Telecomunicatiile si companiile de stat - Marii absenti de la Bursa
Capitalizarea BVB in PIB – Printre cele mai mici cifre din regiune
Cum ar fi aratat bursa cu acesti emitenti?
Solutiile – cand si cum?
Ingredientele unei retete de succes in piata de capital
1 / 6

Telecomunicatiile si companiile de stat - Marii absenti de la Bursa

Cu siguranta, sunt companii in Romania, private sau de stat, care listate la bursa ar aduce un plus de capitalizare, lichiditate si imagine.

Controversatul Fond Proprietatea se afla pe lista emitentilor doriti, urmat de companiile din ministerul Transporturilor si telecomunicatiile, care prind din ce in ce mai mult teren in mediul de business.

Adi Lupsan (foto), director adjunct la Intercapital Invest, crede ca sectorul de telecomunicatii lipseste cu desavarsire de la BVB. „Desi se vehicula prin piata cel putin pana acum cativa ani listarea Romtelecom, subiectul a fost „uitat” de autoritati. Daca ne uitam catre sectorul petrolier avem la tranzactionare Petrom, dar din pacate free-float-ul este unul mult prea mic pentru a atrage atentia marilor jucatori mondiali. Nu avem la cota nicio companie de IT, iar sectorul de utilitati este reprezentat mult prea modest (doar Transelectrica si Transgaz, ambele cu free-float-uri mici)”, declara Lupsan.

Desi in perioadele de glorie de la BVB s-au castigat bani frumosi si fara acesti emitenti, investitorii preferand sa invarta SIF-urile, vremurile s-au schimbat, cererile au crescut. Mai mult, criza indeparteaza notiunea de listare, cel putin in viitorul apropiat.

„Nu cred ca ne vom mai intalni curand cu o piata de capital care sa permita lansarea cu usurinta a unor IPO-uri noi. In contextul crizei actuale, chiar daca ar exista un interes ridicat din partea brokerilor de a aduce noi companii de bursa, sansele de a obtine preturi atractive pentru emitenti sunt foarte reduse”, spune Lupsan.

Silviu Enache, manager KD Capital Management, semnaleaza lipsa acuta pe piata de capital a sectorului IT&C, absenta telecomului si a providerilor de Internet. Nici industria de marketing si publicitate, energia verde, retailul si FMCG-ul nu sunt foarte bine reprezentate la Bursa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri