Ce trucuri folosesc magazinele pentru a scoate mai multi bani din buzunarul clientilor
Vi se intampla frecvent sa cumparati mai multe produse decat v-ati propus initial? De la supermarketuri pana la magazine de haine, retailerii pregatesc cu precizie strategia prin care reusesc sa scoata mai multi bani din buzunarul tau.
• 4 August 2014 • Internațional










Marimea magazinului conteaza
Cea mai profitabila zona din magazin
Promotii
Cosul de cumparaturi de mari dimensiuni
Florile si produsele de patiserie...Cine le poate rezista?
Unde sunt produsele lactate?
Tot ce conteaza - la nivelul ochilor
Rafturi speciale pentru copii
Culoarea conteaza
Muzica
Cu cat magazinele sunt mai inghesuite, cu atat oamenii vor aloca mai putin timp cumparaturilor, se vor simti mai putin confortabil si vor achizitiona mai putine produse.
Sursa foto: Aglomeratie, Shutterstock.com
Cea mai profitabila zona dintr-un magazin este casa de marcat. In timp ce astepti sa platesti poti oricand sa mai cumperi dulciuri sau reviste, pe care le gasesti din abundenta in aceasta zona.
Sursa foto: Check out, Shutterstock.com
Un semn mare care anunta vanzari promotionale va convinge cu siguranta clientii sa intre in magazin, locul unde cel mai probabil vor cumpara si produse care nu au pretul redus.
Sursa foto: Shutterstock.com
Odata intrati in magazin, uneori puteti intampina problema in a gasi un cos de cumparaturi normal. In schimb produsele pot fi puse intr-un cos de cumparaturi mare. Aceasta strategie dateaza chiar din 1930 si ii "ajuta" pe clienti sa cumpere produse de mari dimensiuni mult mai usor.
Sursa foto: Cos de cumparaturi, Shutterstock.com
Florile si produsele de patiserie sunt amplasate de regula aproape de casele de marcat astfel incat, in timp ce asteptati pentru a achita produsele achizitionate, sa fiti "ispititi" de mirosul acestora si sa le cumparati din impuls.
Sursa foto: Flori, Shutterstock.com
Supermarketurile obisnuiesc sa "ascunda" produsele lactate si alte produse de baza in partea din spate a magazinului, fortandu-i pe clienti sa parcurga intreaga locatie.
Sursa foto: Lactate, Shutterstock.com
Toate produsele pe care retailerul conteaza pentru a-si creste vanzarile sunt amplasate pe rafturile situate in dreptul privirii clientilor. In plus, produsele preferate sunt evidentiate la capatele rafturilor.
Sursa foto: Magazin, Shutterstock.com
Exista si produse amplasate special la nivelul privirii copiilor. Acolo retailerii expun jucarii, dulciuri sau alte articole pe care copii le vad si isi implora parintii sa le cumpere.
Sursa foto: Copil, Shutterstock.com
Culorile influenteaza cumparatorii. Oamenii sunt atrasi de magazine care mizeaza pe culori precum rosu, portocaliu si tonuri de galben. Odata ajunsi in interior, intra in scena produse in tonuri de albastru si verde, care ii determina sa cumpere mai mult.
Sursa foto: Cartier, Shutterstock.com
Studiile arata ca muzica lenta ii ajuta pe consumatori sa cumpere cu mai multa placere si mai multe produse. In plus, ariile clasice incurajeaza achizitionarea unor produse mai scumpe.
Sursa foto: Muzica, Shutterstock.com
Te-ar putea interesa si: