Caparo T1

Caparo T1Ba chiar au ajuns subiect de anecdote in randul soferilor cu multi cai sub talpa si personaje de film, responsabile cu umorul involuntar. Fie ca au fost material de format meleuri, in incercarile de a opri un Taxi alb, condus de personajul interpretat de Samy Naceri, sau ca au dimensiuni transatlantice, rivalizand cu politistii americani, iubitori de gogosi, sau sunt sedanuri cu 90 de cai si cu aerodinamica relativa, masinile de politie reprezinta doar sparring-partneri pentru bolizii cu sute de cai sub capota.

Londonezii, insa, ar trebui sa se gandeasca bine, inainte de a-si masura puterile cu Politia Metropolitana. Arma suprema impotriva vitezomanilor si cea mai agila masina cu girofar construita vreodata este acum pregatita sa iasa ca un leopard la vanatoare de gazele pe strazile din capitala britanica.

Caparo T1 poate atinge suta de kilometri in doar 2,5 secunde si are mai multe in comun cu monoposturile din F1, decat cu masinile de patrulare de pe M1. Viteza maxima: aproximativ 322 de km/h, iar pretul se ridica la aceasi valoare, urmata de trei zerouri si exprimata in euro. Desi multi delicventi vor implora sa mearga cu T1 la sectie, vestea proasta este ca are doar doua locuri, iar accesul la locul pasagerului se face destul de dificil si este imposibil sa urci incatusat.

Lamborghini Gallardo

Lamborghini GallardoOamenii legii de la Polizia di Stato, care patruleaza pe autostrada Salerno- Reggio Calabria, isi incep, cu siguranta, ziua de munca cu un zambet larg, cand se indreapta catre garajele institutiei. In spatele usilor metalice hiberneaza mai multi bolizi Lamborghini Gallardo.

Nu este vorba de masinile confiscate, ci chiar cele de pe care acestia monitorizeaza traficul zi de zi.Pentru ar fi perfect functionale, supercarurile vin dotate cu un dispozitiv capabil sa transimta imagini in timp real si sistemul Elsag, folosit pentru a recunoaste automat numerele de inmatriculare.

Binecunoscutele performante ale bolidului sunt motivul pentru care ragazzii italieni isi vor infrana pornirile vitezomane, in speranta unei evadari spectaculoase: 4,3 secunde perioada in care se atinge suta, si peste 310 km/h viteza maxima, posibila multumita propulsorului de 5 litri V10.

Cu asemenea cifre se explica prezenta unui defibrilator, capabil sa monitorizeze pulsul inimii si sa determine nivelul de dioxid de carbon din sange, atat de necesar pentru cei slabi de ingeri, angrenati in urmariri. Desi daca ma intrebati, eu cred ca ar fi mai necesar un diagnostic al nivelului de benzina, ce circula prin venele celor care au o asemenea masina de servici, pentru ca trebuie sa fii un adevarat piston-head ca sa exploatezi modelul la adevarata valoare. Pretul, aproape 120.000 de euro, nu stim, insa, daca in acesti bani intra si combinezonul si casca.

Spyker C8 Spyder

Spyker C8 SpyderUn alt model, care a lasat caracterul metrosexual pentru a se inrola in slujba dreptatii, a fost Spyker C8 Spyder. Unul din cele mai fashion supercaruri din istorie a lasat promenadele mondene si a imbracat haina politiei olandeze, in incercarea de a stopa excesele automobilistice ale olandezilor zburatori pe sosele.

Si ar putea sa o faca cu brio,datorita unui propulsor de origine Audi de 4.2 litri, in care se afla pregatiti de galop 400 de cai putere. Sprintul pana la suta de kilometri dureaza doar 4.5 secunde, iar acul vitezometrului se va plafona, in sunet de sirene, in jurul valorii de 300 de km/h. Daca tinem cont de suprafata relativ mica a Tarii Lalelor, cu asemenea specificatii urmaririle in care va fi implicat supercarul nu ar trebui sa dureze mai mult de cateva ore.

Fiind construita manual de ingineri, cu un simt civic dezvoltat si inclinatii pentru lege si ordine, are si un pret de masura in jur de 340.000 de euro. Din cauza ca olandezii prefera bicicletele si vaslitul pe canale, Politia din Frevoland il va pastra doar pentru parada.

Brabus Rocket

Brabus RocketCLS nu poate fi considerat un supercar, dar ce a iesit din atelierele celor de la Brabus ,denumit Rocket, poate fi considerat unul cu siguranta, si chiar unul care nu se sfieste sa poarte girofar si pe lateral inscriptia, cu rezonanta dura, Polizei.

Preparat la extrem, este cel mai potent vehicul cu sirena construit vreodata, prin prisma monstrului twin-turbo de 6.3 litri cu o putere astronomica de 730 de cai putere. Avand asemenea rezerve este singura cale, in care patru politisti si un caine pot sa atinga suta de kilometri in 4 secunde, si nu este un banc, desi suna asa.

Viteza maxima la care poate sa ajunga este limitata electronic la 350 de km/h, desi ar putea trece usor de 360. Cu pedala apasata la fund, semnele particulare vor fi imposibil de distins, doar sunetul sirenelor si lumina ros-albastra vor dezvfalui faptul ca ai fost depasit de o masina de politie si nu de un O.Z.N.

Pretul este unul pe masura, 348.000 euro, pentru a putea avea cel mai puternic instrument impotriva crimei, desi scopul, pentru care a fost creat, a fost de a ilustra campania Tune It Safe, initiata de Ministerul German al Transporturilor in 2006.

Porsche 911 Carrera S by Techart

Porsche 911 Carrera S by TechartPentru ca germanii sunt cei mai permisivi in ceea ce priveste limitele de viteza, vehiculele de politie trebuie sa faca fata ritmului infernal de pe Autobahn. Porsche nu putea sa nu isi trimta un model la Academie de Politie, in slujba dreptatii. Si Academia s-a numit Techart, tunerul specializat in preparea modelelor germane.

Sub capota se afla un boxer de 3.8 litri, cu 370 de cai putere, in crestere cu 15 fata de o versiune "neinstruita" in atelierul german. Raufacatorii nu vor ajunge prea departe cu acest model pe urme, suta e atinsa in 4,5 secunde, iar viteza maxima este afisata cu trei cifre, dintre care prima este trei urmata de doua zerouri si km/h.

De fapt, si acest model a aparut tot ca o initiativa a Asociatiei Germane a Tunerilor pentru Salonul de la Essen, deci vitezomanii pot sa rasufle usurati, fiind putine sanse ca sa vada una in oglinda retrovizoare.

Cu asemenea masini parca agentii de circulatie nu ar mai parea la fel de antipatici, si chiar cred ca ar fi trasi pe dreapta de pasionatii auto, nu pentru a raporta o urgenta, ci pentru o discutie cu iz de aburi de benzina si sunet de motoare turate.

Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:

1. Cel mai rapid Porsche 911 de serie din istorie: GT2
2. Noul SLR Roadster: Senzatii outdoor pentru milionari
3. Cele mai interesante concepte auto ale anului 2006