Pur Sang

Pur SangFiind o editie speciala la un model exclusivist prin definitie, cu un pret piperat chiar si pentru P.Diddy, si cu o aureola data de aluminiu slefuit, acest nou model ar trebui trecut in dictionare drept sinonim pentru expresia favorita a lui Snoop Dogg si 50 Cent.

Creatia poducatorului din Alsacia este prezentata in premiera la salonul de la Frankfurt. Editia Pur Sang, ce va fi produsa in numai 300 de exemplare, se deosebeste de varianta standard prin lipsa vopselei. Renuntarea la vopsea nu a afectat imaginea bolidului, ba chiar efectul optic, realizat de aluminiul finisat minutios si fibra de carbon, da un plus de dinamism modelului care a revolutionat dinamismul si a comprimat distantele.

Pur Sang

Pur SangStralucita idee, si la propriu si la figurat, pentru aceasta versiune le-a venit designerilor de la Bugatti, in momentul in care au coborat printre inginerii care construiau elementele de caroserie si au observat frumusetea structurii si a liniilor modelului nefinisat. Intr-un glas au zis atunci, hai sa o facem bling-bling si s-au apucat de slefuit suprafete.

Pentru a pastra aspectul bicolor specific modelului, dar fara a pune mana pe pensula cu vopsea, designerii au hotarat sa foloseasca fibra de carbon. Astfel Veyronul s-a trezit imbracat in fibra de carbon in partea superioara. Si cum o masina sport nu este niciodata destul de usoara, pe langa excesul de fibra, inginerii au adaugat alte materiale ultra-usoare, titan si magneziu.

Pur Sang

Pur SangDatorita carbonului, monococa bolidului nu a suferit doar o cura de slabire, ci este si mult mai sigura, fibra de carbon fiind recunoscuta pentru disiparea energiei rezultate in timpul impactului, Sasiul din acelasi material asigura o rigiditate sporita, necesara pentru a tine sub control cei 1001 cai.

Partile facute din aluminiu au beneficiat de o prelucrare meticuloasa pentru a se obtine o suprafata uniforma si fara diferente in ceea ce priveste stralucirea. Secretul a constat in folosirea unui singur tip de aliaj, pentru doamna profesoara de chimie AlMgSi 0.3 Vitral 42, obtinandu-se astfel un luciu asemanator cu cel al unei oglinzi. Nu cred insa ca ati dori sa va intalniti cu acest model, venind pe contrasens, intr-o dupa amiaza de iulie, fara nicio urma de nor pe cer.

Pur Sang

Pur SangAluminiul si fibra se regasesc si in habitaclu, insa nu in aceeasi abundenta ca in exterior, aliajul de pe consola centrala neinlocuind oglinda pentru soferii care vor sa isi aranjeze cravata. Diferente prea mari in interior nu sunt fata de versiunea standard, Bugatti pastrand acelasi decor si cheia speciala dezlantuirii celor 1000 plus unu cai.

Datorita raportului de 1.88 kg/cal putere, peisajele exterioare se deruleaza foarte rapid pe suprafata lucioasa a Veyron-ului Pur Sang, fiind capabila sa atinga 400 km/h. Monstrul de sub capota de 8.0 litri quad-turbo W16, ajutat de cutia DSG cu 7 trepte, tractiunea integrala permanenta si de diferentialul Haldex, propulseaza bolidul pana la 100 km/h in doar 2.4 secunde. Cu aceasta acceleratie fulminanta si cu razele solare reflectate in finisajul de aluminiu pe o autostrada cu patru benzi, Veyron Pur Sang ar putea fi usor confundat cu un OZN, ce zboara la mica inaltime.