Marirea preturilor si cresterea marjelor

Marirea preturilor si cresterea marjelorCea mai mare greseala comisa de managerii multor companii la inceputul crizei a fost marirea preturilor si cresterea marjelor pentru a compensa scaderea vanzarilor.

Cu preturi marite, fara insa o restructurare a businessului, multe dintre acestea au trecut pe pierdere sau au continuat si in 2011 sa inregistreze pierderi. Au fost si companii care desi au marit preturile, au ramas profitabile pe termen lung datorita gradului mare de penetrare in piata si dependentei consumatorilor de produsele si serviciile acestora.

Lipsa inovatiei

Lipsa inovatieiO a doua greseala majora a constituit-o lipsa de inovatie in ceea ce priveste produsele si aici avem exemplul unei mari companii din domeniul telecomunicatiilor. Instalarea si cresterea decalajului dintre produsele acesteia si cerintele consumatorilor au generat scaderea vanzarilor si, inevitabil, inchiderea unor facilitati de productie.

Incapacitatea de a isi adapta intreaga logistica

Incapacitatea de a isi adapta intreaga logisticaCea de-a treia greseala majora a fost reprezentata, pentru companiile din mediul privat, de incapacitatea de a isi adapta intreaga logistica la realitatile pietei, ajungand sa inregistreze stocuri nevandabile si o majorare de pana la 100% a perioadei de recuperare a creantelor de la clientii lor.

„Un procent de numai 10% dintre companiile pe pierdere in 2011 au inregistrat acest rezultat din cauza amortizarii investitiilor in tehnologie efectuate in anii anteriori. Vorbim aici cu preponderenta despre companiile din comunicatii, energie si industrie”, spune Dan Orenstein.