Uniformele Barman - 1935

Uniformele Barman - 1935Uniformele stewards-ilor au combinat stilul militar cu cel al hotelurilor de lux. Existau doua versiuni: prima dintre ele este formata dintr-o jacheta alba cu guler inalt, pantaloni albi si o palarie alba, cea de-a doua uniforma fiind alcatuita din pantaloni bleumarin si jacheta cu doua randuri de nasturi, purtata peste o camasa alba cu guler "aripa", papion negru si palarie de culoare bleumarin.

Termenul "steward" a fost pentru prima data folosit in anul 1938 introducand o noua profesie in perioada de dinainte de razboi.

Costum - 1948

Costum - 1948In anul 1948, Air France a devenit o companie nationala. Cu acest nou statut a aparut dorinta de "rationaliza" codul uniformei si de a stabili norme privind modul in care ar trebui sa fie purtata uniforma pentru a fi "impecabila" tot timpul.

Casa de moda Georgette Renal a creat aceasta noua versiune fabricata de Thorn. Costumul nu s-a schimbat in mod semnificativ de la crearea sa si parea sa ignore "revolutia" aparuta in industria modei post-razboi. Diferentele majore se gasesc in colorit (noua nuanta devenind albastru inchis) si in varietatea mai subtire a lanii folosite.

Costum de iarna si de vara - 1951

Costum de iarna si de vara - 1951Air France a abandonat stilul militar al anilor de inceput pentru a trece la o noua era a elegantei.

Casa de moda Georgette de Treze a fost aleasa sa modernizeze uniformele care urmau sa fie purtate de catre stewardese. Noua uniforma reflecta spiritul anilor 1950. Costumul introducea o croiala mai feminina si mai moderna pentru stewardese, cu o talie stramta, subliniind astfel imaginea de clepsidra. Costumul era purtat cu o bluza alba din poplin cu guler rotund si trebuia ca intotdeauna sa fie purtat inchis. Insignele nu mai aveau desenat calutul, ci doar aripile.

A fost, de asemenea, pentru prima data cand stewardesele au avut doua versiuni pentru costum - de iarna si de vara.

Rochia de vara - 1955

Rochia de vara - 1955In 1955 Air de France a adaugat uniformei sale de baza o rochie de vara cu o bereta asortata, a carei creatie a fost incredintata Casei de Moda Virginie.

Materialul albastru deschis al acestei rochii era purtat impreuna cu o bereta din aceeasi culoare. Atentia pentru nasturi, rochia plisata si cureaua subtire ofera rochiei un aer urban.

Rochia de vara si costumul de iarna - 1963

Rochia de vara si costumul de iarna - 1963Odata cu anii '60, imaginea companiilor aeriene a devenit asociata cu nume faimoase din industria modei. A aparut necesitatea ca uniformele sa fie adaptate astfel incat sa inlesneasca miscarile corpului fara a sacrifica eleganta. Faimoasa casa de moda Christian Dior, condusa de ideile artistice ale lui Marc Bohan a acceptat provocarea. Pasagerii au putut admira eleganta rochie albastru-deschis, purtata cu un cordon cu nod japonez.

Costumele de iarna sunt croite din materialul "albastru Marceau". Costumul era alcatuit dintr-o jacheta scurta si gulerul Claudine dezvaluind forma de arc a bluzei albe. Bereta de culoare albastru inchis a fost decorata cu insigna Air France.

Costumul de vara - 1969

Costumul de vara - 1969In 1969, compania l-a ales pe designerul de moda Cristobal Balenciaga pentru a crea un nou model de uniforme.

Costumul de vara a fost creat din tergal si lana in doua versiuni de culori, albastru deschis si roz deschis. Cu aceasta uniforma, pentru prima data Air France introduce si accesorii potrivite cu tinutele; cizmele din piele Darchamps de culoare bleumarin puteau fi cumparate de catre stewardese si purtate numai cu costumul de iarna in afara aeronavei.

Rochia de primavara-toamna Carven - 1978

Rochia de primavara-toamna Carven - 1978In anul 1978, pentru prima data, Air France a cerut opinia propriului personal in alegerea designului pentru noua uniforma.

Noile uniforme au fost create de catre case de moda precum Gres, Carven si Ricci. Boneta a fost considerata demodata si a fost abandonata. Culorile traditionale Air France albastru si alb au fost intensificate de catre rosu "Tyrolean".

Propunerea lui Franckie Tacque pentru Carven a adus cea de-a treia culoare in prim plan - noua creatie propune piese practice de culoare bleu si alb sau rosu si alb. A fost pentru prima data cand fusta a putut fi purtata fara jacheta.

Rochia de vara - 1987

Rochia de vara - 1987Dorind sa isi reinnoiasca uniforma in 1987, Air France incredinteaza realizarea garderobei catre trei designeri: Louis Feraud, Carven si Nina Ricci.

Rochia de vara a fost creata de catre Louis Feraud. Este creata din bumbac si poliester si este disponibila in culorile albastru, galben deschis si roz. Aspectul de "asistenta" al uniformei aminteste de rolul traditional al insotitoarei de bord.

Uniforme - 1987

Uniforme - 1987Cele patru elemente principale ale uniformei au fost create pentru Casa de Moda Carven de catre Franckie Taque "lider in designul uniformelor in Europa" conform "Harpers's Bazaar France" - septembrie 1987.

Costumul de iarna "Quatour" a fost realizat din lana creponata bleumarin, fara guler si a fost purtat cu o bluza cu maneca lunga din bumbac alb. Nasturii erau placati cu argint, iar pe ei se regasea simbolul calutului de mare.

Costum si rochie de vara - 1997

Costum si rochie de vara - 1997In anul 1997, pentru a marca consolidarea parteneriatului cu Air Inter, a optat pentru "combinarea" uniformelor celor doua companii.

Cele doua creatii ale casei de moda Ricci sunt rochia si costumul de vara, existenta in trei culori: albastru Nattier, rosu si bleumarin. Costumul de primavara si toamna a fost realizat de Carven.

Costumul Christian Lacroix - 2005

Costumul Christian Lacroix - 2005Dupa 17 ani fara schimbari majore, Air France l-a ales pe Christian Lacroix pentru reimprospatarea uniformelor companiei. Lacroix a creat peste 100 de piese ce pot fi combinate.