De ce iubim parfumurile?

De ce iubim parfumurile?Contrar limbajului, memoria olfactiva nu poate fi denaturata de concepte. Efectul unui parfum, al unei miresme este puternic si imediat. Unul din profesorii Institutului de Moda si Tehnologie din New York subliniaza ca memoria olfactiva rezista mai mult in timp fiind capabila sa inregistreze in acelasi timp nu numai parfumul, ci si contextul senzorial si emotional care il insoteste si o caracterizeaza.

Daca privim istoria celor mai faimoase parfumuri putem obeserva ca in majoritatea cazurilor cel care le-a creat a pastrat in minte un anumit moment din copilarie, adolescenta sau o intamplare care l-a marcat. De exemplu Jean – Paul Guerlain isi aminteste ca prima mireasma pe care a pastrat-o in memorie a fost aceea a unei tarte cu capsuni facuta de mama sa pentru aniversarea de patru ani.

De ce iubim parfumurile?

De ce iubim parfumurile?De asemenea Tom Ford, atunci cand a ales sa dea o noua nota parfumului "Youth Dew d’Estee Lauder" si sa il restilizeze intr-o versiune mai sublima creand astfel Amber Nude, simplul element de care a tinut cont si caruia a incercat in acest fel sa ii dea viata, a fost parfumul bunicii sale care i-a marcat intreaga copilarie.

Mai mult, memoria olfactiva poate provoca in unele cazuri si alte aptitudini, chiar daca acestea sunt uneori contrare. Daca luam cazul lui Christian Dior, acesta explica ca nu a visat niciodata sa devina creator insa isi aminteste ca in copilarie iubea foarte mult si retinea mirosul parfumurilor pe care femeile din jurul sau il utilizau. Astfel, in 1947 odata cu lansarea "New – Look", Dior lanseaza si parfumul Miss Dior.

Legende care nu necesita trecerea anilor

Legende care nu necesita trecerea anilorDesi in fiecare an sunt lansate peste 250 de parfumuri, un numar important dintre ele au lasat o amprenta de-a lungul timpului, altele nu au avut nevoie decat de cativa ani pentru a intra in gratiile publicului, in timp ce altele au fost de la inceput un succes: "L’Eau d’Issey Miyake" lansat in 1991, "Flower" de Kenzo (2000) sau "Classique"-ul lui Jean Paul Gaultier lansat in 1993.

Totusi putem vorbi si de adevarate legende care de la lansare si pana in prezent au ramas in topul preferintelor clientilor ca cele mai apreciate parfumuri. Astfel, de la celebrul Channel N° 5, care nu a fost detronat inca de la lansarea sa in 1921, la Shalimar (Guerlain) aparut in 1925, Opium (Yves Saint Laurent) lansat in 1977 sau Miss Dior (1947), toti avem fetisurile noastre.

Legende care nu necesita trecerea anilor

Legende care nu necesita trecerea anilorChiar daca vorbim de legende in acest domeniu fiecare dintre noi este liber sa isi aleaga propriul parfum care uneori poate fi descoperit chiar din greseala, ascuns pe raftul unei mici parfumerii.

Parfumurile au fost la inceput destinate femeilor, cu timpul insa acest mic suvenir a inceput sa capete un sens aparte si pentru barbati. In prezent industria parfumurilor pentru barbati s-a dezvoltat foarte mult. Printre cele mai cunoscute se numara "Le Male" al lui Jean Paul Gaultier, care nu a parasit niciodata top 3 al celor mai bine vandute parfumuri barbatesti in Franta. "Eau Sauvage" de la Christian Dior a reusit inca de la inceput sa intre in inimile barbatilor si nu numai. Zinedine Zidane, Johnny Hallyday, Largo Winch sau Corto Maltese fiind doar cativa din eroii care au fost imaginea celebrului parfum al casei Dior.

Povestea merge mai departe...

Povestea merge mai departe...Alegerea unui parfum reprezinta un moment atat de personal, atat de intim, incat nu poate fi evocat in cuvinte. Chiar daca vorbim de parfumuri care incarneaza adevarate legende in domeniu sau care au fost lansate de curand, aceasta poveste a parfumurilor nu poate fi explicata in cuvinte, ci simtita...