3 / 4

Ce preferinte au managerii

Lucian Miess, manager general al lantului de saloane de infrumusetare Gett`s, recunoaste ca, atunci cand vine vorba de vestimentatie, este o persoana putin "dificila", din cauza sportului cu greutati practicat de peste 20 ani care face ca dimensiunile standard ale costumelor sa nu i se potriveasca perfect si sa fie ajustate la croitor.

"E foarte greu sa gasesti ceva larg pe umeri dar stramt in talie si sa mai fie si lung. La camasi, de exemplu ceea ce-mi vine in talie, nu-mi vine la umeri, spate, si pentru a putea imbraca ceva ce-mi place (camasi, sacouri, costume) care sa fie slim fit, trebuie ori sa le ajustez dupa ce le cumpar, ori sa fac un compromis - la camasi cumpar masuri mai mari, care au gulerul foarte larg si care nu imi permit sa port cravata. La pantaloni e si mai mare distractia... Am nimerit cateva case care au tiparele si masurile similare cu cele personale si astfel m-au fidelizat", declara Miess.

Acesta este adeptul stilului de imbracaminte smart casual, care ii permite mai multa creativitate decat costumele. Managerul Gett’s prefera sa combine o varietate mai mare de culori, texturi, tipare. De asemenea, ii place sa se joace cu piesele unui costum.

El alege sa isi cumpere hainele din strainatate si motiveaza decizia sa prin diferentele de oferte care exista, preturi, servicii, experienta. "Romania mai are foarte mult pana va ajunge sa aiba o populatie educata, care sa-si doreasca, sa-si permita si sa aprecieze un serviciu de calitate."

Casele de moda pe care le prefera sunt italienesti - Zegna, Pal Zileri, Versace, Armani si Dolce & Gabbana -, dar Lucian Miess cumpara, in general, ce ii place si ii vine bine. "Nu cumpar eticheta, astfel ca branduri ca Massimo Dutti sau Zara sunt la fel de binevenite."

Intrucat managerul saloanelor de infrumusetare Gett’s crede ca exista o limita de rentabilitate a fiecarui lucru, el se gandeste si la alternative cand vrea sa isi cumpere un costum. Cel mai mult a dat 800 euro pe un astfel de produs. "Cred ca banii pot fi folositi in a-ti crea experiente unice in viata, ca de exemplu expeditii in Amazon, Africa de Sud, Asia indepartata, scufundari in locuri exotice etc."

Adrian Simionescu (foto), managerul Vienna Investment Trust, prefera costumele cumparate direct din magazin, insa, din cauza faptului ca isi gasesc foarte rar marimea sa, este nevoit, uneori, sa apeleze si la cele facute la comanda. Ca si Lucian Miess, Simionescu isi achizitioneaza costumele in special din strainatate.

"Acolo mi le retuseaza si ajusteaza foarte rapid, foarte profesional si fara costuri suplimentare. Cu toate acestea, fac anumite cumparaturi si din Romania", spune el.

Simionescu nu are un brand favorit; el isi alege costumele in functie de cat de mult ii plac, de linia pe care o au, de calitatea materialului, culoare s.a.m.d.

Pentru un costum, cel mai mult a platit 6.000 euro. "Am ramas insa cu parerea ca nu a meritat acesti bani. Exista costume de 1.500-3.000 euro, ba chiar si costume cu preturi mai mici, extraordinar de bune, atat din punct de vedere calitativ, cat si ca aspect. De foarte multe ori platim brandul mult mai mult decat marfa sau chiar decat merita", afirma el.

Cristian Petre, partener Danila, Petre & Asociatii, prefera costumele Su Misura, atat cele cumparate direct din magazin sau facute pe comanda.

"Imi plac brandurile din Italia, cum este Pal Zileri - Lab sau cand este cazul Cerimonia", spune Petre. In timp ce reprezentantul DPA nu are la birou un costum de rezerva, Adrian Simionescu are, de regula, o tinuta completa la locul de munca, la care apeleaza insa destul de rar.

In schimb, Lucian Miess se imbraca pentru orice situatie atunci cand pleaca de acasa, atat de zi, cat si de seara, tocmai pentru a nu-si petrece timpul in trafic. Mai mult, de anul trecut lucreaza mai aproape de casa si astfel reuseste sa se adapteze mult mai usor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri