilizatori au vizitat siteul in luna martie.

Totusi, faptul ca o comunitate s-a construit in jurul acestui proiect numit Wikipedia face ca acuratetea informatiilor gasite pe site sa fie uneori pusa sub semnul intrebarii.

Sursa foto: Wikipedia/Shutterstock

7. Square

7. Square

Nu cu mult timp in urma multi din micii comercianti nu puteau sa accepte plata prin card din cauza marimii afacerii lor si a tarifelor percepute de companiile de carduri de credit. Square a schimbat regulile jocului, permitand oricui - de la vanzatorii ambulanti pana la magazinele de familie - sa accepte orice card de credit important prin introducerea unui device in iPhone-ul sau iPad-ul lor.Square, companie fondata in 2009, de co-fondatorul Twitter Jack Dorsey, se gandeste la o listare la Bursa, cu o tranzactie de 30 de miliarde de dolari care va avea loc in acest an.

Sursa foto: captura foto Squareup.com

8. Magellan

8. Magellan

In zilele noastre consideram vocea eletronica din masinile noastre ca pe ceva normal, dar n-a fost dintodeaunaasa, soferii fiind nevoiti sa opreasca pe dreapta, sa se uite pe harta printata pentru a sti incotro sa se indrepte. Fondata in 1986, Magellan a devenit forta motoare care a schimbat si a introdus GPS-ul pentru masini, fiind cumparata in 2009 de catre MiTAC.

Acum smartphone-urile au programe de navigatie incluse si sunt metoda preferata de a ajunge din punctul A in punctul B, insa fara Magellan sau competitorii sai precum Garmin, astazi inca am sta sa ne gandim cum sa impaturim acele harti printate.

Sursa foto: captura foto Magellangps.com

9. Blackberry

9. Blackberry

Cu mult timp inainte sa fim mereu cu nasul in telefoanele noastre inteligente, multi oameni erau sclavii telefoanelor Blackberry. Combinatia dintre un telefon si un sistem de e-mail mobil si mesagerie instanta era perfecta pentru oamenii de afaceri care aveau nevoie de mobilitate si siguranta si a intrat pana si in randul consumatorilor obisnuiti dornici sa fie mereu conectati. La apogeul sau, in toamna lui 2010, compania avea 21 de milioane de utilizatori si o cota de piata de 43%. In 2013, acea cota de piata s-a prabusit la 3,8% si valoarea companiei este data doar de portofoliul de patente. Dar mostenirea sa nu poate fi atinsa sau vanduta.

Sursa foto: captura foto Blackberry.com

10.Tesla

10.Tesla

Hibridul Toyota Prius a prins la public datorita cresterii masive a pretului combustibilului la final anilor 90', inceputul anilor 2000. Masinile Tesla au renuntat cu totul la combustibil, mergand doar pe electricitate si deplasandu-se la fel de repede sau chiar mai repede decat o masina conventionala. (Roadsterul are o acceleratie de la 0 la 100 km/h de 4 secunde si o viteza maxima de 180 de km/h.)

Compania a vandut 22.477 de masini in 2013, fiind in crestere de la 3100 de masini cu un an in urma. O data cu introducerea Roadsterului multi constructori auto, incluzand BMW, Ford sau Chevrolet au inceput sa isi construiasca propriile masini electrice. Tesla detine momentan un segment foarte mic din piata de masini, dar intr-o lume tehnologizata, ceea ce face Tesla din autovehiculul clasic poate fi noua inventie care schimba viata consumatorilor.