1 / 11

Multi retaileri nu-ti spun ca o bicicleta sub 1.000 de lei este periculoasa

Wall-Street.ro prezinta, in urma mai multor interviuri de la specialisti din piata, 10 lucruri pe care distribuitorii si retailerii de biciclete nu (si) le spun. Sunt secrete ale industriei, uneori “uitate” mai mult sau mai putin intentionat, altele tinand de business in sine si care nu au legatura directa cu clientul final.

Niciun supermarket nu iti va spune ca bicicletele pe care le vand se pot rupe oricand, franele sa cedeze sau ca piesele sunt de foarte proasta calitate. O bicicleta buna, de oras, incepe de la minim 1.000 de lei in sus, cad de acord jucatori din piata de biciclete.

Acest fapt este cu atat mai important cu cat 90% din biciclete se vand in supermarket-uri, spune Valentin Ionescu, reprezentantul ASPIC, asociatie a importatorilor si producatorilor de biciclete din Romania.

Pe forumuri, majoritatea ciclistilor se plang de branduri ieftine, precum DHS, marca preferata de majoritatea lanturilor de retail majore din Romania. “Eu am un DHS Silver (cadru aluminiu) din 2008, pe care in ultimii 3 am utilizat-o aproape zilnic”, scrie utilizatorul Florin Stefan. “A venit cu defecte din fabrica, la fel ca toate celelalte surori ale ei din Carrefour pe care le-am vazut: o mica bataie axiala a angrenajului, schimbator fata pozitionat prost – rotit cateva grade fata de angrenaj astfel incat lantul sarea destul de usor la schimbarea foilor, deraior reglat prost – nu urca pinionul mare, maneta schimbator spate (Shimano RevoShift) cu pozitia 6 plasata la jumatatea distantei intre 5 si 6, frane (no name) foarte slabe”, sintetizeaza el problemele.

Bicicletele mountain-bike (MTB) sunt si mai pretentioase, una care sa poata fi folosita fara frica de a se defecta avand pret de vanzare de peste 1.500-2.000 de lei, spun jucatori din piata.

“Personal, daca as vrea sa optez pentru o bicicleta cu care doar sa ma plimb in parc, as alege o marca accesibila dar cunoscuta. O bicicleta care respecta standardele impuse de Uniunea Europeana. La fel cum procedez cand urmeaza sa achizitionez un automobil si verific rating-ul NCAP care se refera la siguranta oferita de conserva in caz de coliziune. Nu ca ar conta ca regula generala, dar in anumite situatii chiar iti poate salva viata. Te-ai simti la fel de sigur intr-un automobil low cost, construit intr-o fabrica obscura, intr-o tara de unde stii ca provin in genere lucruri de slaba calitate? Nu vorbim aici de lucruri aparent evidente”, pune punctul pe i Dragos Mitroi, redactor sef la publicatia de specialitate Freerider.

"Sfaturile referitoare la alegerea bicicletei le vom gasi cu siguranta in magazinele specializate in proportie mult mai mare decat in hipermarketuri dat fiind ca si clientul are anumite nevoi atunci cand apeleaza la un astfel de magazin. Clientii au inceput sa fie din ce in ce mai informati, nu mai aleg doar biciclete MTB pentru orice tip de drum, acum se intereseaza si de echiparea bicicletei, greutate, structura cadru", completeaza Roxana Bituleanu, de la magazinul de biciclete MosIonRoata.ro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri