Impozitarea veniturilor persoanelor fizice (intre 8% si 16%)

Impozitarea veniturilor persoanelor fizice (intre 8% si 16%)

In opinia lui Dragos Doros (foto), director in cadrul KPMG, in urma impozitarii progresive, veniturile bugetare vor scadea mult pentru ca in plaja de venituri mici regasim o mare parte din salariatii din Romania.

Mai mult, presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, considera ca statul nu va mai beneficia de un plus de conformare fiscala in cazul scaderii impozitului pe venit de la 16% la 12% si respectiv 8%. "Efectul de conformare fiscala s-a vazut atunci cand a scazut plafonul maxim de impozitare de la 40% la 16%, acum nu ar mai fi cazul daca mergem spre 8%".

Dragos Anastasiu a facut un simplu comentariu: "Este o aberatie socialista, cu tenta electorala".

Reducerea CAS cu 5%

Reducerea CAS cu 5%

Specialistul KPMG crede ca reducerea CAS ar aduce un minus important la buget, care nu va fi acceptat fara acoperirea acestui gol din alta parte. Insa, reducerea contributiilor sociale nu rezolva problema de esenta in fiscalitatea romaneasca, adica asezarea corecta a sarcinii fiscale.

Si economistul Ionut Dumitru sustine ca avem absoluta nevoie de o reducere a CAS, Romania fiind recunoscuta pentru taxarea ridicata a muncii. O astfel de masura ar avea efecte benefice si pe partea de cerere si pe cea de oferta.

"Este masura care ar aduce cele mai multe beneficii in economie, stimuland cererea si oferta", mentioneaza Dumitru. Economistul sustine ca largirea bazei de impozitare este singura solutie care ar putea acoperi golul de multe miliarde de lei la bugetul statului din reducerea CAS cu 5%.

Dragos Anastasiu atrage atentia ca aude din ce in ce mai des in societatea romaneasca idei de genul: "De ce sa platesc impozite, cand nu primesc nimic in schimb".

Mai bine cresc CAS daca as face ca romanii chiar sa primeasca servicii medicale de acei bani.

Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Potrivit lui Dragos Doros, rezultatele studiului in ceea ce priveste scutirea de impozit a profitului reinvestiti arata faptul ca antreprenorii fac profit si vor sa il reinvesteasca.

Cu toate acestea, aceasta masura a mai fost implementata si in urma cu 15 ani si in urma cu 3 ani, dar fara efecte.

Legislatia privind holdingurile

Legislatia privind holdingurile

Daca specialistul KPMG sustine ca modificarile aduse legislatiei holdingului in Romania apropie cadrul legislativ de cel din Olanda sau Luxemburg, antreprenorul Dragos Anastasiu se declara dezamagit de masurile in acest sens.

"Deocamdata legislatia este varza, nu este nimic sustenabil. Eu am un holding cu 20 de firme si tot trebuie sa ma duc la administratiile fiscale cu toate cele 20 de firme. Nu exista consolidare fiscala", critica Anastasiu.

Modificarea sistemului de calcul al penalitatilor, la procentul fix de 0,02%/zi de intarziere

Modificarea sistemului de calcul al penalitatilor, la procentul fix de 0,02%/zi de intarziere

Directorul KPMG Dragos Doros sustine ca penalitatile trebuie sa fie percepute ca dobanzile la credite si de aceea au fost gandite sa fie mai scumpe decat in cazul finantarii prin banca, pentru ca este tot un credit daca decizi sa nu iti platesti taxele.

Insa, dupa principiul ca fiecare finantare are si un cost, si statul trebuie sa plateasca dobanzi atunci cand intarzie la plata unor sume.

"Nu trebuie sa fac cerere ca sa primesc dobanzi de la stat, nu trebuie sa astept 45 de zile. Din moment ce banii sunt intr-un buzunar, de atunci fiecare trebuie sa inceapa sa plateasca dobanzi", subliniaza Doros.

In realitate, insa, autoritatile invoca orice lege ca sa nu plateasca dobanzi si asteapta pana cand contribuabilul se duce in Instanta. "Niciodata Curtea de Conturi nu a sanctionat o eroare facuta de inspectorul fiscal in favoarea statului", sesizeaza directorul KPMG.

Impozitul pe constructii

Impozitul pe constructii

Dupa cum era de asteptat, circa 70% din respondenti considera ca impozitul pe constructii va avea efecte negative si foarte negative in economie, dar in general noul impozit afecteaza unele dintre cele mai mari companii din Romania, ferindu-l astfel pe contribuabilul de rand.

Pe de alta parte, mediul e afaceri este nemultumit si de impozitul clasic pe cladiri, care este dezechilibrat si avantajeaza foarte mult persoanele fizice in detrimentul persoanelor juridicice.

"Am o cladire de 600 mp care a stat goala timp de 2 ani si pe care am platit impozit de 14.000 de euro pe an. In Germania nu s-ar fi intamplat asa. La nooi, daca nu facem reevaluare la cladire platim 10% impozit, asa ca mergem la expertii evaluatori, ne falsificam evaluarea pentru ca o tragem in jos si astfel ne distrugem bilantiurile in fata bancilor", constata CEO-ul Eurolines.

Limitarea amortizarii fiscale pentru autovehicule la 1.500 lei

Limitarea amortizarii fiscale pentru autovehicule la 1.500 lei

Limitarea cheltuielilor cu combustibilul la 50% pentru activitatile care nu sunt exclusiv in scop de business

Limitarea cheltuielilor cu combustibilul la 50% pentru activitatile care nu sunt exclusiv in scop de business

Cele mai impovaratoare taxe si impozite din Romania

Cele mai impovaratoare taxe si impozite din Romania

TVA la incasare

TVA la incasare

Dobanzile de intarziere din partea autoritatilor fiscale

Dobanzile de intarziere din partea autoritatilor fiscale

Costul cu salariile in sarcina fiscala a companiilor

Costul cu salariile in sarcina fiscala a companiilor