Coca-Cola, liderul pietei bauturilor racoritoare, cu un profit net in scadere

Coca-Cola, liderul pietei bauturilor racoritoare, cu un profit net in scadereIn al doilea trimestru, profitul net al companiei Coca-Cola a inregistrat o valoare de 1,42 miliarde de dolari, ceea ce se traduce printr-o scadere cu 23% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de 1,85 miliarde de dolari.
Cu excluderea unui cost de 40 centi pe actiune la compania Coca-Cola Enterprises, detinuta in proportie de 35% de Coca-Cola, producatorul de bauturi racoritoare a castigat 1,01 dolari pe actiune, in conditiile in care estimarile medii ale analistilor indicau un castig de 96 centi/actiune, potrivit Reuters Estimates.

Coca-Cola Enterprises, cea mai mare companie de imbuteliere a Coca-Cola din lume, a afisat o pierdere neta de 3,17 miliarde dolari, respectiv 6,52 dolari pe actiune, in al doilea trimestru, comparativ cu perioada echivalenta din 2007, cand a avut un profit net de 270 de milioane de dolari, respectiv 56 centi pe actiune.

In ciuda cifrelor in scadere, reprezentantii companiei, care isi mentine in continuare pozitia de lider pe piata bauturilor racoritoare, s-au aratat increzatori in dezvoltarea brandului Coca-Cola. Fostul CEO, Neville Isdell, a subliniat importanta “strategiilor de marketing eficiente si inovatoare” in relatia cu clientii.

Profitul net al producatorului american de bauturi racoritoare si gustari Pepsi Americas pentru trimestrul al doilea a crescut cu 16%, la 90,8 milioane de dolari, sau 72 centi pe actiune, fata de 78 de milioane de dolari, sau 61 centi pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere se datoreaza, partial, majorarii volumelor de vanzari in unele tari europene precum Romania si Polonia.

Veniturile Coca-Cola si Pepsi Americas, in crestere

Veniturile Coca-Cola si Pepsi Americas, in crestereVenitul net operational al Coca-Cola a crescut in trimestrul doi cu 17%, la 9,05 miliarde de dolari, fata de 7,73 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.

Veniturile Pepsi Americas au avansat cu 12%, la 1,3 miliarde dolari. Achiziţiile au contribuit cu noua puncte procentuale la cresterea veniturilor, alaturi de un nivel bun al preţurilor pe toate pieţele si majorarea volumului in zona Europei Centrale si de Est.

Veniturile Coca-Cola provenite de pe piata americana au crescut in trimestrul doi cu 10%, la 4,15 miliarde de dolari, de la 3,76 miliarde de dolari.

Oficialii Coca-Cola au declarat ca incearca sa economiseasca anual intre 400 si 500 de milioane de dolari pana la sfarsitul anului 2011, ceea ce inseamna o revizuire agresiva a cheltuielilor si o abordare “disciplinata” asupra marketing-ului

CEO Coca Cola, Muhtar Kent, a recunoscut ca firma sa se confrunta cu provocari in intreaga lume si cu un volum de crestere de doar 3%, cauzat de costurile ridicate la energie si alimente, “care slabesc increderea consumatorului”.