4 / 5

Piata ceasurilor da semne de revenire

Piata bunurilor de lux romaneasca are un mare potential, iar in ultimii ani s-a putut observa o consolidare a unei categorii de persoane cu venituri ridicate, printre care se numara avocati, bancheri si antreprenori. Desi acestia au fost afectati de criza la nivel de business mai degraba decat personal, odata cu revenirea economica, ei isi vor putea urma interesele si pasiunile, printre care se numara produsele de lux.

"Noua clasa a devenit motorul principal de crestere, produsele de lux devin noul statut, simbol al persoanelor de succes. Pe piata ceasurilor, cred ca exista destul loc pentru crestere in urmatorii ani si consider ca va avea loc o schimbare a acestui segment, concentrat in momentul de fata in Bucuresti", afirma Dobre.

Mai mult, faptul ca industria ceasurilor de lux incepe sa isi revina la nivel international a fost evident anul acesta la Baselworld 2011, unde manufacturile elvetiene au anuntat cresteri optimiste cu pana la 20% a exporturilor, marea majoritate sustinute de piata asiatica.

Si Horologivm a avut o evolutie contra curentului. Acest lucru a inceput cu deschiderea magazinului in toamna lui 2008, cand criza se «instaura» pe plaiurile mioritice, a continuat cu lansarea pe piata din Romania, in februarie 2009, a Monobrand Boutique Maurice Lacroix – Horologivm si cu intrarea, in 2010, a doua branduri noi de ceasuri, unul dintre ele fiind Fortis Watches. In acest moment, Horologivm este importator, agent oficial si service autorizat pentru brandurile Maurice Lacroix, Fortis, Aerowatch (foto), MeisterSinger, Traser.

La fel, strategia Chronolink pe timp de criza a fost expansiunea si consolidarea companiei. Astfel, unicul distribuitor Rolex in Romania a deschis in decembrie 2009 magazinul multibrand Ellinas, unde a adus un brand renumit de bijuterii din perle, Mikimoto, si un brand de bijuterii cunoscut extensiv de celebritatile de la Hollywood, numit Boucheron. In noiembrie 2010, Chronolink a deschis un alt magazin monobrand Rolex pe Calea Victoriei.

Asa cum s-a intamplat si in perioada de criza, cei de la Chronolink estimeaza ca vanzarea modelelor ceasurilor Rolex va avea o tendinta ascendenta. La ora actual se observa o tendinta de crestere a cererii pentru modele Rolex in combinatie de aur cu otel, cu o mare varietate de cadrane.

Din punct de vedere al tendintelor, managerul Horologivm crede ca asistam la o reintoarcere in trecut, catre modelele simple, vintage. Clientii investesc in marcile cu traditie, in modelele serie limitata sau complicate, in designul minimalist.

Trendul in piata ceasurilor de lux, resimtita de Helvetansa, este de achizitii in gama 1.500-2.500 euro
, perceptia consumatorului actual fiind ca aceasta gama de pret este deja lux.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri