O piata cu foarte putini jucatori

O piata cu foarte putini jucatoriIn prezent, cei mai mari jucatori de pe piata locala sunt Tiriac Air, Euro Jet si Scoala de Aviatie Civila. Tiriac Air percepe intre 500 si 1500 de euro pentru o ora de zbor cu elicopterul, pretul pentru o cursa cu avionul atingand suma de 3-4.000 de euro.

In momentul de fata, flota companiei este constituita din doua aeronave Gulfstream 200 cu o capacitate de 9 locuri, un avion Boeing 737-300, de 44 de locuri si un elicopter Bell 206 care poate transporta 4 calatori.

Tarifele practicate de Eurojet, creat in urma cu 4 ani pentru a asigura nevoile de calatorie ale personalului grupului Rompetrol de la 2.500 de euro pe ora de zbor.

Eurojet are in dotare o aeronava Cesna Citation Encore, in configuratie comerciala de 7 locuri, planuind sa achizitioneze alte 3 aeronave ce pot efectua zboruri transatlantice, in conditiile in care majoritatea clientilor companiei sunt straini.

Atlantis Air, o noua companie pe piata locala a taxiurilor aeriene

Atlantis Air, o noua companie pe piata locala a taxiurilor aerieneDe curand, un alt jucator si-a facut intrarea pe piata locala, Atlantis Air, o companie detinuta de un grup de investitori americani. Compania va investi peste 13 milioane de dolari (aproximativ 9,2 milioane de euro) in aparatele de zbor.

In scurt timp, compania va finaliza achizitionarea unui elicopter model EC 155 sau a altuia similar, cu o capacitate de 6-8 persoane. Pretul unei ore de zbor cu Atlantis Air va costa intre 500 si 1000 de euro, in functie de modelul aeronavei, de nivelul de confort, de escale si de numarul de ore de zbor.

In prezent, compania de transport aerian detine o aeronava Lear Jet, urmand ca in scurt timp sa se finalizeze achizitionarea unui elicopter model EC 155 sau a altuia similar, cu o capacitate de 6-8 persoane.

Costurile lunare de intretinere a unui elicopter pleaca de la suma de 10.000 de euro si ajung la cateva zeci de mii de euro, in functie de model si de orele de zbor efectuate.

Marius Ghenea, un client fidel al serviciilor de air taxi

Marius Ghenea, un client fidel al serviciilor de air taxi“Am apelat de mai multe ori la servicii de air taxi cand am fost in delegatii de afaceri in SUA, care este probabil cea mai dezvoltata piata a traficului aerian. Acolo, preturile pe ora de zbor au fost de pana la 300 de dolari, ceea ce inseamna un cost foarte scazut, de 3-4 ori mai mici decat cele europene. Companiile de air-taxi din SUA ajung la aceste costuri mici prin obtinerea unui grad de utilizare ridicat si prin folosirea unor aeroporturi putin costisitoare”, a declarat pentru Wall-Street Marius Ghenea (www.ghenea.ro), presedinte al companiei de distributie Fit Distribution si unul dintre cei mai de succes antreprenori din Romania.

In definitiv, timpul costa bani, iar taxiurile aeriene reprezinta o alternativa greu de trecut cu vederea in conditiile in pentru o cursa obisnuita de 2-3 ore trebuie sa-ti faci rezervare cu cel putin o saptamana inainte, sa stai la coada la casa de bilete, sa treci prin multiplele filtre de securitate si eventual sa fii controlat corporal de catre gardian doar ca sa ajungi sa semnezi, de exemplu, un contract de parteneriat la Roma.

Spre deosebire de cursele normale de tip charter, taximetrele aeriene confera clientului maxima flexibilitate, aeronava aflandu-se la dispozitia acestuia non-stop, in functie de nevoile sale. Avantajele unei astfel de curs nu se rezuma doar la economia de timp, ci si la serviciile de la bord, clientul beneficiind de un tratament preferential si personalizat.

De exemplu, daca in timpul unei curse normale nu ai voie sa folosesti telefoanele mobile, in cazul unui zbor cu un taxi aerian clientul poate vorbi la celular, poate sa asculte muzica, sa serveasca mancarea preferata fara sa fie deranjat.

Mai mult, acesta poate sa beneficieze si de alte servicii inainte si dupa zborul efectiv, precum transport VIP pana si de la aeroport, rezervari hoteliere sau auto in orasul de destinatie si suport logistic si de personal in strainatate.

Ghenea: Pentru un grup de 7-8 persoane, as lua in considerare o varianta air-taxi

Ghenea: Pentru un grup de 7-8 persoane, as lua in considerare o varianta air-taxiIn ceea ce priveste transporturile aeriene europene in regim de taxi, unii clienti romani le considera inca destul de costisitoare in comparatie cu cele americane.

“Zborurile in regim de taxi in Europa ar fi destul de costisitoare, chiar in comparatie cu costurile de business-class din transportul aerian actual. Insa, daca, la un moment dat, vom avea o deplasare in afara tarii intr-un grup de management de 7-8 persoane, as lua in considerare o varianta air-taxi, in functie preturi si de complicatiile logistice”, explica Ghenea.

Pe de alta parte, exista si nemultumiri in ceea ce priveste serviciile de tip charter. Multe dintre acestea se refera la faptul ca intarzierile unei curse private pot fi mai mari decat cele in cazul unor zboruri regulate, mai ales daca pistele de aterizare sunt aglomerate. In plus, majoritatea companiilor de tip air-taxi inca nu ofera programe de fidelizare, precum bonusuri in functie de milele parcurse.

Piata de transport aerian privat nu este nici pe departe saturata

Piata de transport aerian privat nu este nici pe departe saturataIn Romania, afacerile cu chartere inca nu au ajuns la un nivel de maturitate, jucatorii de pe piata capatand curaj pe masura ce calitatea infrastructurii soselelor si cailor ferate continua sa se afle sub semnul precaritatii, iar oamenii de afaceri pretuiesc tot mai mult timpul pe care il au la dispozitie.

Specialistii evalueaza ca piata se afla inca in formare, urmand tendintele la nivel mondial, pe masura ce industria de profil cunoaste o continua expansiune, dezvoltare alimentata din plin de clienti instariti.

“In Romania, piata de transport aerian privat nu este nici pe departe saturata, iar noi colaboram deja, in regim de subinchiriere, cu primii trei jucatori, TiriacAir, Eurojet si Scoala de Aviatie Civila pentru ca inca nu putem sa satisfacem solicitarile numai cu propriile aparate”, a declarat Ana-Maria Voinea, administrator al companiei Atlantis Air.

Pe de alta parte, Marius Ghenea considera ca exista suficient de multi jucatori pe piata de profil, apreciind ca zborurile interne pot satisface fara nicio problema solicitarile. In ceea ce priveste cursele externe, antreprenorul este de parere ca afacerile de acest gen nu pot ajunge la un grad inalt de profitabilitate, costurile fiind inca destul de ridicate chiar si pentru un manager roman de top.

“Din experienta mea, pot spune ca romanii, chiar si cei mai bogati, calatoresc totusi la clasa business in Europa pentru a sta mai confortabil, fara sa plateasca un pret de 4-5 ori mai mare pe o cursa de air-taxi”, a adaugat acesta.